X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זהו מצב מביך כאשר דוח מבקר המדינה חוטא למציאות בשטח - ועוד בנושא כמו התחבורה, שהוא נשמת אפו של כל אזרח במדינה
▪  ▪  ▪
כץ. עשה הרבה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

דוח מבקר המדינה הוא דוח חשוב להמשך התפקוד הציבורי של כל משרד ממשלתי. אין ספק שהדוח הזה הוא מעין "כלב שמירה" כנגד שחיתות, שררה או חוסר תפקוד. אבל ישנן פעמים שהדוח החמור רחוק מהמציאות. נכון שזה קורה לעיתים מאוד רחוקות אבל כשזה קורה, אזי, זה מביך מאוד. וזה קרה הפעם - בדוח על משרד התחבורה.
שר התחבורה, מר ישראל כ"ץ, איננו מלאך. בעשור שנות עבודתו כשר בוודאי ששגה ובוודאי שיש גם ללמוד משגיאותיו. אבל בדוח מבקר המדינה האחרון הוא הצטייר ככישלון, ואף נוסף שם המשפט שהעשור שלו היה כל כך ריק מתוכן שטוב שלא היה בא לעולם! מכאן ועד למציאות שלנו הכל הזוי. מי שמכיר את ישראל שמלפני העשור האחרון לא מבין בדיוק על מה מהומת המבקר. זו הייתה הפעם הראשונה ששר תחבורה באמת עבד במשרה מלאה במשרד התחבורה ולא היה רק השר לענייני מינויים פוליטיים. זו הייתה פעם ראשונה בישראל ששר תחבורה ראה במשרדו מקום עבודה של ממש ולא רק מקפצה פוליטית שהמנכ"לים ניהלו אותה, ואילו הוא הסתפק בדוחות שלהם, כשכול עבודתו הייתה להגיע לישיבות הממשלה ואח"כ לתת מענה לשאילתות בפרלמנט. ומי שנוסע בתחבורה הציבורית ומכיר קצת את מפת הכבישים מבין שהעשור האחרון היה העשור המקפצתי ביותר להשבת הכביש לנהגים ולהפיכת התחבורה הציבורית לנגישה ועממית.
ארבעים שנה קדימה
כבר לפני למעלה מארבעים שנה הייתה אירופה פתוחה לאלה שראו בתחבורה שלה חלק מחיי היום יום שלהם. כרטיסיות של "חופשי - יומי", "חופשי - שבועי" ו"חופשי - חודשי" היו עניין שבשגרה במדינות כמו גרמניה, צרפת, בלגיה ובמיוחד בריטניה הגדולה. אבל בישראל הכל היה יקר. גם ה"חופשי - חודשי" היה מותאם על-פי תאריך חודשי קבוע ולא על-פי זמן קנייתו לשלושים יום אח"כ. הכל היה יקר, ואילו משפחה עממית - על מספר ילדיה, חשבה כמה פעמים לפני שיצאה לטייל במרחבי ישראל. הנסיעות העירוניות, במיוחד בערים הגדולות, היו יקרות וחסרות מעוף של חבילות הנחה. חברת "אגד" הייתה הגוף המונופוליסטי שלא היה חפץ בהנחות משמעותיות, ולא מעט משום יוקר הנסיעות של החברה הזו, שצרכני ישראל מימנו את בעלי המניות שלה. לאחר העשור של ישראל כ"ץ פתאום כמעט וחוסל סופית המונופול של "אגד" ועימו פורחים מחירי ההנחות בנסיעות. פתאום ישראל קפצה כמעט ארבעים שנה קדימה וגם מעמד הביניים ומעמד העובדים יכולים להרשות לעצמם טיולים וביקורים יומיים כמו שזה קורה בצרפת ובבריטניה.
כבישים, מנהרות וגשרים
את הכניסות הצרות והמצומצמות החליפו כניסות עירוניות מכול הכיוונים, עם גשרים ואוטוסטרדות מהירות. מנהרות תת-קרקעיות וגשרים גבוהים החליפו את הדרכים הבין-עירוניות המשובשות, שחלקן לא היה כלל סלול. בעוד ששרי התחבורה, שלפני כעשור, לא היו מעורבים במה שנוסע על הכביש הרי שהפעם השר החדש היה תמיד במרכז הפיקוח - ביבשה אך גם באוויר. ולבסוף הדובדבן שבקצפת: הרכבת.
רכבות לפריפריה - מדרום לצפון
בענייני הרכבת יש עוד הרבה מה לשפר אבל לפני כעשור איש לא חלם שבמהירות יומית הוא יוכל להגיע מכרמיאל ועד באר שבע, ועוד עם כרטיס שיכלול גם את התחבורה הפנימית של האוטובוסים. גם "רכבת העמק", שמאז יסוד המדינה שבקה חיים, חזרה לתפקד בסוף הקדנציה של כץ. נתיבות, אופקים, שדרות, קריית גת, בית שמש, אשדוד, אשקלון, רעננה, כפר סבא, גוש-דן וראש העין הופיעו כאילו משום מקום על מפת הנוחיות והנגישות של "רכבת ישראל". הגישה לנמל התעופה בלוד כבר איננה רק דרך רכבים פרטיים ומוניות שרות ו/או מוניות מיוחדות אלא בעיקר על-ידי הרכבת הנגישה. ומי שניצח על המקהלה הנוסעת הזו היה שר תחבורה במשרה מלאה.
מישהו ב"מבקר המדינה" צריך לחשוב שוב פעם לפני שהוא טוען כי העשור האחרון היה כלא היה.

תאריך:  25/03/2019   |   עודכן:  25/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הביקורת והמציאות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
המבקר הצטרף לניסיון ההפיכה
עמוס שנער  |  25/03/19 16:43
 
- אאה .... עוד משהו
עמוס שנער  |  25/03/19 19:06
2
יישר כוח. יש להעבירו דחוף
מאמר יפה וצודק.  |  25/03/19 18:29
3
כל הכבוד =יישר כח!! ל"ת
דניאל סבלדי  |  26/03/19 08:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
כרטיס רב קו חדש יעניק לתיירים הנחה של 20% גם בכניסה ל-3 או 6 אתרים לאומיים    בקרוב הכרטיס יכלול הנחות נוספות על מגוון שירותי תיירות בהם לינה והסעדה
עידן יוסף
נסיעות עירוניות יהיו בתשלום, אך נסיעות בין-עירוניות תהיינה ללא תשלום מערב יום הבחירות בשעה 8 ועד סיום השירות ביום הבחירות עצמו    המשמעות: שלילת האפשרות לנסוע חינם לאורך היום שלמחרת הבחירות, ובשעות האור של ערב הבחירות
עידן יוסף
בשל עיצומי ועד העובדים הופסקה תנועת הרכבות בקו דימונה-באר שבע    תופסק תנועת רכבות הלילה בין הצפון למרכז, עד להודעה חדשה    סכנה לשירות בכל הארץ מיום ראשון הקרוב
עידן יוסף
חברת כביש חוצה ישראל בחרה בקבוצה הזוכה במכרז לתכנון הרכבת הקלה חיפה-נצרת, בהיקף של כ-320 מיליון שקל
עידן יוסף
בשבועות הקרובים יוארכו שעות הפעילות בקו, ויתוספו עוד 8 רכבות יומיות, לצד 5 רכבות במוצ"ש    זאת בכפוף להפסקת העיצומים הגלויים והסמויים של ועד העובדים, המנסה למנוע את תוספת השירות המתוכננת בקו זה ובקווים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il