X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיע הזמן שכל ספקיות האינטרנט והטלוויזיה ישדרו בטכנולוגיית ה-OTT, כך שהצופה הסביר יוכל לראות תכנים מעולים במחירים משתלמים
▪  ▪  ▪
לא מקרי [צילום: פלאש 90]

זה כנראה לא מקרי שהאירועים הביטחוניים דחקו את החדשה המרכזית של סוף-השבוע הקודם, לפיו בעוד שבע שנים תנטוש חברת "יס" את הלווין ותחל לשדר על גבי רשת האינטרנט.
דירקטוריון חברת "יס" קיבל את ההחלטה בשל המגמות הקיימות בשוק התוכן בטלוויזיה, ובהן: ירידת חסמי הכניסה, כניסת שחקניות חדשות, שינוי בהרגלי הצריכה וביסוס טכנולוגיית השידור על גבי האינטרנט (OTT).
חשוב לציין כי כחלק מהמהלך הנוכחי צפויה חברת "יס" להשיק עד סוף השנה מוצר שידור לוויני, תחת המותג יס, שצפוי להיות שונה מהשירותים של סלקום ופרטנר וגם ממותג סטינג' המוזל של החברה, ולהציע תכונות ושירותים חדשים במחיר גבוה יותר לעומת שירותי הטלוויזיה האינטרנטיים האחרים.
במקביל, לא מתכוונת "יס" להזניח את השירות הלוויני ובכוונתה להמשיך לפתח אותו ולהוסיף לו תכונות ויכולות חדשות. המהלך צפוי להמשך שבע שנים, כאשר בשנת 2026 חברת "יס" תפסיק לשדר באמצעות הלווין.
הסיבות לביצוע המהלך הנועז
1. כבר כיום משלמת חברת "יס" מאות מיליוני שקלים בשנה עבור תוכן משובח, וכן היא משלמת בנוסף גם על שירות הלווינים שהיא שוכרת מחברת "חלל תקשורת".
2. ניתן לראות כי שירותי הטלוויזיה החדשים שהושקו בשנים האחרונות (סלקום, פרטנר TV, נקסט של הוט וכמובן נטפליקס) זולים מהשירות שהיא מציעה, והם מוצעים על גבי רשת האינטרנט. כתוצאה מכך, החברה נאלצה להשיק שירות מתחרה שיפעל על גבי האינטרנט בשם סטינג TV, ולהוריד את מחירי תוכן הפרימיום שלה.
3. במקביל קורה תהליך נוסף: הולכת ונבנית בישראל תשתית לאינטרנט חזק שמתאים לטלוויזיה: כל חברות התשתית מרשתות את ישראל בסיבים אופטיים בדרך לאינטרנט סופר-מהיר, ומתישהו ישראל גם תעבור לדור החמישי (5G) בסלולר, אם כי עוד חזון למועד. שני התהליכים בישראל הם מאוד איטיים, וכן, חברות הסלולר טוענות שהן יתקשו להשקיע כסף בדור החמישי.
השפעת מהלך זה על ציבור העובדים
חשוב לציין כי באותו יום, הודיעה חברת "יס" כי בשנתיים וחצי הקרוב היא תפטר 325 עובדים. לפי ההסכם, שיהיה בתוקף בין יוני 2019 לדצמבר 2021, במהלך תקופת ההסכם תוכל יס לסיים את העסקתם של עד 325 עובדים, כאשר עובדים שיישארו בחברה יזכו למענק הישארות, כמו גם לתקציבי רווחה מוגדלים.
ההסכם כול,ל בין השאר, תוכנית פרישה מרצון עם מענקי פרישה מוגדלים והודעה מוקדמת לפורשים. במסגרתו, מדי שנה יצומצם כוח האדם בחברה בכ-100 תקנים עד לסוף 2021, ובסך-הכל יקוצצו 325 משרות.
