בשלב מסוים לקראת סיום התרגיל מוביל הרביעייה (מס'1) שיחרר "פצצותיו" מעל המטרה ונסק מעלה בעקבותיו טייס "מס 2". עזרא זרזיף החל צולל לעבר המטרה אולם הפעם מסיבות שונות לא הצליח להשלים את התרגיל ולהתיישר ו"לעלות" מצלילה זאת ומטוסו נפל והתרסק בעוצמה בקרקע בצד כביש הראשי באר שבע-תל אביב, באזור עין פורה צפונית לבאר שבע.
תוך כדי התרסקותו פגע המטוס במשאית סקאניה שנסעה באותה עת על הכביש, בדרכה מבאר שבע לכיוון צפון. אחד מחלקי המטוס שהתרסק פגע בעוצמה בתא הנהג של המשאית. לנהג המשאית ראובן פרידמן שישב בתוכו לא היה סיכוי. הוא נמחץ נלכד למוות בתא הנהג ונהרג במקום. טייס "מספר 3" נ. הבחין בפטריית העשן המיתמרת מהקרקע ודיווח בקשר לטייס מוביל הרביעייה כי הוא רואה "פטריה" (מטוס עולה בלהבות) המשמעות הייתה ברורה - המטוס נפל והתרסק.
האסון אירע בשעה 8:30 בבוקר לערך. לכוחות ההצלה שהוזעקו למקום לא נותר להציל דבר. ההרס היה מוחלט ונגרם מהתפוצצות המטוס עקב חומרי הדלק במכלי המטוס. הטייס נהרג. מן המטוס כמעט שלא נותר שריד מאחר שחלקיו המרוסקים והמפויחים התפזרו על פני שטח נרחב בקוטר של מאות מטרים. גופתו של הטייס, כך דיווחה העיתונות דאז, "נמצאה עטופה בבד המצנח לשעת חרום". המשאית נפגעה בעיקר בחלקה הקדמי.
באותה שעה, כאמור, בסביבות השעה 8:30 בבוקר נסעו בכביש אוטובוסים מלאי נוסעים ומכוניות פרטיות ובדרך נס הם לא נפגעו
עובד חברת "מקורות", בצלאל שגיא שהיה עד ראיה למתרחש, סיפר לעיתונאים: "שמענו רעש חזק וראינו פטריה עשן שעלתה מהמשאית שנסעה 200 מטרים לפנינו נתגלתה לפנינו משאית מרוסקת כשתא הנהג שלה היה מעוך". לצד הכביש נותקו חוטי הטלפון לאורך עשרות מטרים ונחרכו העמודים מסביב. כוחות צבא ומשטרה שהוזעקו למקום חסמו את התנועה בקטע הכביש בו אירעה תאונת המטוס.
מפקד חיל-האוויר
עזר ויצמן כינס שעות מספר לאחר התאונה מסיבת עיתונאים ובה פירט את נסיבות התאונה וציין כי זו הפעם הראשונה בתולדות חיל-האוויר מאז הקמתו שאזרח נהרג או מעורב בתאונות החייל. ויצמן הודיע במסיבת העיתונאים כי מינה ועדת חקירה לבדיקת נסיבות התאונה בראשה עומד טייס בדרגת סגן אלוף וחבריה הם קצין טכני וטייס נוסף.
הוועדה פרסמה כשבועיים לאחר התאונה, בתחילת מרץ 1963, את מסקנותיה וקבעה כי "מטוס חיל-האוויר שהתרסק היה כשיר. חלקים שונים שלו נבדקו בדיקה טכנית וכן נבדקו ספרי המטוס המעידים שהוא פעל כראוי. הוועדה מעריכה כי "התאונה אירעה משום שהטייס עזרא זרזיף לא הספיק לצאת מן הצלילה שלתוכה נכנס בעת תמרון התקפה על יעד בקרבת הכביש". חשוב לזכור כי היו אלה ימי תחילת שנות ה-60 אמצעי ומכשור חקירת תאונות אוויריות לא היה משוכלל כפי שכיום וקשה לדעת בדיוק מה גרם לאסון.