X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
שר הביטחון שלנו הצליח לעבוד במשך עשרות שנים על מרבית הישראלים ועל רבים בעולם הוא שכנע את כולם שהוא 'חייל מספר 1', 'מר ביטחון' ו'מצביא מהולל' למרות שנכשל בכל פעולותיו הצבאיות פרק ראשון מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק
▪  ▪  ▪
אהוד ברק. מצעד של כישלונות ומחדלים נשרך אחריו [צילום: פלאש 90]

מבוא

בינואר 2013 פרסם ארגון השקיפות הבינלאומי שמרכזו בבריטניה, כי מערכת הביטחון של ישראל וצה"ל נמצאים בסיכון גבוה לשחיתות לצידן של כווית ולבנון. באותו חודש הורה היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה וינשטיין, לפתוח בחקירה פלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף במיל. גבי אשכנזי וקצינים נוספים. אשכנזי הגיב בקריאה לפתוח בחקירה פלילית נגד שר הביטחון, רב אלוף בדימוס ורמטכ"ל לשעבר, על "שימוש פסול בסמכויות למטרות זרות תוך פגיעה בצה"ל ועל הרס הקלטות מלשכת שר הביטחון".
בארבעים ושש השנים מאז מלחמת ששת הימים צה"ל תיפקד רע בכל מבחניו העיקריים: במלחמת ההתשה (1970-1968), במלחמת יום הכיפורים, בשתי מלחמות לבנון ובשתי האינתיפאדות. מחיר התפקוד הלקוי הזה היה אלפי הרוגים, עשרות אלפי פצועים שרבים מהם נותרו נכים ואובדן נכסים לאומיים ואסטרטגיים עד כדי סיכון עצם קיומה של מדינת ישראל.
בעשרים ושתיים השנים האחרונות היה אהוד ברק רמטכ"ל, שר פנים, שר חוץ, ראש ממשלה ושר ביטחון. הוא האיש שלא חשף את הליקויים ולא הפיק את הלקחים. הליקויים הקודמים נותרו ועליהם נוספו חדשים. בימי ברק, תפקודו של צה"ל הלך והידרדר עד שיאים של שפל: פרשת מדחת יוסוף בקבר יוסף (2000), מלחמת לבנון השנייה (2006) ופרשת האונייה הטורקית "מאווי מרמרה" (2010). במשך כל אותה תקופה יוקרתו של ברק בקרב הישראלים ובעולם כולו כ"מר ביטחון" המריאה לשחקים. הוא גם דאג לביתו והיה לאדם אמיד מאוד.
חקירת הביוגרפיה הביטחונית של ברק מהיותו מפקד צוות בסיירת מטכ"ל במחצית הראשונה של שנות השישים במאה הקודמת ועד תפקודו כשר ביטחון במחצית הראשונה של העשור השני של המאה העשרים ואחת, מצביעה על מצעד של כישלונות ומחדלים. ולמרות זאת הוא עדיין יקירן של כל האליטות הישראליות בתחום הביטחון. לפיכך חשיפת מסלול חייו הביטחוניים של ברק אינה מבהירה רק מיהו אהוד ברק האמיתי, אלא חושפת את התרבות הישראלית במערומיה: הפוליטיקאים שאינם מבינים דבר בתחום הביטחון, המפקדים הבכירים של צה"ל שידעו על ביזיונות ברק ושתקו ככבשים, העיתונאים שראו והתעלמו כצבועים, האינטלקטואלים ואנשי האקדמיה שהתקרנפו בעבור טובות-הנאה כאחרוני הגנבים, עורכי העיתונים ומנהלי הוצאות הספרים שפחדו לפרסם כנמושות. זהו סיפור על אליטות ישראליות שבגדו בעמן לטובת אינטרסים אישיים.

פרק ראשון: עיצוב אישיותו של נוכל

בפרק זה מסופר על ילדותו של אהוד ברק בקיבוץ, בשנות הארבעים והחמישים של המאה שעברה, כאחד מ"ילדי תנובה" שחיו בשפע בזמן שבארץ שררו צנע ומחסור; על מאפיינים קרימינליים באישיותו, על נוהגו לגנוב מזון, מכוניות, כלי נשק, על סירובו של מנהל בית-הספר לקבלו ללימודים בכיתה י"ב, כדי שמעשיו הפליליים לא ידבקו גם בחבריו.

