X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
זליכה. תובע את תנובה [צילום: קובי קנטור]
כחלון. תמימות או מניעים נסתרים [צילום: רועי עלימה, פלאש 90]
ירון זליכה בדרך לראשות הוועדה לבדיקת יוקר המחיה

משה כחלון, בחרת שרלטן

אדוני שר האוצר, הנה כמה דברים שלא ידעת על ירון זליכה - או שידעת והתעלמת מהם: האיש מצוי בניגוד עניינים תהומי, הוא עתר נגדך לבג"ץ ובתי המשפט קבעו שהוא ניסה להוציא מיליונים בטענות שווא
▪  ▪  ▪
לא צריך ועדה
מבחינת כחלון, היינו אמורים להיות עכשיו הרבה אחרי מערכת הבחירות. הוא לא שיער בנפשו שזו תתקיים בשנת 2019, ותוצאות רפש המדיניות הכלכלית הלא אחראית שלו יחלו לצוף ולהתבטא בהעלאת המחירים ובגירעון עמוק.
נסיונו להקים "עוד ועדה" הוא לא יותר מאשר פלסטר שנועד לדחות את הטיפול במחלה חמורה הרבה יותר. לא החתול שומר השמנת ירון זליכה יאבחן את המחלה, המחלה כבר אובחנה בדוח טרכטנברג, ואף נרשם המרשם לריפויה. כל שנותר הוא להוציא את התרופות מהארון ולחלק לחולה.
מה שנדרש לעשות הוא לבקש מיחידת כת"ף להכין דוח על האופן בו מיישמת הממשלה את החלטותיה בעקבות דוח טרכטנברג, ולבקש ממבקר המדינה דוח מעקב אחרי דוחות שלו בנושא ישום החלטות הממשלה בנושא.
כחלון, תפסיק לטייח ותתחיל לעבוד!

לכבוד: מר משה כחלון, שר האוצר
אדוני השר,
הנה כמה עובדות שאולי לא ידעת על ירון זליכה לפני שבחרת בו לעמוד בראש הוועדה לבדיקת יוקר המחיה, למרות שיכולת למצוא אותן בקלות ובמהירות בגוגל; ואם אין לך זמן, יכולת לבקש זאת מעוזריך; ואם להם אין זמן, יכלו לבקש זאת מילדיהם מגיל עשר ומעלה. או שמא כן ידעת את העובדות ובחרת להתעלם מהן - ואז, עם כל הכבוד, אתה מועל בתפקידך.
אל תתרשם מתואר ה"פרופסור" של זליכה. אל תתרשם מכך שהוא היה החשב הכללי. אל תתרשם מהכריזמה והיכולת התקשורתית שלו. הרבה יותר חשוב שתדע מה אמרו עליו בתי המשפט, כולל בית המשפט העליון. הרבה יותר חשוב שתדע באיזה ניגוד עניינים מובנה מצוי אדון זליכה. הרבה יותר חשוב שתלמד שהוא מנהל הליך משפטי נגדך - כן, אדוני השר, נגדך. ובקיצור, מר כחלון: לקחת שרלטן. ואם מי שהולך לישון עם כלבים מתעורר עם פשפשים, אזי מי שממנה שרלטן - יקבל אחיזת עיניים. זה לא איום, זו לא נבואה; זה מה שקרה לאחרים שניסו בעבר להסתמך על אדון זליכה.
אז אם לא ידעת, ואם לא שמעת, ואם לא ראית - הנה מה שאיש לא סיפר לך ומה שאדון זליכה לא טרח לגלות לך. ואם כן ידעת, ואם כן שמעת, ואם כן ראית - אתה חייב לכולנו הסבר: מדוע, מכל רבבות אנשי המקצוע המוכשרים שבמדינתנו עמוסת הראש היהודי, בחרת דווקא אותו.
