X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"חייבת לשאול אותך, יוסי, אם אתה מרגיש נוח עם התמונה הזאת?" - כך שאלה אותי ידידה למחרת יום הדמים בגבול עזה אני מביא את דוח השיח כלשונו ותשפטו אתם - הצדק עם מי
▪  ▪  ▪
"אי אפשר לנצח את זה". הפגנת שמאל ביפו [צילום: תומר ניוברג/פלאש 90]

"חייבת לשאול אותך, יוסי, אם אתה מרגיש נוח עם התמונה הזאת?" - כך שאלה אותי ידידה במסנג'ר של הפייסבוק, למחרת יום הדמים בגבול עזה. התמונה אכן קשה. עזתי קטוע רגליים, בכסא גלגלים, מנסה ליידות אבן אל עבר הגבול, כשמעליו ענני עשן סמיך מתבערת הצמיגים. תמונה שכמו לקוחה מסרט מלחמה. ואכן, כך הצטייר יום הלחימה שיזמו הערבים המוסתים בעזה נגד ישראל, כשהם מסתערים על גדר המערכת.
בעקבות שאלתה של הידידה (נקרא לה שולה), התפתח בינינו דו-שיח נוקב, שאולי מאפיין את הוויכוח בחברה הישראלית לנוכח העימות האלים על גדר עוטף עזה. אני מביא אותו אפוא כלשונו ותשפטו אתם הקוראים - הצדק עם מי.
אני משיב לשולה: בהחלט מרגיש נוח ככל שמדובר בנו. אילו הייתי ערבי-פלשתיני לא הייתי מרגיש נוח שמנצלים אותי, את נכותי, ומשגרים אותי להצטלם ולספוג כדור. תפסיקו את וחברייך בשמאל להתייפייף, אנחנו חיים במזרח-התיכון האיסלאמי הפרוע ולא במערב אירופה. אני הומניסט יותר מכל אחד שמרחם על ניצול מזוויע שכזה של בני אנוש. מתפלא עלייך!
שולה: זה שהחמאס טרוריסטים מצחינים זה ידוע, אבל איש כזה קטוע רגליים בכיסא גלגלים עם רוגטקה מול העוצמה של צה״ל, זה מביך אותי עד דמעות.
אני: הנה הצלחה גדולה של הטרור החמאסי. הנה הצלחה גדולה של תעמולת האויב. הרי זו מטרתו - לסחוט דמעות ממך ושכמותך, להחליש את רוחנו הרגישה, ולהסית את כל העולם נגדנו. אני בוכה על האיש המנוצל הזה, קרבן לשלטון שטני. תגידי, חכמה שכמותך - אינך מבינה זאת? אינך מבינה איזה נשק זוועתי-תעמולתי מפעילים נגדנו? מזל שלהם יש רוגטקה ולנו נשק עוצמתי. סוף-סוף העם היהודי חזק, והמצב אינו הפוך!
שולה: זו לא הצלחה של הטרור החמאסי, יוסי, זה כישלון שלנו. כן אתה צודק, מזל גדול שאנחנו כאלה חזקים, ללא ספק! אבל יש דבר שנקרא חמלה של חזקים, והייתי שמחה אם היינו מוצאים דרך אחרת להיאבק ברוגטקה. בטוחה שיש דרך אחרת ואז גם היינו מנצלים וגם יוצאים גדולים ומנצחים.
אני: אנחנו נאבקים נגד אויב לא-רציונלי. הוא מבקש לא רווחה לאנשיו אלא את ביתך בתל אביב. יש פה מאבק בין תרבויות מנוגדות, בין שתי חברות שונות זו מזו. ב-2005 אפילו הימין הסכים לסגת לקו הירוק ברצועת עזה - ומה קיבלנו? שנאה גוברת, טרור נוראי, וניסיון לשבור את רוחנו. כל האשמה בהרג ובנכות - עליהם ועליהם בלבד! שם איש אינו מרחם על אותו נכה. אנחנו ניסינו כמעט הכל, הם לא מסתפקים במה שמוצע להם. הם לא ינוחו ולא ישקטו עד שישיגו - ולא ישיגו - את מטרת חיסולנו. זוהי שנאה ששום רחמים והצטדקויות כלפיה אינם במקומם! אל תתפתי לתעמולת הכזב.
שולה: אתה רוצה ללמד אותי על הסיכסוך? יש עכשיו סיטואציה והשאלה איך אנחנו מתמודדים איתה. הבדלי תרבויות? מיום ליום אנחנו יותר דומים להם, מיום ליום ממש כמוהם, אנחנו מאבדים את היכולת לראות סבל של אחר. זה גם כמובן מחלחל פנימה. השנאה שלנו גם היא גוברת על השכל הישר וגם על היהודיות שלנו. לי יש מראה וכשאני מביטה בה אני מתחלחלת. זה לא קשור אליהם ואיזה אנשים הם ואם הם רוצים את הבית שלי. זה קשור לשאלה איזה אדם אני רוצה להיות בזמן שעוד נותר לי לחיות.
אני: את יכולה להיות גאה במה שאת, ברוח שלך, ברגישות היהודית שלך, בלאום שלך, במדינה שלך, בזכות שלך. אנחנו מאוימים איום קיומי, ובמאבק הזה אנחנו מאולצים לנקוט מעשים שאיננו חפצים בהם. זה לא אומר שאנחנו דומים או מתחילים להיות דומים להם. ניצחון אחד שלהם - ואנחנו שחוטים ואיננו קיימים. וזו שאיפתם. מוטב להיות לפעמים לא נחמדים, אפילו אכזריים, אבל חיים וקיימים ועצמאיים. הפלשתיניות היא המצאה, זו עוד קבוצה ערבית שלא ביקשה עצמאות כל עוד לא הייתה תחת שלטון יהודי. ובעזה - הם כבר לא תחת שלטון יהודי. למה אינם יוצאים נגד מצרים, הסוגרת עליהם מדרום? המציאות קשה - אבל אסור לפתח רגשות שרק יחלישו את כושר העמידה הצודקת שלנו.
שולה: זהו, שאין עלינו שום איום קיומי יוסי, גם אתה וגם אני יודעים כמה אנחנו חזקים.
אני: לפי תגובתך לא כולנו חזקים (ברוח ובאמונה בצדקתנו). קיר הברזל שלנו אינו מספיק, כי הערבים מוכנים לשבור את ראשם עליו. מה עלינו עוד לעשות מול עזה? הרי קיבלנו את כל דרישתם ודרישת שמאל בישראל, לסגת לקו 67 והשאר עליהם... לא, הם רוצים לשבור את רוחנו, לסחוט אותנו גם רגשית - ואת יקירתי היא ההוכחה, לצערי.
שולה: הנסיגה מעזה היא סוג של בלוף. אסרנו עליהם להכניס פסטה!! פסטה!! אסרנו כוסברה!! אין חשמל, אין מים נורמאליים. הם בכלא, אין נמל, אין שדה תעופה. זו נסיגה לנוחותנו, זה לא נתן להם מרחב מחיה נורמאלי. בגלל זה הם כאלה.
אני: טוב, הבנתי, את בשלך, אינך מוכנה להיפנות לשכל הישר, היהודי, הצודק - וגם שריפת המיתקן שמעביר להם - כן להם! - גאז ונפט במעבר כרם-שלום, כנראה לא תשכנע אותך. גם לא מאות המשאיות שמעבירות להם מדי יום מזון (איני אחראי על כוסברה) ובטון (למנהרות תופת נגדנו). בכל הקשור אלייך ולשכמותך - החמאס מנצח.
שולה: החמאס לא מנצח יוסי, אבל גם אנחנו לא. אי-אפשר לנצח את זה. ביי מותק, טסה בחמישי לניו-יורק קצת...
עכשיו הבנתם איך עובדת על חלקנו מסחטת הדמעות התעמולתית של ארגון הטרור החמאסי?