אהוד ברק גנב מכוניות
קיבוץ משמר השרון, 1946 [צילום: זולטן קלוגר/לע"מ]

מומחה לפירוק
אמון: "אהוד התמחה בפירוק מנעולים ושעונים. היה הולך כל הזמן עם מין מפתח כזה. כשהוא היה משחיל אותו, המנעול היה נפתח. זאת הייתה מומחיות אצלו, זה היה התחביב שלו"

אברהם אמון גדל מגיל 14 כילד חוץ, בקיבוץ משמר השרון. אימצה אותו משפחת ברוג. בנה הבכור, אהוד, שלימים עיברת את שם משפחתו לברק, היה בן גילו. מאז לא נפרדו דרכיהם. אפילו לחתונת בתו של אמון טרח שר הביטחון, ברק, לבוא ולברך.
אברהם אמון: "ריכזו אותנו במועדון. אהוד עבר בינינו והתבונן בנו במבט מחושב. הוא בחר בי לאימוץ. למה? לא יודע, אולי כי הייתי ילד יפה. אמר לי 'בוא' ולקח אותי להוריו, אסתר וישראל. התחילו החיים הטובים מכל הבחינות. קיבוץ באותם הימים היה יקום אחר. לאחר המחסור של עולה חדש באשקלון, הכל היה שם בשפע. נהגו אז לכנות את אהוד וחבריו 'ילדי תנובה', והנה גם אנחנו הפכנו לילדי תנובה, או, נכון יותר, לילדי גן העדן. האושר היה מושלם.
"אהוד התמחה בפירוק מנעולים ושעונים. היה הולך כל הזמן עם מין מפתח כזה. כשהוא היה משחיל אותו, המנעול היה נפתח. זאת הייתה מומחיות אצלו, זה היה התחביב שלו. בעזרת הכישרון הזה הוא הנהיג את חברת הנוער בקיבוץ. בתחרות פיצוח מנעולים בתנועה הקיבוצית הוא לקח מקום ראשון ב'פור' גדול על פני האחרים. היינו הולכים איתו לעתים קרובות לגנוב אוכל במטבח הקיבוץ, לא בשביל האוכל, אלא בשביל תענוג הגניבה.
"כשהיינו בני חמש-עשרה קיבלה אחת המשפחות בקיבוץ, מקרובים בברזיל, מכונית אמריקנית אדומה ומפוארת מסוג הנרי ג'י. אהוד שיכנע את צביקה, את מנחם ואותי לפרוץ למכונית ולנסוע לטיול. באחד הלילות ניגשנו אליה בחשאי, אהוד פרץ את המנעול בקלות, הדליק את המנוע ונהג במכונית, בלי רישיון ובלי ניסיון, בדרך החולות לנתניה. היינו בעננים. אהוד נראה לנו כל-יכול, מנהיג-על. חזרנו לפנות בוקר. אהוד החנה את המכונית בדיוק במקום שממנה נלקחה, ודאג, כמו גנב מכוניות מקצועי, לא להשאיר בה שום סימן. אני בטוח שעד היום בעלי המכונית אינם יודעים שמכוניתם נגנבה והוחזרה למקומה".1

מומחה להונאת
אנשים לצרכיו
לוין. "חושב שהוא היחיד שמבין" [פלאש 90]

אהוד ברק "וילסון"
בגיל שש-עשרה הצטרף לגדנ"ע-סיירים והתגלה כנווט מצוין. באווירה המאצ'ואיסטית בקיבוץ ואחר-כך בסיירת מטכ"ל, הקנה לו כישרון זה יוקרה כה רבה, עד שגם יריביו הגדולים ביותר נשבו בקסמו. חבריו בקיבוץ העריצו אותו והיו בטוחים שבבגרותו יהיה ראש ממשלה. מאז דבק בו הכינוי "וילסון", כשם אחד מנשיאי ארצות הברית

