X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בפרשת "הקלטת הלוהטת" נטרל נתניהו את איום הסחיטה בדיוק באותו האופן שבו הוא דורש מגנץ לפעול כיום מי ששואף לקריירה פוליטית צריך לדעת לספוג ולשלם מחיר אישי על טעויותיו. האם יעמוד גנץ במבחנו הראשון?
▪  ▪  ▪
גנץ. זכותו המלאה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

לפני שנבחר לראשונה בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה, הוא עמד במצב דומה למצבו הנוכחי של גנץ, והיה סחיט בשל האיום לפרסם את מה שכונה מאוחר יותר בשם: "הקלטת הלוהטת" שספק אם הייתה באמת קיימת. נתניהו, שהתמודד באותו הזמן על הנהגת הליכוד ושאף להיות ראש הממשלה, ידע כי לא יוכל להמשיך ולהתקדם לעבר יעדיו תחת האיומים לפרסום ענייניו הפרטיים והאישיים (בגידתו בשרה אשתו במהלך רומן קצרצר שהסתיים). נתניהו הבין שהוא צריך לבחור בין המשך הקריירה הפוליטית לבין ההימנעות ממבוכה קשה העשויה לפגוע בחיי הזוגיות שלו. השליחות הפוליטית בערה בעצמותיו והוא ביצע בדיוק את מה שכיום הוא דורש מגנץ: נטרול האיום על-ידי חשיפת הפרטים המביכים בשידור חי.
זכותו המלאה של גנץ לשמור על פרטיותו ועל חייו האישיים, אך הוא צריך לבחור בין זכות זו לבין שאיפותיו הפוליטיות. אם הוא רוצה להיות ראש ממשלה, הוא חייו לנטרל את היכולת ללחוץ עליו. נתניהו בחר במדינה, ושילם על כך מחיר אישי כבד ויקר, ומתוך אחריות עצומה לביטחון המדינה הוא אף נמנע מהחזקת טלפון סלולרי (פינוק שנהנה ממנו כמעט כל אזרח). מבחן מנהיגותו של גנץ חייב להתחיל בנכונותו לספוג פגיעה מביכה וחדירה לחייו האישיים, אחרת ... איך הוא יתמודד להבא? לאנשי ציבור אין חיים פרטיים וזה לא חדש לגנץ שהפך מזמן לאיש ציבור אך הדבר נכון פי כמה במעמד התפקיד הרם שאליו הוא שואף להגיע.
לתפקיד ראש הממשלה דרוש אדם בעל עצבי ברזל ויכולת עמידה תחת מצבים אישיים שאינם נעימים ואפילו קשים. לא רק נתניהו עמד במבחן הקשה אלא גם משפחתו שהתמודדה יום יום שעה שעה תחת התקפות התקשורת והחדירה לפרטיותם. מי שלא מוכן לספוג אש, שלא יהיה ראש ממשלה, ובמיוחד אם הוא אינו מעוניין שמשפחתו תחטוף גם. את העמקת החדירה לפרטיות ראש הממשלה ממנו אל אשתו וילדיו קבעה התקשורת (בתמיכת האופוזיציה) כשחשפה בפנינו פרטיים אישיים ביותר על שרה ויאיר נתניהו. לימין יש רמות מוסר גבוהות יותר ועדיין, התקדים המרושע עשוי לפגוע בעתיד גם בגנץ ואולי החדירה לחייו תבוא בכלל מיריביו מהשמאל, האם הוא מוכן לכך?
גנץ כבר נכשל
גנץ עוד לא מונה לתפקיד ראש הממשלה וכבר הוא נכשל בצורה קריטית כאשר צפצף על ההזהרות שקיבל מגבוה ונהג בהפקרות עם הטלפון החכם שבידו תוך ידיעה ברורה שעשויים לרגל אחריו. צפו באיש התקשורת שמעון ריקלין החושף פרטים בנושא ומתאר כיצד השב"כ היה המום מהתנהלותו חסרת האחריות של גנץ.

תאריך:  26/03/2019   |   עודכן:  26/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאה דורש נאה מקיים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הקישור לחשיפה של שמעון ריקלין
עמוס שנער  |  26/03/19 14:28
2
מצטער, הגזמת
ארי כספי  |  26/03/19 16:05
 
- גנץ למד לדבר?
עמוס שנער  |  26/03/19 16:44
3
2 הלינקים במאמר שנער מציגים
שמאל עלוב  |  26/03/19 17:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
איתמר לוין
81 עורכי דין מהמגזר הפרטי יוצאים נגד תוכניותיה של שקד לשנות את בחירת שופטי העליון ונגד האפשרות שנתניהו ימנה את בן-גביר לוועדה לבחירת שופטים
דן מרגלית
אך הגיעה העת לחשוב - או שביבי הולך ביד רכה ואפשר להתווכח על זה, אך הכיוון סביר; או שהוא הולך בכוח הזרוע ואפשר להתווכח גם על זה, אך הכיוון גם סביר
עידן יוסף
בכינוס בחירות בתל אביב הציגו נציגי מפלגות את תפישותיהם לגבי תחבורה בכלל ותחבורה ציבורית בפרט    מקלב מיהדות התורה הסביר מדוע מפלגתו אינה דורשת לידיה את תיק התחבורה והבהיר כי לא יסכים לעסקה של אוטובוסי שבת תמורת צמצום מסחר
עידן יוסף
יו"ר הימין החדש נגד יו"ר זהות: "פייגלין עושה הרבה רעש"; "גנץ יהיה ראש ממשלה בגלל השטויות שלו"; "אין שום דבר מקורי במצע של זהות"
תרצה הכטר
לא זו בלבד שנפל בפח שטמן לכחול לבן, נתניהו הפסיד את הקלף החזק ביותר בכל מערכת בחירות: הוא הפסיד הזדמנות להסיט את תשומת לב הציבור מפרשת מכירת הצוללות למצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il