הדור החדש של המחשב והטלפון הנייד הפך זה מכבר לאימתם של בני גיל הזהב. כל לידה חדשה של אחד מהם היא עבורם חוויה מתסכלת. כמי שנולדו הרבה לפני עידן ההייטק - רחוקים ממנו הקשישים מרחק של שנות-אור.ככל שצץ בשוק אביזר חדש, משוכלל יותר, הם פשוט מסירים מליבם פעימה אחת לפחות.
לקח להם זמן רב להסתגל למהפכה הטכנולוגית, שהוציאה מן האופנה את העט, את מכונת הכתיבה ואת הטלפון הביתי הנייח, ושהורישה במקומם מה שנראה בעיניהם כמפלצות אימתניות, קשות לאין ערוך להפעלה.
בעוד שבני הדור הצעיר שוחים, כדגים במים, עם כל אביזר חדש שצץ בשוק - תקועים עימם בני גיל כאבן שאין ל הופכין. לכאורה הם אמורים ללמוד את הוראות ההפעלה שלו בדף-הסבר צמוד, או בקורס מיוחד, אבל יישומן, הלכה למעשה, נתקל בדרך כלל במעצורים שהם למעלה מכוחם ומסלנותם.
מטבע הדברים מחייבת הפעלתו של מחשב,או טלפון סלולרי, מיומנות טכנולוגית מסוימת, וגם כושר-תגובה מהיר, אלא שאלה אינם בדיוק כוס התה של הקשיש המצוי, וגם לא האותיות הקטנות החקוקות על גבי הנייד והמחשב.
התמודדות קשה
אין תימה, לכן, שרבים כל כך מבני גיל הזהב הרימו ידיים ופשוט נמנעים מליפול בפיתוי רכישתם של האביזרים המשוכללים האלה. תחת זאת הם ומעדיפים להישאר עם הדור הישן שלהם. זה הרי מדבר אליהם הרבה יותר, מה גם שיש להם בו שליטה ללא עוררין.
קשה עד מאוד היא התמודדותו של גיל הזהב אל מול אביזרי המחשב בבנק, או בסניף קופת החולים. רבים מהקשישים המטריחים את עצמם אליהם, מתקשים בהפעלת הבנקומט לצורך משיכת כספים, או לבירור חשבונותיהם, כמו גם בהפעלת הכרטיס המגנטי של קופת החולים, שנועד למשוך מהמחשב את תוצאות בדיקותיהם הרפואיות
תחת העינוי הטכנולוגי הזה, נכספים בני גיל הזב לשיחה ישירה, פנים אל פנים, או לפחות טלפונית, עם נותן השירות, אלא שאלה נמנעות מהם באילוצי הביורוקרטיה, שלדאבון-ליבם רק הולכת ומשתכללת מיום ליום.
הגיע הזמן שהמוסדות הנוגעים בדבר יפסיקו להתנער ולהפנות עורף ללקוחותיהם הוותיקים והנאמנים דווקא לעת זקנתם. דרושים לכך רק קורטוב של רצון טוב ושל אנושיות מינימאלית.