X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתרגיל שנערך בבסיס האימונים של פיקוד הצפון באליקים נבחנו בפעם הראשונה יכולות האינטרנט המבצעי ו"צה"ל רשתי", תוכנית הדגל של אגף התקשוב לשנים הקרובות
▪  ▪  ▪
נערכים לתוכנית הגדולה [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

לפני ימים אחדים הופלה רשת החשמל בטורקיה. במשך שעות ארוכות, לרובם המכריע של 80 מיליון תושבי המדינה לא הייתה גישה לתשתיות הבסיסיות ביותר. בדומה לכל אירוע ביטחוני שלו פוטנציאל להתגלות כמתקפת סייבר, גם אחרי אירוע זה עקב אגף התקשוב מקרוב, על-מנת ללמוד ולזהות מאפיינים של מתקפות, ועל-מנת להיות מוכנים לתרחיש עתידי. "פוטנציאל הנזק בממד הסייבר גדול כמו פוטנציאל הרווח", אמר אל"ם יריב ניר, רמ"ח אג"ם באגף התקשוב. "לא צריך ללכת למקום גדול כמו חברת החשמל. אפילו תרחיש בו בשבע בבוקר ביום חול מותקפת רשת הרמזורים של גוש-דן ישתק את המדינה".
בתקופה הקרובה תחל להתממש "צה"ל רשתי", תוכנית הדגל של אגף התקשוב לשנים הבאות. בתרגיל שנערך באחרונה בבסיס האימונים של פיקוד הצפון באליקים נבחנו במסגרת זו בפעם הראשונה יכולות האינטרנט המבצעי, שנועד להנגיש מידע מודיעיני ומבצעי, מדרג המטה לדרג השטח. לדוגמה, מפקד חטיבה המתמרנת בשטח יוכל לגשת לחומרים החדשים ביותר שאגף המודיעין פרסם באותו היום, כשבאותו הזמן החטיבה נלחמת. כך הוא יוכל להעביר הוראות מדויקות ועדכניות למפקדי הגדודים שלו בזמן אמת.
עד היום, מפקדת האוגדה היא הדרג הקרוב ביותר לשטח לו הייתה גישה למידע, והיא הייתה אמונה על ההחלטה איזה מידע יגיע למח"ט. "אנחנו עושים פה מהפכה זהה למהפכת הצריכה האזרחית", אמר אל"ם ניר. "כיום, אם מישהו רוצה לחפש מידע על מסעדה או לקרוא חדשות, הוא נכנס מידית לאתר הרלוונטי. עם מימוש צה"ל רשתי, אותו דבר יהיה בצבא. אם משתמש ירצה מידע מודיעיני, הוא ייכנס לאתר המודיעיני ואם הוא ירצה מידע על מטרות, הוא ייכנס לאתר של המטרות".
לדברי רמ"ח אג"מ באגף התקשוב, "הרעיון הוא שעל מסך אחד תהיה גישה לכלל הנתונים".
על-מנת לאפשר את גל הפיתוחים המדובר ואת מימוש היכולת המבצעית לשנים הקרובות, תחום נוסף בו מתבצעים שדרוגים בימים אלה הוא קישוריות האינטרנט בדרג המטה והשטח בכלל צה"ל. במסגרת הליכי פיתוח אלה, רוחבי הפס של רשתות התקשורת המגיעות למפקדות האוגדה והחטיבה ברחבי צה"ל גדלות. עד היום שודרגו מפקדות האוגדות בצה"ל ועד סוף השנה מהירות הרשת במפקדות החטיבה תורחב עד פי 1.5 מהמהירות היום. כך, דרג השטח של המפקדות יוכל לטפל ביותר חומרים ולשנע אותם.
תהליך מקביל באותו התחום שמתקיים בימים אלה הוא איחוד תשתיות הרשת הפיזיות של אגפי התקשוב, המודיעין וחיל-האוויר. "אם עד היום, בחלק מבסיסי צה"ל היו ארונות תקשורת של חיל-האוויר, אגף המודיעין ואגף התקשוב, כיום אנחנו מאחדים אותם", סיכם אל"ם ניר. "זה יקצר תהליכים של פיתוח, הגנה על מידע ושדרוג מערכות. כמו-כן, עתיד להיות שיפור משמעותי בזמינות המידע - עקב החיבור שלו למאגר אחד גדול".

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (19.4.15)
תאריך:  20/04/2015   |   עודכן:  20/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פוטנציאל הנזק בסייבר גדול כפוטנציאל הרווח"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופטת רונן: עקרונית מוסמך בית המשפט להורות לרשות ניירות ערך להעביר לגורמים חיצוניים ממצאי בדיקות שהיא מבצעת אצל יועצי השקעות - תוך איזון של האינטרסים המנוגדים
יפעת גדות
לארה מובאריכי מונתה לראש האגף לחינוך ערבי בירושלים    עם מינויה הפכה מובאריכי למנהלת האגף הערבייה הראשונה בעיריית ירושלים והיא מסבה גאווה וכבוד רב למגזר הערבי בעיר ירושלים
מערכת אנשים ומחשבים
נתונים אלה הופכים את אפליקציית המסרים המיידיים לאחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר בעולם, הרבה מעבר לטוויטר ואינסטגרם
איציק וולף
המשטרה עצרה ארבעה גברים ואישה החשודים בהפעלת המעבדה מתוך כוונה להציף את השוק בכמות עצומה של מטבעות מזויפים    הערכה: המעבדה הייתה יכולה להגיע לייצור של כחצי מיליון מטבעות ביממה
יניב הלפרין
שר הביטחון היה בין הראשונים להדליק אתמול נר זיכרון וירטואלי באפליקציה שהשיק המשרד    הוא כתב בהקדשתו: "הטכנולוגיה מאפשרת לנו להנציח את חללי מערכות ישראל במגוון רחב של דרכים שלא היו בעבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il