X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התמהיל המשוזר בין האוונגליות הנוצרית המשיחית המקצינה לבין המשיחיות הדתית-לאומנית להקמת בית המקדש היהודי בהר-הבית עלולה להצית את "מלחמת יום הדין" הקרויה "מלחמת גוג ומגוג"
▪  ▪  ▪
בקרוב בימינו [צילום: רישוואנס ג'איפאול/פלאש 90]

התהליכים האבולוציוניים ויחסי הגומלין בין הרכיבים שבכותרת לעיל מעצבים את מציאות החיים בישראל ובעולם כולו בתקופתנו. הסכנה המרכזית להמשך קיום היציבות והסדר העולמי הגלובלי היא: המשיחיות הפרוטסטנטית האוונגלית-הנוצרית, הפסבדו דתית, שמשתלבת ומשתזרת בתהליכיו גלובלית בזרם יהודי משיחי מתחדש, העוסק באופן תיאולוגי ומעשי בקירוב קיצין באופן יזום ואקטיבי. לזרם יהודי משיחי זה יש מאפיינים דומים לכאורה לאוונגליזם הנוצרי האמור. זה מייצר שיתוף פעולה בפועל בין שני הזרמים האמורים בשתי הדתות.
מדובר במשיחיות, לכאורה, שקרית, יהודית-אורתודוקסית, הנגזרת ומשתלשלת, לכאורה, באופן תהליכי מבתי המדרש התיאולוגיים יהודיים אולטרא-אורתודוכסיים של הרבנים המנוחים אברהם יצחק הכהן קוק האב והבן צבי יהודה הכהן קוק, וכן הוגה הדעות הלאומני שבתאי בן דב וממשיכי דרכם המתנחלים ואחרים. בהקשר זה יש להזכיר גם את ה"מחתרת-היהודית" משנות השמונים של המאה העשרים (צריך להדגיש שהכל היה בהתנגדות תיאולוגית של הרב צבי טאו ואחרים). זרם זה אינו ממתין יותר בפאסיביות ל"גאולה-משיחית", אלא עוסק בקירוב ובדחיקת הקץ. דהיינו, בהבאה למימוש חזון "הגאולה" עוד בימינו אלה ובמיידיות.
משיחיות חזיונית זו מקבילה לזו הנוצרית. בשני המקרים מדובר בשילהוב הדדי, הן בקרב יהודים משיחיים פונדמנטליסטים והן בקרב מטיפים אוונגליסטים פרוטסטנטים אקסטטיים נוצריים. אחד הבולטים בקרבם הוא פסטור ג'ון הייגי האמריקני, שהניע ותדלק מ-2005 את האצת תהליך מוטציית ההקצנה האוונגלית. זרמי האוונגלים המקצינים הולכים ומתרבים ברחבי העולם. התנועה האוונגליסטית העולמית, המקיימת התכנסויות עולמיות בירושלים בישראל בכל חג סוכות, של חסידיה המתרבים, שמגיעים בין היתר ממדינות מפותחות ובראשן ארה"ב (בעיקר מ"חגורת התנ"ך" הדרומית שלה), וכן מהולנד, מניו-זילנד מאוסטרליה, ומבריטניה. מדובר על קבוצות משיחיות הנגזרות מקבוצות פרוטסטנטיות וניאו-פרוטסטנטיות היסטוריות לא משיחיות. אלה כוללות בין היתר: זרמים מקרב: המתודיסטים, הבפטיסטים, האנגליקנים, הלותרנים, הקלוויניסטים (הרפורמים או הפרסביטריאנים), וכן הפנטקוליסטים.
זה קורה ביתר שאת גם במדינות העולם המתפתח שכולל בין היתר את ברזיל, קניה, ניגריה, זימבבואה וכן בין השאר גם במדינות בדרום אמריקה, דרום מזרח אסיה ואפריקה. גם קתולים רבים לשעבר מצטרפים לתהליך במדינות המתפתחות.
