X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עובד בכיר בחברת תרופות שפוגש תלמידי חטיבת ביניים ומסייע להם לחשוב במונחים של פיתוח תרופה, או נציג חברת שעוסקת בפיתוחים לחלל, מפתח יחד עם בני נוער רכיבים של לווין זעיר, יוצרים ערך מוסף אדיר לתלמיד
▪  ▪  ▪
חלומות ושאיפות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
אביבה משאל [צילום: יח"צ]

מערכת החינוך של זמננו עומדת בפני אתגר ענק - להקנות לתלמידים את הידע הרלוונטי והעדכני, הכישורים והמיומנויות שיאפשרו להם להשתלב בעולם העבודה, בו הטכנולוגיות ודרכי העבודה משתנים בקצב מסחרר.
זו בעיה עמוקה שמאפיינת את מערכות החינוך בכל העולם. החינוך, מטבעו, הוא תחום שמרני למדי. תוכניות לימודים, שיטות הוראה ולמידה משתנות בתהליך שאורך זמן רב כי הן חלק ממערכת מורכבת, שפועלת עדיין על-פי אותו מודל כבר שנים רבות: כיתות, שיעורים, מבחנים, וכד'. שיטות אשר לא תמיד מכינות את התלמידים לעולם העתידי. אם כן, כיצד אפשר לשלב בין עולם החינוך לבין הנדרש בעולם העבודה במיוחד לאור העובדה כי 65% מהתלמידים שמתחילים היום בית ספר, יעבדו בתפקידים שעדיין לא קיימים.
פתרון שמתפתח בשנים האחרונות בארץ, כמו בעולם, הוא השתלבות ההון האנושי המקצועי מהתעשיה בתוך בתי הספר. אנשי היי-טק והתעשיה המסורתית מוצאים את עצמם יותר ויותר ניצבים בפני תלמידי בתי ספר בכל הגילאים. הם מנחים, חונכים, ומלמדים את בני הנוער. במקביל, תלמידים יוצאים לפגוש את מוקדי הכלכלה והמשק בסיורים וביקורים במפעלים ומשרדים של החברות המובילות בחדשנות ויזמות. זהו מודל חדש במערכת החינוך.
התרבות העסקית של המערכת התעשייתית ומערכת החינוך אינה שילוב טבעי בהכרח. אלו שתי תפיסות עולם שונות. החשיבה החינוכית היא תהליכית שנועדה לטווח ארוך, בעוד הפרדיגמה העסקית הרווחת היא של אנשי עסקים ומכוונת מטרה בדגש על הטווח הקרוב. על-מנת ששיתוף הפעולה יצליח, נדרשת סבלנות משני הצדדים וכמובן רצון כן ואמיתי לעבוד יחד, עבור מטרה משותפת - דור העתיד של מדינת ישראל.
ראייה מערכתית
בעמותת תעשיידע אנו עוסקים בכך מזה 26 שנים. בשנים הללו למדנו כי העבודה המשותפת מועילה לשני הצדדים ואף אפשרית. התלמידים נלהבים לצאת מהמסגרת הלימודית הרגילה, להכיר את "העולם שבחוץ", ולפגוש תעשיינים ועובדים ממגוון רחב של תחומים ועיסוקים. תלמידה שמתאמנת בבית הספר היסודי בכישורי עבודה בצוות ובחטיבת הביניים, ומתנסה בעצמה בתהליך של פיתוח מוצר טכנולוגי, תכיר את מגוון האפשרויות הקיימות בתעשיה תוך התנסות אמיתית בתיכון, ותהנה להגיע לשוק העבודה לאחר היכרות, נסיון מוקדם וכמובן - ביטחון עצמי.
עובד בכיר בחברת תרופות שפוגש תלמידי חטיבת ביניים ומסייע להם לחשוב במונחים של פיתוח תרופה, או נציג חברת שעוסקת בפיתוחים לחלל, מפתח יחד עם בני נוער רכיבים של לווין זעיר, יוצרים ערך מוסף אדיר לתלמיד - לגבי ידע בניהול פרויקט, בתעדוף משימות, בראייה מערכתית וביקורתית ובעבודת צוות, וכמובן ידע טכנולוגי חדש שלא תמיד קיים בתוכנית הלימודים. חשיפה שכזאת בתהליך שכזה נחקקת בבני הנוער לשנים רבות. אנשי התעשיה נתרמים גם הם מההזדמנות להשפיע על דור העתיד ושל העובדים של השנים הבאות.
עלינו לזכור כי מנקודת המבט של ילד, עולם התעסוקה נדמה כמציאות רחוקה - עדיין לפניהם תיכון, צבא, טיול, לימודים, ורק אז בחירת קריירה ועבודה. אך המפגשים עם האנשים הנמצאים בחזית הטכנולוגיה והתעשיה, ופעילות עם חומרים אמיתיים שיהפכו למוצרים, מגבשת חלומות ושאיפות עבור בני הנוער. שילוב התעשיה בבתי הספר היא חיונית הן לתלמידים והן למדינה, המושתת על ההון האנושי - אזרחיה.

הכותבת היא מנכ"לית תעשיידע (תעשיה למען חינוך מתקדם), עמותת חינוך מיסודה של התאחדות התעשיינים.
תאריך:  14/01/2019   |   עודכן:  14/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בנמלך
רממטכ"ל לרס"ר: תרשום לו נזיפה חמורה, שעתיים שמירה בבוטקה בכניסה למחנה מטה הממשלה הכללי
אלאה עיסא
ישנם לא מעט אנשים שהפסיקו לעבוד, מאחר שקיוו כי העבודה תאפשר להם לחיות חיים יותר טובים ובכבוד אך השכר לא הספיק לדרישותיהם
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אוכלים פירות, מענים, מאשימים, קבר במגירה, כסף קטרי והנוסעים סובלים    ט"ו בשבט שמח
יובל לובנשטיין
הרשות אינה צריכה להתרשם דווקא מהצעת הרכש הגבוהה של רמי לוי, אלא צריכה להסתכל על טובת הציבור ולאורך שנים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: שלג על עירי?    סוד האושר היהודי    אברה לא שב הביתה    ולקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il