X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אפילו על-פי ההסדרים הבזויים שקבע דיין מיד אחרי מלחמת ששת הימים, עליית יהודים להר-הבית אפשרית משך כל שעות היום, ללא הגבלה, כולל שבתות וחגים
▪  ▪  ▪
הר הבית [צילום: איתמר לוין]

אחד המשפטים הרווחים ביותר בנושא הר-הבית, המקובל כאמת היסטורית, הוא "שמירת הסטטוס קוו כפי שקבע משה דיין בשנת 1967". כל הפוליטיקאים הקשקשנים יודעים להזהיר מפני "שינוי הסטטוס-קוו כפי שנקבע ב-1967". והסטטוס קוו הזה, כך יודעים כולם, הוא שהערבים עולים להר-הבית באופן חופשי, וליהודים יש שעות מוגדרות קצרצרות של ביקורים, רק בקבוצות ותוך ליווי משטרתי על כל קבוצה, וכאשר קבוצה אחת שוהה בהר הקבוצה השנייה ממתינה עד לסיום הסיור של הראשונה, בטרם תורשה היא לעלות.
אין שקר גדול מזה. אפילו על-פי ההסדרים הבזויים שקבע דיין מיד אחרי מלחמת ששת הימים, ואשר היו נהוגים משך 33 שנה עד שנת 2000, עליית יהודים להר-הבית אפשרית משך כל שעות היום, ללא הגבלה, כולל שבתות וחגים. האיסור היחיד היה על תפילה. סגירת ההר בפני יהודים הייתה האירוע החריג, בדרך כלל בתשעה באב ובימים נוספים.
אני עוד זוכר איך עליתי באחת השבתות באמצע שנות השמונים להר-הבית בלי שום הפרעה. ההסדרים הללו נשמרו גם אחרי הסכם אוסלו, כשהמופתי של הרשות הפלשתינית הפך לבעל הבית בהר-הבית.
זאב וילנאי מתאר בספרו "ואהבת לארצך כמוך", שיצא בשנת 1975, בפרק ששמו "הר-הבית השבוי", את המציאות של אותן שנים שאחרי מלחמת ששת הימים: "מי שרוצה לבקר כיום בהר-הבית, בא אל הכותל המערבי, פונה ממנו ימינה, עולה במעלה קל אל שער המערביים, מברך לשלום את החייל הישראלי העומד שם על המשמר, ונכנס בלי קושי אל תוך החצר שבה עמד לפנים בית המקדש. כאן הוא יכול לסייר לו בנחת במסגד אל-אקצה, הסמוך לשער, ואחר כך לעלות במדרגות הנרחבות על מסגד כיפת הסלע (מסגד עומר), ולהיכנס לתוכו באין מפריע. הדבר היחיד הנדרש ממנו הוא שיסיר את נעליו לפני כניסתו אל המסגדים פנימה, כמנהג המוסלמים.
"לא כן היה לפנים במשך דורות רבים. ערבים קנאים ועזי-פנים עמדו בשערים ולא הירשו ליהודים ולנוצרים אף להתקרב אליהם. ואבוי היה לאדם שהעיז להציג את רגלו על המפתן כדי להציץ מרחוק אל בנייני חצר המקדש". (עמ' 38).
השינוי חל כשהר-הבית נסגר ליהודים בלבד עם פרוץ מלחמת אוסלו בראש השנה תשס"א. כשחודשה עליית יהודים להר כעבור שנתיים, נקבעו ההסדרים החדשים הנוקשים לאין ערוך כלפי יהודים, תוך שמירת השלטון האמיתי בהר בידי הוואקף. חזרנו לימים בהם ערבים קנאים ועזי-פנים עומדים בשערים ולא מרשים ליהודים – לגבי הנוצרים חל שינוי - אף להתקרב אליהם. ואבוי לאדם שמעז להציג את רגלו על המפתן כדי להציץ מרחוק אל בנייני חצר המקדש. הר-הבית שוב שבוי.

הכותב הוא עורך ביטאון הציונות הדתית 'מצב הרוח', כתב צבאי של העיתון 'בשבע'
תאריך:  31/10/2014   |   עודכן:  31/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקר הסטטוס קוו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פחדנות של ''מנהיגינו"....
ירון זכאי  |  4/11/14 12:39
2
הסטטוס קוו אינו בזוי ,הוא כפוי
מסעודה משדרות  |  4/11/14 14:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
יעלון: יש להמשיך ולשמור על ההסכם עם ירדן ולהימנע ממתיחויות מיותרות במקומות הקדושים
איציק וולף
לשכת ראש הממשלה הבהירה כי אין כל כוונה לבצע שינוי במצב הקיים בהר-הבית, שעל פיו אסורה תפילת יהודים במקום    ראש עיריית ירושלים: אני לא מרוצה מהסטטוס קוו, אבל הוא לא צריך להיות מטופל בחקיקה
איציק וולף
העיתון הלבנוני אל אחבאר מאשש את ההערכות של מערכת הביטחון כי חיזבאללה שינה את האסטרטגיה והחל להפר בגלוי את החלטת האו"ם 1701 ואת ההבנות שהתקבלו בסוף מלחמת לבנון השנייה    האם העימות הצבאי הבא יהיה בצפון?
איתמר לוין
בן-דרור ימיני אסף בספרו המרתק "תעשיית השקרים" מאות עובדות המצביעות על השקרים הזדוניים המכוונים נגד ישראל. צריך לקרוא את הספר כדי לראות את התמונה במלואה; כאן נתייחס לשאלה מדוע זה קורה, נעיר על "הבמה המרכזית להסתה" ונפנה קריאה לממשלת ישראל
איציק וולף
גורמים צבאיים מעריכים כי ארגון הטרור הלבנוני השיעי הוא שעמד מאחורי הפיצוץ שאירע היום, אשר פצע שני חיילי צה"ל    לדבריהם, מדובר בהמשך של שרשרת אירועים המעידים על שחיקת ההרתעה הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il