1. ירון זליכה מנהל באופן אישי שתי תביעות ייצוגיות נגד תנובה, בטענה שניצלה לרעה את כוחה המונופוליסטי כדי להעלות מחירים. רוצה לבדוק? בבקשה: האחת היא ת"צ 57534-02-14, בה הוא תובע פיצוי של 498 מיליון שקל בשל העלאת מחירי הגבינה הלבנה והשמנת המתוקה. השנייה היא ת"צ 43206-10-14, בה הוא מבקש לחייב את תנובה לשלם 106 מיליון שקל על העלאת מחיר שמנת חמוצה 32% שומן.
לזליכה יש אינטרס ישיר בתביעות הללו, משום שבתור התובע הייצוגי - הוא יכול לקבל מיליונים אפילו אם תושג פשרה על פיצוי של נניח 20-10 מיליון שקל. וכעת אתה, מר כחלון, שולח את זליכה לבדוק את העלאות המחירים - כולל של תנובה, ספקית המזון הגדולה ביותר בישראל. אתה מצפה שהוא יהיה אוביקטיבי כלפיה? אתה לא חושב שיש סכנה שהוא ינצל לעסקיו הפרטיים את המידע שיקבל בכובעו הממלכתי? אם תשובותיך שליליות, מר כחלון, אתה - במקרה הטוב - תמים במידה שלא תיאמן. על המקרה הגרוע אני אפילו לא רוצה לחשוב.
2. ירון זליכה עתר נגדך, אדוני השר, יחד עם ח"כ סתיו שפיר. הם טוענים, שמשרדך מונע גישה לנתוני תקציב המדינה. ושוב, אם אתה מעוניין, התיק הוא בג"ץ 9957/17. לא מפריע לך למנות מטעמך מישהו שעתר נגדך יחד עם חברת כנסת צעקנית מן האופוזיציה? ואיך לדעתך זה ייראה, אם פתאום זליכה יסוג מן העתירה? או אם פתאום אתה ומשרדך תיענו לדרישות שלו ושל שפיר? כדאי שתיזהר, אדוני השר, משום שאתה מתקרב בצורה מסוכנת לטריטוריה של ניגוד עניינים המהווה הפרת אמונים.
3. ירון זליכה תבע (יחד עם דני מריאן) עמלה של 11.6 מיליון שקל על מכירת מניות אפריקה-ישראל בחברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6. השופט המחוזי יחזקאל קינר קבע, כי השניים לא אמרו את האמת: הם לא הודיעו לאפריקה שהם מפסיקים להיות חלק מקבוצת הרוכשים והופכים למתווכים. אפריקה התחייבה לשלם לשניים עמלה תמורת ייזום וייעוץ, ולא תמורת תיווך - ואז חיפשו זליכה ומריאן דרך לקבל מיליונים שלא הגיעו להם.
"לפיכך, הציגו התובעים בפני אפריקה מצג לפיו הם מבקשים עמלה מהרוכשים עבור פעילותם עד שתוקם הקבוצה והם ימשיכו בפועלם כשותף המנהל, אך אינם יכולים לקבל אותה בשל מגבלות שונות, אלא אם כן ישולם להם התשלום על-ידי אפריקה לאחר שיתווסף מעל מחיר העסקה המוסכם", קבע קינר. בהמלצתו של בית המשפט העליון, משכו זליכה ומריאן את ערעורם.
אם אתה זקוק לתרגום, מר כחלון, הרי שמדובר בפסק דין סופי, ולפיו זליכה ניסה לרמות את אפריקה-ישראל ולאחר מכן ניסה להוליך שולל את בית המשפט המחוזי ואת בית המשפט העליון. זה האיש שאתה מוכן לסמוך עליו?
4. ירון זליכה העניק חוות דעת בתביעה נגד בכירים לשעבר בהסתדרות העובדים הלאומית, ובראשם אברהם הירשזון ומיכאל צולר. השופט המחוזי יהודה פרגו דחה את התביעה וקבע, כי חוות הדעת נכתבה בלא לקבל את תגובת הנתבעים, והתעלמה מהעובדה שמסמכים רבים של קרן הפנסיה של הסתדרות העובדים הלאומית נלקחו בידי משרד האוצר.
