X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
צעירים מעל גיל 14 יכולים ליהנות מכל היתרונות של חשבון בנק וכרטיס אשראי במאמר הבא נסביר איך פותחים חשבון משתלם, חוסכים בהוצאות ומקבלים הטבות
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: Elise Amendola/AP]

פתיחת חשבון בנק והנפקת כרטיסי אשראי הם צעד חשוב שאותו בני נוער מעל גיל 14 יכולים לעשות בדרך לעצמאות. מבחינתנו כהורים, זו הזדמנות פז ללמד אותם על אחריות כלכלית ולהרוויח אפשרויות בקרה חדשות.
כרטיס אשראי יכול לשמש כאלטרנטיבה למזומן, הוא בטוח יותר עבור ילדים ובני נוער ובעזרתו ניתן לקבוע מסגרת תקציב חודשית או יומית. בנוסף, רוב הבנקים מעניקים הטבות מיוחדות לצעירים ובהן פטור מעמלות עובר ושב נבחרות, התראות SMS בחינם, הטבות בעמלת מט"ח ועוד.
איך פותחים חשבון ומה המגבלות על המסגרת?
עם זאת, יש כמה דברים שצריך לדעת לפני שפותחים חשבון ומנפיקים לילד כרטיס אשראי. קודם כל, פתיחת חשבון בגילאי 16-14 אפשרית לפי הוראות בנק ישראל באישור הורים בלבד ועם הצגת תעודות זהות. המשמעות היא שהילדים שלכם לא יכולים לפתוח את חשבון הבנק לבד, גם אם הם קיבלו את הסכמתכם המלאה. במידה ותעודת הזהות טרם הונפקה, על ההורה להצטייד בתעודת זהות עם ספח שמכיל את פרטי הילד ושתי תמונות פספורט.
שנית, לכל כרטיס אשראי יש מסגרת יומית ומסגרת חודשית. המסגרת היומית הסטנדרטית לצעירים עומדת על 400 שקלים, בעוד המסגרת החודשית נקבעת לפי דרגות סיכון, תלושי משכורת, הכנסות שמגיעות לחשבון הבנק וכן הלאה. אם רוצים להגדיל עבור הילד את מסגרת האשראי, מומלץ להגיע לבנק עם תלושי שכר משלושת החודשים האחרונים ולהראות משכורת קבועה.
צעירים הם קהל יעד נחשק - כך תנצלו זאת
צעירים בגילאי 18-14 הם קהל יעד נחשק אצל הבנקים וכדאי לנצל זאת בשביל להשיג תנאים מועדפים. ראשית, כדאי לבדוק איזה תנאים והטבות כל בנק מציע לילד ולקרוא היטב את האותיות הקטנות. אפשר להתייעץ עם רואה חשבון, עורך-דין או אנשי מקצוע אחרים וניתן פשוט להיעזר בניסיון קודם של ההורים.
מעבר לכך, רצוי לבחון מה קורה כאשר לילד ימלאו 18. בחלק מהחשבונות יש צורך בביקור בסניף לחתימה על טפסי חשבון "בוגר" עם תנאים והטבות שונים לחלוטין, ואם הגדרת החשבון לא תשונה, הוא עלול להיות מוקפא עד להסדרת הנושא. זה אולי נראה רחוק עכשיו, אך הזמן עובר מהר וההשוואה בין הבנקים היא רגע טוב להשגת תנאים מועדפים בעתיד.
לסיכום, מומלץ לעודד את הילד לפתוח חשבון בנק כבר מגיל 14 וללוות אותו בתהליך. רצוי להגדיר עבור הילד מסגרת יומית וחודשית שבה הוא יכול לעמוד ולסייע לו לתכנן את מסגרת התקציב. כך מעניקים לילד תחושה של עצמאות כלכלית, מגבירים את תחושת הביטחון שלו ומונעים את התלות בהקצאת מזומן ללא פיקוח ובקרה.

תאריך:  07/11/2018   |   עודכן:  07/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il