אביו של אהוד היה בקי באגדות ומספר מחונן, ואת השליטה בסיפור סיפורים הוריש לבנו. מדי לילה, מאז היות אהוד רך בשנים, נהג אביו לספר לו אגדה לפני השינה. לפעמים הוסיף סיפור גם במשך היום.2 גם אהוד עצמו הרבה לקרוא אגדות, במקום לעסוק בספורט עם בני גילו, עד שהגבולות בין מציאות ופנטזיה התערפלו בתודעתו. את דמיונו שבו גם הצ'יזבטים של אנשי מחלקת פלמ"ח שהתאמנו ועבדו בקיבוץ, ושיצאו מדי פעם למשימות של הורדת מעפילים, טרור בבריטים ו"סזון" ביהודים. מיתוס הפלמ"ח חדר לעצמותיו, וחשיבות המיתוס בהפעלת אנשים הדריכה אותו מאז. מגיל צעיר הוא למד את הכוח שיש בדיבור ואת כוח המניפולציה, כמנוף, להונאת אנשים לצרכיו, וליצירת תדמיות, שאין קשר בינן לבין המציאות, לשיפור מעמדו בעיני הסובבים אותו. התגלו בו יסודות של הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית שברבות הימים הפכו אותו לסוציופת כפי שמעידים רוב חבריו, ואף מעריציו.
בן ארבע וקצת יותר היה אהוד כשהבריטים פשטו על הקיבוץ ב"שבת השחורה" וחיפשו בו נשק. הם תיחקרו גם את הילדים. ברק התנדב כביכול לסייע להם, והוביל אותם אל עץ רימון במרחק רב ממחסן הנשק. הוא נהג לדווח לחבריו על מקומות שלא ביקר בהם ועל אירועים שלא לקח בהם חלק. חבריו סיפרו שפעם דנו על סרט שהם ראו בתל אביב. ברק ניתח את הסרט בפרטים, למרות שלא צפה בו כלל. משנתפס בקלקלתו הסביר להם שקרא עליו בעיתון. דבר זה אף שיפר את תדמיתו בעיניהם. אז גילה ברק את חריפות הרושם שהמילה המדוברת מעוררת בנפש נבערת, נטולת מזון רוחני, המייחסת לבעל הדברים עוצמות מיסטיות. הגילוי הזה עיצב את דרך חייו: העצמת הרושם שהוא מעורר, וניצולו, והתנשאות, שהרי בעיניו כל האחרים הם נבערים. זלזולו בסובבים אותו עיצב את אופיו כעקשן קיצוני, שהרי אין סיבה שיתחשב בדבריהם הריקים. על כך אמר לימים אדם שלא נשבה בקסמו, האלוף עמירם לוין, שאף ראה אותו בחולשתו בפרשת צאלים ב': "אהוד חושב שהוא היחיד שמבין ואין הוא זקוק לאיש. זאת חולשתו הגדולה ומקור כישלונותיו".3 היוונים העתיקים כינו זאת: חטא ההיבריס (גאווה). ביתר דיוק העיר אחד מעוזריו הקרובים של ברק כשהיה ראש ממשלה, רס"ן במיל. ואיש סיירת מטכ"ל לשעבר, שמעון בטאט: "אהוד יודע לפרוץ מנעולים, אך אין הוא יודע להרכיב אותם".4
כישורי פריצת המנעולים והתנהגותו המניפולטיבית הפכו את ברק למנהיג של בני גילו: הוא פרץ איתם את מחסן הנשק של הקיבוץ והנהיג אותם למטווח באש חיה בפרדסים. במהלך גניבת אקדח ממחסן הקיבוץ, נשבר לו בריח האקדח. הוא מסר אותו לתיקון אצל מומחה בחדרה ולא החזיר אותו למחסן. הוא פיצח מנעול אופנוע של אחד מחברי הקיבוץ, ויחד עם חבריו השתולל בחרקות כל הלילה, ולפנות בוקר החזיר את האופנוע למקומו, מבלי שבעליו הרגיש בדבר. בגיל שש-עשרה הצטרף לגדנ"ע-סיירים והתגלה כנווט מצוין. באווירה המאצ'ואיסטית בקיבוץ ואחר-כך בסיירת מטכ"ל, הקנה לו כישרון זה יוקרה כה רבה, עד שגם יריביו הגדולים ביותר נשבו בקסמו. חבריו בקיבוץ העריצו אותו והיו בטוחים שבבגרותו יהיה ראש ממשלה. מאז דבק בו הכינוי "וילסון", כשם אחד מנשיאי ארצות הברית. המבוגרים העלימו עין ממעשיו הפליליים, כי מגיל צעיר התגלה בו כישרון נגינה על פסנתר, ומדי יום שישי ובכל אירוע חגיגי היה ברק מנגן להם, וחברי הקיבוץ היו מתמוגגים. הערצת חבריו וסלחנות המבוגרים לימדו את ברק איך לגנוב את הדעת, כמעט בלי להתאמץ.