האוונגליזם הולך ומתמקד, בהתייחסויותיו המהותיות והתיאולוגיות, כולל חזיונותיו בניגוד לעבר, יותר ויותר בהר-הבית, בירושלים ובישראל. התנועה הולכת וצוברת תאוצה בקצב מהיר בעיקר מאז מלחמת ששת הימים (1967). מדובר בשיזור וחיבור בין הקמת בית מקדש יהודי שלישי לבין חזון "חזרתו" של ישו בעקבות מלחמת גוג ומגוג, שתהיה פועל יוצא מהקמת בית המקדש היהודי. יש להדגיש שהתוצאות הסופיות מבחינת האוונגליזם המשיחי הנוצרי לפי הנרטיבים של חזיונותיהם האפוקליפטיים והאסכטולוגיים בברית החדשה, המנבאים לפי אמונתם את חזון "יום-הדין" ואת "אחרית-הימים", תבאנה לפי אמונתם לכך שגם היהודים יכירו, יאמצו ויקבלו את ישו כמשיחם.
כתוצאה מכך וכפועל יוצא מכך תתרחש התנצרותם. לשיטתם ולגישתם האמונית של האוונגלים המסתמכים על ה"בשורות" האוונגליות בברית החדשה, בנימין נתניהו וכן דונלד טראמפ ומייק פנס הרפובליקאים האמריקנים וכן השגריר האמריקני בישראל דייויד פרידמן הם שחקנים מרכזיים וכלים בידיהם. הם משתמשים בנושאים כמו: מיקום סימלי לכאורה מאחז עיניים של שגרירות ארה"ב בירושלים כ"שמן על גלגלי תהליך המהפכה המשיחית האוונגלית הנוצרית". כל זה קורה בדרך להגשמת חזונם האוונגלי-יסודני (פונדמנטליסטי) המבוסס על בשורות הגאולה באחרית ובקץ הימים הכלולות ב"ברית-החדשה". חזון זה מנוגד חד-משמעית לאינטרס הישראלי.
כאוס נגדי
האפיפיור הנוכחי פרנסיסקוס הראשון הנוצרי-קתולי חושש מהחזון ומהתהליך האוונגלי ומתנגד לכך נחרצות.זאת גם מבחינה תיאולוגית נוצרית קלסית הרואה באוונגליזם תופעת "אנטי-כרייסט" חומרי, שלילי וכוזב (שאינו מחובר למהות החיובית של אנרגיית הגנוסיס המואר).
ברור שהגשמת החזון האוונגלי תביא לכאוס נגדי בעולם המוסלמי. כל מערכות החישוקים האיזונים והבלמים הגלובליים שעוצבו לאחר מלחמת העולם השנייה עלולות להתפרק. צריך להבין שיכולה להיווצר מציאות, שבה נהיה עדים לאקסטזות, לפסיכוזות המוניות ולהשתוללויות יצרים כאוטיות. הדבר יכול להיווצר במצבים נפשיים המוניים שעברו תהליכי ליבויי יצרים דרמטיים. צריך לזכור את "סינדרומי-ירושלים" המוגדרים בתופעות פסיכיאטריות.
הינדוס הסיטואציה עשוי לכלול גירויים בצורת מצגים טכנולוגיים חזיונותיים בפירוטכניקה גרנדיוזית כמו: אלומות אור(הולוגרמות) ואפקטים קוליים כוזבים ומאחזי עיניים ואוזניים בירושלים ובהר-הבית בפרט. הכל סביב ובהמשך לבניית הציפייה הטראנס-אקסטטית להגשמת החזון התיאולוגי של חזרת ישו. במצב זה עלולים המדינאים לאבד כל שליטה על המציאות המעשית, לטובת מטיפים במצבי נפש סוערים ומסעירים של טראנס-אקסטטיות קיצונית (ברצוני להעיר שיצחק רבין המנוח היה מודע למצבים כאלה ולכן פעל לניהול הסכסוך בא"י בצורה מתונה, זהירה ומבוקרת).