פרגו אמר, כי אין זה מקובל עליו להגיע למסקנות מרחיקות לכת מבלי לדבר עם נושאי המשרה בקרן ועם הרפרנטים במשרד האוצר שליוו אותה, ולא ניתן להכין חוות דעת כאלו בהתבסס על מסמכים בלבד. בית המשפט העליון דחה את הערעור על פסק הדין, ובנקודה זו אימץ את מסקנותיו של פרגו. ושוב, אדוני השר, זה האיש שאתה מוכן לסמוך עליו?
5. ירון זליכה העניק חוות דעת בבקשה להגיש תביעה ייצוגית נגד חברת מידרוג בנוגע לדירוג שנתנה לאיגרות החוב של מפעלים פטרוכימיים, בעלת השליטה בבתי הזיקוק. השופטת המחוזית רות רונן דחתה את חוות הדעת וממילא את התביעה. היא אימצה את חוות הדעת של פרופ' ויליאם צ'יימברס ואת ביקורתו על זליכה, באומרו שהטענות שהעלה זליכה הן כוללניות ולא מוכחות. פעם שלישית, מר כחלון, זה האיש שאתה מוכן לסמוך עליו?
לסיכום, אדוני השר: יש חמש סיבות מצוינות שלא למנות את זליכה - וכולן עובדות ברורות וחתומות, לא טענות בעלמא או דעות בגרוש. אם אתה מתעקש על המינוי הזה למרות העובדות הללו - משהו לקוי מאוד בשיקול הדעת שלך, ואל תתפלא אם יימצא מי שיחשוב שיש לך מניעים נסתרים.

תאריך:  14/12/2018   |   עודכן:  14/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משה כחלון, בחרת שרלטן
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כחלון בודק בגוגל על זליכה ?
א.ל. רמת-גן  |  14/12/18 09:27
2
זליכה מהווה כאב ראש
מוטי הקרייתי  |  14/12/18 11:41
3
אתה באמת כתבת זאת
אלוהי השמים  |  14/12/18 22:55
4
כחלון וזליכה שניהם מאותו המין.
שני מנופחים  |  18/12/18 20:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"ץ להורות לנתניהו שלא להחזיק בתיקי החוץ, הביטחון, הבריאות והקליטה: חוסר סבירות הפוגע במשילות
מירב ארד
בוועדה ישתתפו השרים יריב לוין, זאב אלקין, משה כחלון, מר אבי שמחון - יו״ר המועצה הלאומית לכלכלה וראש הסגל של רה״מ, יואב הורוביץ
איתמר לוין
רדיפתו האובססיבית של בנימין נתניהו נגד כל מי שעלול לאיים על מעמדו, היא שהובילה אותו לשיחה ההזויה בה ביקש משאול אלוביץ להכפיש את גילת בנט
עידן יוסף
רה"מ מאמץ את עמדת שקד וארדן לטיפול באלימות נגד נשים לחקיקת בזק: "אלימות נגד נשים היא טרור לכל דבר, הטיפול בגברים המכים חסר"    "יש יותר תקציבים ממה שחשבתי אבל הם לא מנוצלים. צריך לסייע לנשים"
מירב ארד
ההחלטה כוללת סיוע בתחומי הכלכלה, לרבות עידוד הקמת והעתקת מפעלים לעוטף עזה ופיתוח אזורי תעשיה; סיוע בחינוך, בריאות ורווחה, לרבות הגדלת התקצוב למרכזי החוסן הפועלים בעוטף עזה, חיזוק הביטחון האישי ומרכיבי ביטחון
רשימות נוספות
השרים יאשרו את חוק גדעון סער  /  איציק וולף
הממשלה תאשר הטבות בדיור ל-583 ישובים  /  אלעזר לוין
חברי כנסת ערבים נגד יאיר נתניהו   /  עומר כרמון
המחטף שלא היה   /  משה נסטלבאום
על המשילות  /  איתמר לוין
מלחמה בעצימות נמוכה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il