בגלל אופי פלילי סולק מבית הספר

בכל זאת, על אדם אחד לא הצליח ברק לעבוד: על מנהל מדרשת רופין, שאליה נשלחו ברק וחבריו לעשות את שנת הלימודים האחרונה שלהם בבית הספר התיכון. המנהל סירב לקבל את ברק למדרשה בטענה שהמעשים הפליליים שלו ידבקו גם בחבריו, יפריעו להם ללמוד ואף ישחיתו את נפשם. מאחר שלא למד, נשלח לעבוד במשך שנה בשטחי הפלחה של קיבוץ בנגב. אחרי שנה, בנובמבר 1959, הוא גויס לצה"ל. הוא ניסה להתקבל לקורס טיס, אך שם הונאותיו המילוליות לא רק שלא הרשימו את הבודקים, אלא אף גרמו להם להסתייג ממנו, והם דחו אותו. הוא נשלח לטירונות לפלוגת חרמ"ש בגדוד 9, להיות בורג במכונת המלחמה של ישראל. "חלומות וילסון" תמו לכאורה, והוא צלל מאיגרא רמא של מעמדו בין חבריו, לבירא עמיקתא של טרטורים. מפקדיו הישירים בחרמ"ש לא רק שלא התפעלו מלשונו, אלא אף הטילו עליו עונשים ולעגו לו. בחלומותיו הוורודים, והיו לו כאלה בשפע, הוא לא דמיין שאברהם אמון יושיע אותו.
________
[בשבוע הבא יסופר מה דעתו של רפאל איתן על אהוד ברק, ועל הצל"שים שלו; על הקמת סיירת מטכ"ל, שהיוותה חממה לאישיותו הנכלולית של ברק; על מאמציו של אברהם דר לחלץ את נדוני "העסק הביש" מבית סוהר במצרים; על הפנטזיות של אברהם ארנן; ועל תרבות האינטריגות באגף המודיעין של צה"ל".]

הערות

1. ראיון מוקלט עם אברהם אמון ב-2011 השמור בארכיון המחבר.
2. בן כספית, אילן כפיר, אהוד ברק, חייל מספר 1, אלפא תקשורת, 1999. עמ' 24. סיפורי הילדות, אם לא נכתב אחרת, מבוססים על פרק 1 בספר זה.
3. ראיון מוקלט עם עמירם לוין ב-2012 השמור בארכיון המחבר.
4. ראיון מוקלט עם שמעון בטאט ב-2011 השמור בארכיון המחבר.

תאריך:  22/02/2013   |   עודכן:  28/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק - נוכל ברמה היסטורית
תגובות  [ 197 ] מוצגות  [ 197 ]  כתוב תגובה 
1
השמצה מגוחכת לחלוטין
עובר אורח  |  22/02/13 09:15
 
- אהוד ברק אינו יחיד
אורי מילשטיין  |  22/02/13 11:42
 
- לחכות או לחקות?
אבשלום חום  |  22/02/13 13:21
 
- דוקטור אבל דיסלקט ל"ת
אורי מילשטיין  |  22/02/13 15:06
 
- רק טיפש מסוגל לעסוק בזוטות
בכתבה כה חשובה  |  22/02/13 17:46
 
- למושלם
סלית  |  22/02/13 19:05
 
- איך ברק יתמודד עם חזית
סניל  |  17/08/20 11:29
 
- "שפן" אורח...
חייב בזיהוי  |  22/02/13 17:07
 
- באמת מגוחך ל"ת
אאא  |  13/06/17 11:14
 
- הנוכל
עובר אורח 23  |  16/06/20 06:50
 
- סבתי היתה לוחמת ״הגנה״ ישרה
טלי (תירוש) וינר  |  30/08/23 11:55
2
הנה אשכנזי מתחיל להשיב מלחמה ל"ת
אריאל11  |  22/02/13 09:42
 
- מילשטיין אינו משרת איש ל"ת
אמנדה  |  22/02/13 14:00
3
משל המערה
אמיליה קודיש  |  22/02/13 10:36
 
- חיים בחושך
ג'ק  |  22/02/13 12:54
 
- גם אתה חי בחושך אם אתה קורא
אליקים העצ(ב)ני  |  22/02/13 13:12
 
- להגיד שהאנשים בארץ הם עדר
אזרח  |  22/02/13 13:18
 
- אמיליה החכמה
סטודנט לפילוסופיה  |  22/02/13 22:03
 
- כן, אבל היא חופרת ל"ת
יובל חי  |  14/06/15 05:35
 
- לדוגמא משה דיין - גנב
שקרן ונואף   |  23/02/13 11:03
 
- ברק
Gili a  |  7/08/16 06:29
4
ברק הכלומניק
רמי נ  |  22/02/13 11:30
5
הכותב: מר גוזמאי הבדאי
היסטוריון  |  22/02/13 12:44
 