העולם עשוי להיגרר בראשית המילניום השלישי עוד בזמננו לתוהו ובוהו (כאוס), שיוצרות משיחויות שקר נוצריות ויהודיות. זאת לפי ניסיון ההיסטוריה הכללית (כדוגמת מסעי הצלב של המסדרים הנוצריים במאות הראשונות של המילניום השני) וכן לפי ההיסטוריה היהודית בפרט. (בין השאר: פרשות מרד בר-כוכבא, השבתאות והפרנקיזם שגרמו נזקים חסרי תקדים).
האוונגליזם הוא גם זרז להיווצרות תופעות אוונגליות הכרוכות בתרומות ובהשקעות כספים גדולות לישראל, כמו: "הקרן לידידות" בראשות הרב יחיאל אקשטיין, "השגרירות-הנוצרית" בירושלים וכן מוזאון המולטימדיה האינטראקטיבי של ידידי ישראל (Friends of Israel) במרכז ירושלים.
מאמר זה משמש כקריאת וכצלצול השכמה בטרם פורענות. יש מקום לפעולות מנע מקדימות לסיכול חזונות וחזיונות אחרית הימים האוונגליות. דונלד טראמפ במלחמתו ובמרד הבלתי אחראיים שלו בגלובליזציה במתכונתה העכשווית בשל היותה שנואה עליו משתמש בקלף האוונגלי בחוסר מידתיות ופרופורציה. עליו לזכור שהוא יכול לאבד את השליטה על התהליך. עליו להפעיל שיקול דעת עצמי מעמיק אל מול יועצי אחיתופל. בנימין נתניהו שמטפח את קשריו המועצמים עם האוונגלים במשך עשרות שנים, חייב לזכור שהוא רוכב על גב יען. מדובר במשענת לא רציונאלית של קנה רצוץ.

תאריך:  19/06/2018   |   עודכן:  19/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משיחיות-דתית, פונדמנטליזם, וגלובליזציה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה עובר על המשיחיים האלה?
עובד 1  |  19/06/18 22:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחלי בן-צור
לכן, לו אני ח"כ מרב מיכאלי, הייתי חותרת חיש מהר ליצר עוד מספר חוקים אשר יפתחו את ההורמונים החבויים בגופנו על-מנת שאלה ייעורו בעורקינו ויפעלו במספר נושאים אקוטיים לתקינותה ושפיותה של החברה הישראלית
אסתר שניאורסון גרי
זעקי ארץ אהובה! על שאלה הם שופטייך    הטרור הערבי משתולל בכול עוזו, יישובים מותקפים באש, אוטובוסים הופכים למרמס בתל שבע על-ידי כנופיות פורעים, שדות נשרפים, טרור עפיפונים מכנים זאת, אבל מסביר לנו למשל האלוף נועם תיבון, שאלה הם רק ילדים שזורקים ועל כן אי-אפשר לירות עליהם בחזרה...
יורם אטינגר
בעידן המודרני, סוריה הפכה למוקד הסתה נגד ארה"ב, טרור אנטי-אמריקני, נרקו-טרוריזם, הפרת זכויות אדם, איום על כל משטר ערבי פרו-אמריקני, שתוף פעולה אסטרטגי עם האייתולות, רוסיה, סין וקוריאה הצפונית, וקשר הדוק עם קובה, ונצואלה, בוליביה ואקוודור האנטי אמריקניות
מרגלית מולנר גויטיין
רועי רוזן עושה זאת שוב: יוצר פרובוקציה מכוונת    מכפיש את ישראל בשם האמנות, מלבה שנאה נגד ישראל באחד המוזאונים הגדולים בעולם, מרכז פומפידו, פריז
יוני בן-מנחם
הרש"פ מחרימה את ביקור הצוות האמריקני בראשות ג'ראד קושניר באזור לקראת קידום "עסקת המאה"    בכירים בפתח חוששים כי מחמוד עבאס מוביל את הרש"פ לבידוד מדיני ואולי אף לצעדי ענישה מצד ממשל טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il