תאריך:  19/05/2018   |   עודכן:  19/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסחטת הדמעות של החמאס
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
"תרבות השמאל" היא שקר רמיה
מקס פאואר   |  19/05/18 11:41
2
לאחר67 תושבי עזה נכנסו חופשי
ראובן גרפיט  |  19/05/18 12:50
3
טסה בחמישי לניו יורק
באום  |  19/05/18 12:52
4
יחי ההבדל הגדול
יוסי מ.  |  19/05/18 13:08
5
מהו פלסטיניזם?
עובד 1  |  19/05/18 13:13
 
- מילים כדורבנות
מיכל שלי  |  20/05/18 12:50
6
זה פשוט:מחבלים ניסו לפגע לרצוח
מפוכח  |  19/05/18 13:52
7
תשקורת משתפת פעולה
חיון  |  19/05/18 14:34
8
מאת נתן אלתרמן
גם אני  |  19/05/18 18:02
9
השמאל הצבוע והמתייפייף
ניסים יעיש  |  19/05/18 21:02
10
שמאלנות היא מחלת נפש
גדי  |  20/05/18 12:53
11
המוטו של שולה הוא בקיצור:
אברהם 101010  |  20/05/18 22:59
12
לשמחתי יש פחות ופחות "שולות"
נתין   |  21/05/18 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים משגב
רוני אלשיך סיים את תפקידו כמפכ"ל המשטרה כבר לפני הרבה זמן. למעשה, מאז שהוא התמסר לאילנה דיין. באותו ראיון - מעולה מבחינתה של דיין - הוא התגלה כפוליטיקאי קטן, רדוד, המבקש להציג את עצמו כמי שבידו המושכות בתיקי החקירה שנפתחו, שלא כדין, לטעמי, נגד ראש הממשלה ושהוא זה שיכול להכריע את גורל החקירות
יוני בן-מנחם
ישראל צריכה לפעול למען השגת הסכם הסדרה עם חמאס אך להתנגד להסכם "הודנה" שיגביל אותה מבחינה ביטחונית ומבצעית    רעיון הצבת כוחות בינלאומיים בגבול הרצועה מגביל את חופש הפעולה של ישראל ומשרת את חמאס
משה נסטלבאום
אלוף (מיל) אורן שחור נפגש עם שמעון פרס, כשהוא לובש מדים ונאלץ לעזוב את הצבא. כיצד ינהג המפכ"ל בעינינו של ניצב יורם הלוי, אם יתברר שנפגש עם רה"מ ללא ידיעת המפכ"ל? משטרה תחת סערה
נסים ישעיהו
מצד אחד אנחנו חווים התרוממות רוח על העברת שגרירויות מהעולם הנוצרי לירושלים ומצד שני נאלצים להתגונן בפני מאמץ עיקש של חלקים מהעולם המוסלמי לחתור להשמדתנו ר"ל. המלחמה על ירושלים
עידן יוסף
התקשורת כבר מזמן לא שמאלנית מבחינה פוליטית, אך שמאלנית מבחינה ערכית. נסיונותיה לדרוס תפישות שמרניות ולהשליט בציבור תפישות מתירניות מערערים את אמון הציבור בה ויחזרו אליה כבומרנג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il