- תנאי חיים
אורי מילשטיין  |  22/02/13 13:20
 
- חוסר הבנה
ראומה  |  22/02/13 15:44
 
- גנרלים ואדמירלים צר כעולם צרצר
יוסי שריד  |  22/02/13 17:13
 
- גנרלים צרצרים
יודע  |  19/03/13 19:59
 
- סילוי קשת צדקה-דה-גנרלים לנו.. ל"ת
ראיס-פוטין-טיל300  |  18/05/13 18:31
 
- קיבוצניקים גדולי הגנבים
במדינה ובמטכ"ל  |  22/02/13 17:29
 
- העתקנו מאירופה וארה"ב
אלון פלג  |  23/02/13 04:43
 
- לתעל האויב להתנחלויות
שלום עכשיו  |  23/02/13 05:11
 
- עוד אלטלנה,קיבוץ מעגן, במ"לים
אלוף עמי איילון  |  23/02/13 05:18
 
- אלטלנות והחלטות
מרדכי צבי  |  7/08/16 06:20
 
- למגיב בשם שלום עכשיו
י.ב.  |  23/02/13 11:55
 
- לעאלק היסטוריון
אחד שלא יודע  |  22/02/13 18:40
 
- משמר השרון
עוז  |  8/07/17 23:18
 
- יכול להיות שהכל נכון, אבל
humanape  |  23/02/13 17:08
 
- לא סותר
דורון ס  |  1/08/15 09:14
6
לא מנהיג. נוכל.
חשדנית  |  22/02/13 13:21
 
- על נוכלותו של ברק
אורי מילשטיין  |  22/02/13 14:44
 
- רוב הציבור סולד מברק
חשדנית  |  22/02/13 16:30
 
- מחפשים רטוריקנים
חאן פי-צה  |  22/02/13 17:24
 
- רוב האנשים שהכרתי הולכו שולל
עני מרוד  |  22/02/13 18:01
 
- הוא פולני קלאסי-טפיל סוציופט..
ראו הוזהרתם!  |  22/02/13 16:57
 
- מילשטין והחשדנית לא יודעים
חושד בחשדנית  |  24/02/13 00:29
7
ברק וזיוף תוצאת המחשב בפרימריז
נחום שחף  |  22/02/13 14:13
 
- מסתכנים במילואים בעזה
ברק ממדר עיתונאים  |  22/02/13 17:41
 
- ומה עם "מפקד הארגזים"? ל"ת
הניה  |  23/02/13 19:35
8
יש מי שעושה ויש מי שמתמחה
מישהו  |  22/02/13 14:17
 
- רפש
אורי מילשטיין  |  22/02/13 15:22
 
- הפוסל במומו פוסל...מי שמתחבא
ולא מזדהה חשוד  |  22/02/13 17:52
9
קללת ברח...
חשדנית  |  22/02/13 14:24
10
מבית תנובה
ילד שמנת  |  22/02/13 14:32
 
- ללמדך "ילד שמנת"
אורי מילשטיין  |  22/02/13 14:54
 
- אני דווקא לא קיבוצניק
ההיסטוריון המקורי  |  22/02/13 17:46
11
אהוד ברק וארגון 4 אמהות
חשדנית  |  22/02/13 14:47
 
- הנה מה שאינו מוצא חן בעיני " ל"ת
סלית  |  22/02/13 20:01
 
- לא לרוח האגודה לזכויות אזרח...
סלית  |  22/02/13 20:07
 
- מצא מין את מינו..אהוד ברק שותף
של עופר גלזר  |  23/02/13 05:44
12
התשקורת המזוהמת תמשיך לאתרג...
א.פ  |  22/02/13 15:15
13
על מקור השם " וילסון "
שוקה  |  22/02/13 15:29
 
- וילסון
אורי מילשטיין  |  22/02/13 16:45
 
- וילסון
שוקה  |  22/02/13 21:07
 
- מילשטיין אתה עושה חסד עם המתים
חשדנית  |  22/02/13 21:24
14
ב-2006 עמיר פרץ שר הבטחון
ביבי אשם מלפני כן  |  22/02/13 15:48
15
אהוד ברק בתפקיד וולדרמורט
חניבעל  |  22/02/13 16:09
16
הקמת סיירת מטכ"ל
תרבות האינטריגות  |  22/02/13 17:18
 
- שלום עכשיו, סניף ראשי
כפר סירקין  |  23/02/13 12:56
17
חמשת הרמטכלי"ם במ"לים
בני משקים, הטייה  |  22/02/13 17:35
18
כתבה של 0 שלא עשה כלום בחייו.
1 שיודע  |  22/02/13 17:57
19
מה שם הספר ןהיכן ניתן לרכשו ל"ת
חנן ו  |  22/02/13 18:03
 
- הספר בשלב זה
אורי מילשטיין  |  22/02/13 21:07
 
- האם אתה עומד לפרסם ספר בנושא?
ציונה בודנסקי  |  23/02/13 22:26
20
בלי לדעת את
יולו  |  22/02/13 18:05
21
נחוץ ראש פתוח
ראומה  |  22/02/13 18:17
 
- ראש פתוח
אורי מילשטיין  |  22/02/13 21:42
22
ד"ר למוקיונות בשם מילשטין
רויטמן פסח  |  22/02/13 19:07
 
