X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אומרים שהסנט לואיס של אז היא האקוואריוס של היום, ההבדל הוא שאת נוסעי הסנט לואיס רצחו באירופה ואילו לנוסעי האקוואריוס חיכו רופאים ומאכילים ודואגים, מסוכן לעשות השוואות היסטוריות"
▪  ▪  ▪
אניית הפליטים סנט לואיס

ב-10 ביוני יצאו ניצולי רעב ועינויים ואונס ומכירה לעבדות מחופי לוב אל חוף הצלה ומבטחים באירופה. אנשים ונשים וילדים שנסו מניגריה, מסודן, מדרום סודן, מאריתראה, מגנה, מפקיסטן, מאפגניסטן והגיעו בדרך לא דרך ממרחקים עלו באקוואריוס והפליגו. איטליה סירבה לפתוח שעריה. הממשלה החדשה אמרה לבוחריה כי ממשלות שקדמו לה קלטו עשרות אלפי פליטים המסכנים את עצם היותה ואת זהותה הלאומית של איטליה, ועוד 630 יגדשו את הסאה ומספיק זה מספיק. אקוואריוס הפליגה למלטה. גם מלטה הקטנה ננעלה. אקוואריוס עגנה בים סיציליה לבין מלטה, באפס תקווה. נשים הרות חששו כי הנה הן כורעות ללדת בלב ים. מאה ושלושה ילדים סבלו חרפת רעב. סירובן של איטליה ושל מלטה זכו לשבחים בהונגריה. אירופה ניצלה אמרו שדם. עד שוולנסיה של ספרד תלתה טרנספרנט "ברוכים הבאים" ו630 ניצולים ירדו לחוף, לתוחלת חיים.
על אלה אסתי בתי כותבת לי: "אומרים שהסנט לואיס של אז היא האקוואריוס של היום. ההבדל הוא שאת נוסעי הסנט לואיס רצחו באירופה ואילו לנוסעי האקוואריוס חיכו רופאים ומאכילים ודואגים. מסוכן לעשות השוואות היסטוריות".
אני עונה לה: אכן, מסוכן, מכל מקום לא נכון, לעשות השוואות היסטוריות. אף לא יום חוזר על קודמו ואין מחר השווה לתמול. עיר הולדתי אנטוורפן הייתה האחת שהרשתה ל'סנט לואיס' לעגון אבל גם היא לא הועילה. פליטי 'סנט לואיס' שלא הורשו לרדת לא לאמריקה הדרומית ולא לארצות הברית הוחזרו לגיא צלמוות ורובם לא שרדו. לא הייתה אפיל ולנסיה להציל באותם ימים אפלים. היום יש.
לכאורה על כן, הכל שונה. אבל אותם הפחדים הקמאיים מפני הזר, העקור, המגורש, המוכה, האנוס, המבקש להציל את עורו ואת נשמתו -כל שנותר לו- במקום השייך לפלנטת ארץ בה הוא כמו כל ילוד אישה אזרח מלא ושווה זכויות-אנוש שעל פספורט נפשו חותם אלוהים - מביאים תושבי ארץ אחת לנעול בפניהם את ארצם ואת ליבם שמא פליט עומס קללה והוא פורק אותה במקום בו הוא מוצא מפלט.
שום פליט לא הביא שום אסון על שום מקום בו מצא מקלט. להפך. הוא היה לרועץ כשראו בו רועץ. הוא היה לברכה כשפתחו לפניו שערים. מעט מעט התערה, נקלט, העשיר את מי שהיה לו לאדם. נורא הוא עד מאוד כי גם בעידן הזה בו זכויות אדם הן כמעט דת מוצהרת של הדמוקרטיות, זכויות אדם אינן חלות על עלובי חיים הדומים לאלה שהיו על סיפונה של אקוואריוס.
אני לא משווה בתי היקרה, אבל למדתי מן הציור הנהדר שלך "סנט לואיס" אחד מחמישי ואחת יצירות שיצרת לשם הבנה יתרה של מה שאי-אפשר להבין אותו בשואה, כי 'סנט לואיס' כמו שהייתה אוסרת את אקוואריוס כפי שהינה. באהבה אבא.

תאריך:  19/06/2018   |   עודכן:  19/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סנט לואיס פוסקת כי אקוואריוס היא איסור חמור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יגאל יששכרוב
אברהם (טאובר) תור בן ה-84 המאמן המיתולוגי של הכדורסל הישראלי - מגדל בביתו זאב רועים גרמני וסוגים שונים של תוכים
מנחם רהט
העלמת צילום היסטורי מהתצוגה ביד ושם, למרות היותו מיסמך מרשיע, ממזערת את שותפות הפלשתינים בשואה
אורי שרגיל
מרגרינה – שרת החוץ של האיחוד יצאה לשמש ואומרת שאירן לא הפרה את הסכם הגרעין, ולכן אירופה, בצרוף אירן, סין ורוסיה, תמשיך לכבד את ההסכם ותגייס עוד כספים כדי להתמודד באירוע-המוחין שפקד את אמריקה
עומר כרמון
צוות חוקרים שקיבל גישה נדירה לשרידיו של הצורר הנאצי: "היטלר לא נמלט לארגנטינה באמצעות צוללת, לא הסתתר בבסיס סודי באנטארקטיקה ולא התחבא בצד האפל של הירח"
יצחק דנון
מכון שי תובע מהרשות 5.6 מיליון שקל, בטענה שבניגוד לפסיקת ביהמ"ש העליון מנעה מניצולי שואה לקבל ממנו שירותי בריאות הנפש והביאה לקריסתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il