העובדים שיישארו בחברה יזכו למענק הישארות וכן יועברו תקציבי רווחה מוגדלים. ב-"יס" מעריכים את עלות ההסדר ב-68 מיליון שקל.
אך, עם זאת, העלות יכולה להיות נמוכה יותר, שכן ההסכם מאפשר לחברת "יס" להתייעל באמצעות אי-גיוס עובדים חדשים במקום עובדים שפרשו מבחירה.
השפעת המהלך על הצרכנים
אם ההנחה הייתה שהשימוש בצלחת הלווין מייקר את שירותי החברה, ואם המעבר לשידור על-גבי רשת האינטרנט יוזיל את השירות לצרכנים, מסתבר שלא-כך הדבר.
נכון לעכשיו, החברה מתמחרת את השירותים שלה ב-199-159 שקל לחודש, ובנוסף, היא מציעה את סטינג TV בהחל ב-29 שקל לחודש.
במהלך השנה הקרובה תשיק חברת "יס" מוצר אינטרנט חדש", מורחב, שיכלול את כל עושר התכנים שמציעה החברה עד-עכשיו. בנוסף, ייתכן כי בשלב הניסוי יהיו בתים שישתמשו בשני ממרים שונים: ממיר רגיל, וממיר לוויני.
כתוצאה מכך החברה מפסידה על מוצר "האולטימייט", שהוא חבילת הכל כלול ב-199 שקל לחודש מצד אחד, זאת עקב העובדה שמחיר זה לא מכסה את העלויות הכבדות שיש לחברה על לווינים ותוכן. כמו-כן, היא צריכה להשמיד את הממירים הלווינים, מה שיוביל לכך שצרכני החברה יוסיפו לשלם בעתיד הקרוב יותר על המוצר והוא יעלה 199 שקל לחודש.
כלומר, בדומה לרוב החברות במשק גם חברת "יס" משיתה את הוצאותיה השוטפות על הצרכנים (דבר שמועצת הכבלים והלווין צריכה למנוע בכל מחיר על-ידי קנסות ורגולציה חזקה). אם זה לא יקרה אני מצפה מהצרכנים להתנתק מהחברה ולעבור לחברה אחרת שלא עושה כן.
הגיע הזמן שכל ספקיות האינטרנט והטלוויזיה ישדרו בטכנולוגיית ה-OTT, כך שהצופה הסביר יוכל לראות תכנים מעולים במחירים משתלמים.

המחבר הנו בלוגר ושקל בעבר לעבור מ"הוט" ל"יס"
תאריך:  20/03/2019   |   עודכן:  20/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שינוי הפורמט של חברת הלווין "יס"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
הפוליטיקאים המפוחדים של אירופה, בראשם גברת מרקל, דוחפים את ההגירה המוסלמית פנימה בכל הכוח כמו לסתום חור שנפרץ
יצחק מאיר
זה הסיפור    זאת הפתעת הבחירות שמנבאים אותה עם אמונה שלמה בעיקרון שנבואות הן נכונות אם מהנדסים אותן להתגשם, עוד לפני שהן מתגשמות מאליהן, אם מכריחים אותן להתממש, אם עובדים על זה, אם משתדלים, אם עושים יחסי ציבור ההופכים פטמורגנה לעובדה
גרשון הכהן
למדינת ישראל והמפעל הציוני הנאבקים מעל מאה שנים על עצם היכולת להתקיים, חייב להיות סיפור יהודי-ישראלי ייחודי ועדכני, שמעניק תוכן ומשמעות למצוקת הקיום מתוך מאבק מתמיד, דווקא כאן בארץ חמדת אבות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מיהו ראש עיריית טבריה?    ומי הוא בני גנץ?    התשובה לגיוס המונים בעולם הישיבות    ולקינוח הכרת תודה - חרדי מזווית אחרת
יורם אטינגר
ב-2019 משוכנעות מדינות ערב שהרקורד המתועד הפלשתיני - הכולל בוגדנות, חתרנות וטרור בינערביים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il