- הפוסל במומו פוסל ל"ת
וייס2  |  22/02/13 22:00
 
- פסח רויטמן מדבר על לייצנים? ל"ת
לליצן הראשי  |  23/02/13 14:37
23
האלוף והרמטכ"ל נבחרים מתוך
עליונה דורנר  |  22/02/13 19:08
24
רק קצה-החוט...,
Yosef Agmon  |  22/02/13 20:06
 
- גם אני אבוא להפגנה נגד אובמה ל"ת
חשדנית  |  23/02/13 08:59
25
רקבון בצמרת הבטחון
עוזי דיין  |  22/02/13 22:06
26
אולי יגלה לנו הכותב הנכבד
חוקר תוארים  |  22/02/13 22:15
 
- מהאוניברסיטה העברית
אורי מילשטיין  |  22/02/13 22:30
27
חנן אם זה אמיתי ונכון
כשל מערכתי ענק  |  23/02/13 05:53
 
- אשלח לך כמובן, דרלינג...
עבד גם על שרה  |  23/02/13 06:02
 
- ברק וביבי גנבו סוסים
ביחד, לכן הקשר  |  24/05/13 14:45
 
- נו, עכשיו, אחרי שכולנו החכמנו,
זה אמיתי ?  |  6/08/16 12:40
28
אני עם אורי מילשטיין לא מתווכח
שלמה נקדימון  |  23/02/13 06:37
29
מר וייס היקר
Sharon Gariv   |  23/02/13 06:42
 
- לאו דוקא שרון היקר...
צ'רצ'יל  |  23/02/13 06:48
 
- גם היטלר היה גאון,נבלה אבל גאו
Sharon Gariv  |  23/02/13 06:54
 
- היטתבת לסכם
וייס  |  23/02/13 06:59
 
- המדינה היחידה
יאיר לפיד   |  23/02/13 07:07
 
- ברק אכן גאון
אורי מילשטיין  |  23/02/13 09:35
 
- על האמריקאים לא ניתן לעבוד
רק על ישראלים פתא  |  23/02/13 14:54
 
- לא סופיסטי-אלא פולני נוכל ל"ת
נוכל מסוג טפיל  |  23/02/13 20:54
30
רק בישראל...
בן אפרים  |  23/02/13 16:44
 
- לא רק בישראל
אורי מילשטיין  |  23/02/13 18:17
 
- נוכל?
בן אפרים  |  24/02/13 15:39
31
רמטכל משתכר 73000 שח,חייל 350
גיגי  |  23/02/13 18:38
32
אז מה זה אומר לנו כעם?
יואל קורנבלום  |  23/02/13 19:34
33
מילשטיין - מומחה לדייג במים עכ
אילספ  |  23/02/13 20:04
 
- "השמצות"
אורי מילשטיין  |  23/02/13 22:52
 
- למה ביקורתו את רבין זכורה לרע?
לא חבר ולא לוחם  |  23/02/13 23:22
 
- יימילשטין כ(?)היסטוריון , וברק
אילספ  |  24/02/13 06:45
 
- תיק רבין:מיתוס ושיברו/מילשטיין
חשדנית  |  24/02/13 13:47
34
פרסומת זולה לסופר מילשטיין .
ביבר.  |  23/02/13 20:55
 
- קרא את הפרקים הבאים
אורי מילשטיין  |  23/02/13 22:59
35
בטעות כתבת את השם ביבר.
הנגעלת  |  23/02/13 23:19
36
צודק, מבצע סבנה ? כשלון ! אנטב
הסטוריון דמיקולו  |  24/02/13 00:16
 
- במה נכשל אהוד ברק
אורי מילשטיין  |  24/02/13 06:47
 
- רס"ן כמחסל מחבלים, ברצועת עזה
לחנן שלום  |  24/02/13 08:27
 
- אני מאמין שברק התאים
לצבא של אז  |  24/05/13 15:03
37
לבדוק את ההכפשות ב82 על התימני
תימני  |  24/02/13 02:25
38
התשקורת אשמה בכך שמכרה לוקשים
קורןנאוה טבריה  |  24/02/13 04:19
39
הסיבה שאני מאמינה למילשטיין,ול
קורןנאוה טבריה  |  24/02/13 04:43
40
אדם-בזיון שמקומו בכלא
אליפז+גימלאי צהל  |  24/02/13 06:23
41
אורי מילשטיין
דידה  |  24/02/13 07:26
42
אהוד ברק
שמןאל  |  24/02/13 08:16
43
מלשטיין! מה? רק ברוק היה פרחח?
פועה  |  24/02/13 09:21
 
- מוגבלותנו כבני אדם
אורי מילשטיין  |  24/02/13 10:13
 
- פיקוח מפלגתי על קציני צה"ל
דר' אורי מילשטיין  |  24/02/13 12:46
44
בן ארבע ערבב דמיון ומציאות?
אנונימי  |  24/02/13 09:23
 
