X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במודעה של "מטה המאבק בחוק הלאום" הוא מודה לארזי הביטחון שלנו לשעבר ביחד עם טאלב א-סאנע, מי שחרף נפשו בלחימה נגד התגייסות בדואים מהדרום לצה"ל
▪  ▪  ▪
טאלב א-סאנע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בקריית חיים, בבית הספר הממלכתי לימדו אותי להבין טקסט, מה שנקרא "הבנת הנקרא". מאז, כאשר אני רואה שמיים כחולים, ובאים וצועקים באוזני כי הם ירוקים, אני נשאר עם ההבנה הפשוטה שלי שאני רואה כחול ולא ירוק. קראתי עשר פעמים את חוק יסוד הלאום, על כל סעיפיו, מההתחלה ומהסוף, ואני מסכים עם כולם. הם משקפים את תפיסת עולמי הציונית. השמיים כחולים!
אבל, צווחים באוזני, אין כאן שום מילה על שוויון, ולכן השמיים ירוקים, החוק מחפיר, משפיל, מכתים. בהנחה שהכוונה בזעקת השוויון היא לשוויון הזכויות האזרחי (וכמובן לא הלאומי, כפי שרוצה הנהגת ערביי ישראל והשמאל הקיצוני האנטי ציוני בדמות עיתון הארץ ), אני בא וטוען בפני כל מתנגדי החוק שהם ציונים בלב ובנפש, את הדבר הבא:
חסר לכם משפט השוויון האזרחי בנוסחו במגילת העצמאות? בסדר גמור! אז למה שנקודת המוצא שלכם לא תהיה חיובית. כלומר, תבואו ותגידו: אנחנו מסכימים לכל סעיפי החוק. אבל, היה ראוי שיתווסף אליהם משפט על כך שמדינת הלאום היהודית תעניק שוויון זכויות חברתי ופוליטי לכל אזרחי המדינה בלי הבדל? במקום זה נקודת המוצא שלכם היא שלילית. אתם מחרפים ומגדפים את החוק, הופכים בדבריכם את מדינת ישראל למדינת אפרטהייד אכזרית. בעולם דומה כי עוד מעט שולחים את הערבים לתאי הגזים, ולמצער אוסרים עליהם לאכול במסעדות יהודיות ולהשתמש בשירותים של יהודים.
כיוון שכך נוצרה מעין זהות ביניכם לבין הנהגת ערביי ישראל. שניכם רק משקצים את החוק, לא אומרים מילה בזכותו. רק גנאי. זאת, כאשר במהות תהום פעורה בין העצרת הראשונה, "הדרוזית", עם דגלי הלאום והתקווה, לבין העצרת האחרונה של הנהגת ערביי ישראל עם דגלי אש"ף ושלילת עצם הזכות של העם היהודי למדינה משלו.
הלב בוכה
וכאן אני רוצה להצביע בהקשר זה על דבר שהדהים אותי והעציב אותי. מטה המאבק בחוק הלאום פרסם מודעה גדולה בעקבות העצרת "הדרוזית". במודעה הוא מבטיח ש"נמשיך במאבק עד שערך השוויון יעוגן בחוק יסוד", ומודה ל-60 אישים בכירים, בכללם 2 רמטכ"לים לשעבר, ראשי מוסד ושב"כ וכ-20 אלופים במילואים. עיינתי ברשימה. בראשה אהוד אולמרט, ראש ממשלה לשעבר. האמת שעיקמתי את האף, אבל ניחא. על טעם וריח אין להתווכח.
בראש הטור השני של השמות אני רואה את שמו של טאלב א-סאנע, המוגדר כ"ח"כ לשעבר". לא האמנתי. איך זה? טאלב א-סאנע יחד עם אלופי צה"ל באותה מודעה, חברים ואחים לערך השוויון? זה טאלב, שכל רעיון המדינה היהודית זר לו; זה טאלב שנלחם בכל כוחו, בלהט, נגד התגייסות הבדואים של הדרום לשרות בצה"ל? אישית חוויתי את המאמצים שלו למנוע מצעירים בדואים להתגייס לשורות הצבא. והוא יחד עם אלופי צה"ל וראשי השב"כ והמוסד? זה טאלב שפאר את פיגועי ההתאבדות; זה טאלב המשמש עכשיו כיועצו של אבו מאזן לחברה הישראלית; זה טאלב שבעקבות נאומו האנטישמי המפורסם של אבו מאזן בתחילת מאי השנה (השואה נגרמה בגלל הכספים של היהודים), התראיין בנושא זה בגל"צ והכריז על דברי אבו מאזן: "הכל עובדות היסטוריות". המוח שלי אינו תופס, העין שלי ממאנת לראות: טאלב א-סאנע יחד עם ארזי ביטחון שלנו לשעבר באותה מודעה, וזוכה לברכה "ממטה המאבק בחוק הלאום"??!!
איני יודע מי עומד מאחורי המטה הזה, אבל הלב בוכה למראה החרפה.
ומילת נחמה לסיום: כנראה שהתברכנו באישים עם כוחות על הרואים את שמתחולל בעולם המתים השחור: רבין מתהפך בקברו, בגין גם הוא ואף ז'בוטינסקי. המצאה ישראלית חדשה. ה"אקזיט" מחכה בפינה!

תאריך:  16/08/2018   |   עודכן:  16/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציונים ואנטי ציונים באותה צלחת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מאוד מזכיר את שכבת הגנרלים
סניל  |  16/08/18 11:21
2
מתאים לפיתגם
יוא"ב  |  16/08/18 18:15
3
נפילת השמאל
קיבצניק  |  17/08/18 17:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם הללי
"עליכם לדעת שהרבה טפשים חברו אלפי ספרים בתורת האיצטגננות ואנשים רבים גדולים בשנים אבל לא בחכמה, אבדו כל ימיהם בלימוד אותם הספרים וראו בהבלים אלה חכמה ומדעים"
יוני בן-מנחם
מקורבו של מוחמד דחלאן מגלה כי בכירי פתח בגדה רוכשים כלי נשק במיליוני דולרים לקראת קרב הירושה אחרי פרישתו של מחמוד עבאס. מחמוד עבאס מכנס את המועצה המרכזית של אש"ף ומתחיל בהכנות להעברת השלטון
עמי דור-און
משפחות שכולות רבות מבקשות נקמה על מות הצאצא ועל כן לא חשוב להן מי היה מעורב במוות - ישירות או בעקיפין - העיקר שמישהו ישלם. וכדי שישלם הוא חייב להיות אשם אפילו לפני בירור העובדות
אפרים הלפרין
הרבה צביעות יש בביקורת על הערות משפילות שנכתבו בהליכי הקבלה לעבודה של תאגיד השידור "כאן"    יתרה מכך, שיוך ההערות למועמדים ספציפיים קבל עם ועולם, חמור לדעתי לא פחות מעצם כתיבת ההערות
רועי אורן
בשל העובדה שאין נושא מרכזי שסביבו תיסוב מערכת הבחירות קרובה, סביר להניח שנחזה בקרקס פוליטי משובח שיתודלק על-ידי הכתבים הפוליטיים, בעוד הציבור יתקשה להחליט איך להצביע בקלפי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il