X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המחשב והטלפון הנייד אינם, בדיוק, כוס התה של הקשיש המצוי, שאינו מצליח להתמודד עימם, ומעדיף במקומם את המגע הישיר עם נותן השרות
▪  ▪  ▪
העולם שייך לצעירים [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

הדור החדש של המחשב והטלפון הנייד הפך זה מכבר לאימתם של בני גיל הזהב. כל לידה חדשה של אחד מהם היא עבורם חוויה מתסכלת. כמי שנולדו הרבה לפני עידן ההייטק - רחוקים ממנו הקשישים מרחק של שנות-אור.ככל שצץ בשוק אביזר חדש, משוכלל יותר, הם פשוט מסירים מליבם פעימה אחת לפחות.
לקח להם זמן רב להסתגל למהפכה הטכנולוגית, שהוציאה מן האופנה את העט, את מכונת הכתיבה ואת הטלפון הביתי הנייח, ושהורישה במקומם מה שנראה בעיניהם כמפלצות אימתניות, קשות לאין ערוך להפעלה.
בעוד שבני הדור הצעיר שוחים, כדגים במים, עם כל אביזר חדש שצץ בשוק - תקועים עימם בני גיל כאבן שאין ל הופכין. לכאורה הם אמורים ללמוד את הוראות ההפעלה שלו בדף-הסבר צמוד, או בקורס מיוחד, אבל יישומן, הלכה למעשה, נתקל בדרך כלל במעצורים שהם למעלה מכוחם ומסלנותם.
מטבע הדברים מחייבת הפעלתו של מחשב,או טלפון סלולרי, מיומנות טכנולוגית מסוימת, וגם כושר-תגובה מהיר, אלא שאלה אינם בדיוק כוס התה של הקשיש המצוי, וגם לא האותיות הקטנות החקוקות על גבי הנייד והמחשב.
התמודדות קשה
אין תימה, לכן, שרבים כל כך מבני גיל הזהב הרימו ידיים ופשוט נמנעים מליפול בפיתוי רכישתם של האביזרים המשוכללים האלה. תחת זאת הם ומעדיפים להישאר עם הדור הישן שלהם. זה הרי מדבר אליהם הרבה יותר, מה גם שיש להם בו שליטה ללא עוררין.
קשה עד מאוד היא התמודדותו של גיל הזהב אל מול אביזרי המחשב בבנק, או בסניף קופת החולים. רבים מהקשישים המטריחים את עצמם אליהם, מתקשים בהפעלת הבנקומט לצורך משיכת כספים, או לבירור חשבונותיהם, כמו גם בהפעלת הכרטיס המגנטי של קופת החולים, שנועד למשוך מהמחשב את תוצאות בדיקותיהם הרפואיות
תחת העינוי הטכנולוגי הזה, נכספים בני גיל הזב לשיחה ישירה, פנים אל פנים, או לפחות טלפונית, עם נותן השירות, אלא שאלה נמנעות מהם באילוצי הביורוקרטיה, שלדאבון-ליבם רק הולכת ומשתכללת מיום ליום.
הגיע הזמן שהמוסדות הנוגעים בדבר יפסיקו להתנער ולהפנות עורף ללקוחותיהם הוותיקים והנאמנים דווקא לעת זקנתם. דרושים לכך רק קורטוב של רצון טוב ושל אנושיות מינימאלית.

תאריך:  20/02/2018   |   עודכן:  20/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שנער
מדוע כאזרח שומר חוק נמנע לפיד מלדווח על השחיתות החמורה עד כה? מי מנע ממנו את הסקופ המרעיש לפני הבחירות האחרונות?
חניאל פרבר
גם ביום הפורים מתגלה קשר פנימי שבין הנברא לבוראו. בשונה מיום הכיפורים מתגלה הקשר דווקא מתוך אכילה ושתייה, משתה ושמחה התחברות לחיים גשמיים. ומתוך האכילה והשתייה מתעלים לדרגה העליונה של "עד דלא ידע" למעלה מהדעת וממגבלות השכ
יאיר דקל
לומר את האמת, לא ידעתי ששניים הרגו את גוליית    אבל את השיר של הגששים הכרתי היטב    בדקתי את מילות השיר ומצאתי שגוליית כלל אינו מוזכר שם
שלמה אבינר
אנחנו לא נסבול את המצב שמתואר על-ידי ישעיהו הנביא פרק א' שגרם לחורבן: "שרייך סוררים וחברי גנבים, כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים" (ישעיהו א כג)
אפרים הלפרין
השופט ברק אומר בכנס אוניברסיטאי "ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית צריכים לשמש בסיס לאזרחותם המלאה, ולשוויונם של האזרחים הערבים החיים עמנו"    אילו הייתי בכנס הייתי שואל אותו שאלה אחת ואולי שתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il