- ברק לא עבר תהליך חיברות
אורי מילשטיין  |  24/02/13 11:15
45
ברק- נוכל ברמה היסטורית
רמי אלקיים  |  24/02/13 09:25
46
לדידה המתקשה לחשוב
הנגעלת  |  24/02/13 11:48
47
אורי מילשטיין
איתן טופר  |  24/02/13 11:54
48
אבל הוכחה חותכת
הנגעלת  |  24/02/13 11:55
49
הגניבות בצה"ל
השר יובל שטייניץ  |  24/02/13 12:35
50
לאחר 65 שנה, יש לנו פיקוח נאות
השר שטייניץ  |  24/02/13 12:41
51
מה באמת קרה בפרשת מרמרה?
חשדנית  |  24/02/13 13:55
 
- אין מצב שבו צבא מתעסק עם
בר ברע  |  6/08/16 17:10
52
מצעד הכישלונות של ברק
חשדנית  |  24/02/13 14:05
53
י"ב במקובצת ב"רופין"
חבר לכיתה בי"ב  |  24/02/13 14:17
54
לאנונימי העיף
הנגעלת  |  24/02/13 14:49
55
מהיכרות עם האיש-הוא גאון
מתקן אדם  |  24/02/13 16:02
56
כבר 40 שנה מילשטיין מתבלבל
ד"ר זיגמונד  |  24/02/13 18:01
57
אתה בחברה טובה
הנגעלת  |  24/02/13 19:03
58
רק ברק?
עידןסובול  |  24/02/13 19:30
59
הארכיטיפ של הישראלי המנוון
rinat  |  24/02/13 20:26
 
- חזרה לתוהו ובוהו
אורי מילשטיין  |  25/02/13 00:30
60
הנסיגה מלבנון: הכרח המציאות
אלון פלג  |  25/02/13 01:39
 
- איך לצאת מלבנון
הנגעלת  |  25/02/13 08:37
 
- אין בלבנון בני ברית.
בר ברע  |  6/08/16 17:17
 
- איך לצאת מלבנון
הנגעלת  |  25/02/13 08:44
 
- "הרצחת וגם ירשת"?!
אורי מילשטיין  |  25/02/13 10:38
 
- תוחלת ההישארות בלבנון
אלון פלג  |  28/02/13 01:09
61
אהוד ברק
מכיר  |  25/02/13 05:57
 
- רגישת לתנאים התחליים
אורי מילשטיין  |  25/02/13 11:09
62
"בקרוב..." ל"ת
הנגעלת  |  25/02/13 21:41
63
מיהו בדיוק הפסיך הרדוד מילשטין
אבינועם  |  2/03/13 01:56
 
- כך נהגו בברית המועצות
המגיב 1  |  3/03/13 09:35
64
מילשטיין "ההיסטוריון" המעוות
פנחס ועדנה לויתן  |  2/03/13 13:25
 
- לראות את עצמכם במראה זה לא קל! ל"ת
יוצא קיבוץ  |  3/03/13 09:44
 
- תביעת דיבה
הרואה במראה   |  2/08/15 00:02
65
ולא בכדי
מייקל  |  2/03/13 19:40
66
צל"ש, טר"ש ושאר ירקות
מייק אלדר  |  8/03/13 14:12
 
- תרבות השקר של אהוד ברק
נפתלי גור אריה  |  9/03/13 17:50
 
- ממש לא אומץ
מייק אלדר  |  15/03/13 12:48
 
- אכן זו דרכו של עולם אך...
אורי מילשטיין  |  24/03/13 12:16
 
- המשך לתגובתי
נפתלי גור אריה 1  |  9/03/13 18:01
 
- מייק, אני מציע שתעביר את החומר
פיני זרביב  |  9/03/13 22:45
 
- קומנדו ימי
אורי מילשטיין  |  12/03/13 08:53
67
כתיבה מגמתית וחאלטוריסטית
הצופה מן הצד  |  9/03/13 21:11
 
- לצופה: חוץ מאשר מלים מלים
ראומה  |  25/03/13 12:47
68
רוצה לראות מחקר על אריאל שרון
ב.ניצן  |  9/03/13 21:54
69
השרלטן
ישר ולעניין  |  10/03/13 00:43
 
- כשל לוגי - טול קורה מבין עיניך
אורי מילשטיין  |  12/03/13 07:52
70
ברק היה פושטק קיבוצי
שאול פורת  |  28/03/13 15:42
 
- לוחמים ללא חת.ביחידות מובחרות
הגבילו  |  24/05/13 15:11
 
- רישא
וסיפא  |  24/05/13 16:49
71
מוגזם לא?
לא משנה  |  31/03/13 14:53
 
- ילדות
אורי מילשטיין  |  1/04/13 10:30
72
ברק ועוד והרבה כמותו
קטי  |  16/04/13 10:09
73
ברק ועוד והרבה כמותו
קטי  |  16/04/13 10:14
74
ברק ועוד והרבה כמותו
קטי  |  16/04/13 10:32
75
ברק נוכל ברמה  ל"ת
היסטרית  |  24/05/13 14:51
76
אלי דהן  |  17/06/15 12:20
77
פרקליטו של השטן
סהר שוקר  |  5/08/15 23:18
 
- לא מנצחים אך מחרימים! ל"ת
אורי מילשטיין  |  6/08/15 08:57
78
לשפוט ילד עפי התנהגותו- שטויות
Ann  |  6/08/16 08:21
79
SOS גנב מתוסכל גרוע מגנב מושכל
יש מיש   |  6/08/16 11:29
80
סיירת מטכ"ל גוף מפלגתי חתרני
פרופ' צחור  |  6/08/16 12:30
81
ברק שהיה בור הפך לקצין
בסיירת מטכ"ל, חנן  |  6/08/16 12:46
82
ברק? היה. והנוכל ביבי, עכשיו?
עזרא מנצור  |  6/08/16 16:58
83
ברק וביבי שדדו את קופת המדינה.
ישראלה  |  7/08/16 00:10
84
ברק - נוכל..
פיני 50  |  7/08/16 10:07
85
finally it is coming out
ddbb  |  7/08/16 22:29
86
"ברק הוא המנהיג הגרוע והמסוכן
קורןנאוה טבריה  |  20/08/16 19:02
87
ברק
מוטי 11  |  19/08/17 11:07
88
שרון ומחדליו
חיים שמש  |  20/11/18 05:27
89
אני לא מאמין למה שאני קורא
גינגי רחובות  |  3/07/19 11:21
90
מה יש לו על מלחמת ההתשה?
גינגי רחובות  |  3/07/19 11:41
91
נוכל קטן וביזיון גדול כך יביא
alice  |  3/07/19 11:50
92
טקסט מביש
גיורא גורדין  |  28/07/23 19:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
היועמ"ש הורה לבדוק האם יש אמת בחשדות נגד גדעון סער ו/או האם מנסים להפלילו    במסגרת הבדיקה יתושאלו בהמשך עובדות וגורמים נוספים במשרד החינוך ובמפלגת הליכוד    נתניהו שקיבל את המכתב הנפיץ פנה ליועמ"ש שיפעל כהבנתו    מינויו של סער לשר בממשלה החדשה יעוכב עד לסיום הבדיקה הרגישה
יואב יצחק
בקשר ההשתקה נוטלים חלק גם עיתונאים ופרשנים בכירים    המטרה: לסכל חקירה משטרתית נגד גדעון סער שתביא לסילוקו מהמערכת הפוליטית    סער השתמש וניצל ולאחר מכן זנח לפחות 5-4 בחורות שהיו נתונות למרותו במשרדי ממשלה ובליכוד
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן הסתבך בהבטחות שווא ללקוחו שהורשע (ע"פ הודאתו) על-ידי השופט רפי ארניה ונשלח לכלא לשנה    עתה טוען הנאשם אריאל מרקוס, בערעור שהגיש עו"ד כהן בשמו, כי הסכים להודות לאחר שעו"ד כהן הבטיח לו מפיו כביכול של השופט כי אם יודה לא יישלח לכלא למאסר בפועל    תגובתו הנחרצת של השופט: טענותיו של עו"ד כהן חסרות שחר
יואב יצחק
קופת חולים מכבי גבתה בניגוד לדין תשלומים עודפים מחולים כרוניים ומחולים קשים ובהם חולי סרטן    בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה, ולמרות העצות הטובות שקיבלו מבאי-כוחם, שיקרו בכירים במכבי ובחרו למסור לבית המשפט מידע כוזב העומד בסתירה לזה שהוצג בתכתובות פנימיות עם באי-כוחם
דוד חרמץ
תופעה באור יהודה: אנשים שביקשו לרכוש חלקות קבר בבית העלמין שביהוד טוענים שנאלצו לשלם לבר-יוחאי חזקיה, שעוסק בשירותי לוויה, תעריפי שיא עבור כל חלקה - 20 אלף ש"ח ויותר    בעיה חמורה יותר: בחשבונית שניתנה להם נרשם כי הם שילמו רק 5,316 ש"ח על אותה חלקת קבר    בר-יוחאי חזקיה: "להד"ם"    תחקיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il