X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בין הנימוקים לבחירתו נכתב כי מחקריו בארכיונים של בית הדין השרעי בירושלים מהווים פריצת דרך בהיסטוריוגרפיה של א"י ושל האימפריה העות'מאנית
▪  ▪  ▪

שרת החינוך יולי תמיר, הודיעה (יום ב', 19.2.2007), כי הזוכה בפרס ישראל בתחום ידע ארץ-ישראל לשנת תשס"ז הוא: פרופסור אמנון כהן מהאוניברסיטה העברית בירושלים.
את בחירתם נימקו השופטים בכך "שמחקריו של פרופ' כהן בארכיונים של בית הדין השרעי בירושלים מהווים פריצת דרך בהיסטוריוגרפיה של ארץ ישראל ושל האימפריה העות'מאנית. הישגיו המחקריים בשטח זה זכו להכרה ולהוקרה יוצאי דופן בקהילה האקדמית בינלאומית. פרופ' כהן הינו מורה נדיב ומסור, שהעמיד דור של חוקרים ומורים הפועלים ברוב האוניברסיטאות בארץ. פרופ' כהן תרם תרומה חשובה לידע ארץ ישראל כמנהיג אקדמי בין השאר בתפקידים שמילא ביד בן צבי ובמכון טרומן".
את רוב חייו בילה פרופ' כהן במחקר ובהוראה באוניברסיטה העברית בירושלים, שממנה פרש לפני שלוש שנים לגימלאות. בשנים שבהם בילה בשבתון בחו"ל, שימש כמרצה בחוגים למזרחנות במוסדות מחקר והוראה מן השורה הראשונה שם. במרוצת השנים השתתף באורח פעיל בכנסים מדעיים רבים באירופה ובארה"ב, שם הרצה על פירות מחקריו השונים. הוא משמש כחבר קבוע בוועדה האקדמית של הכנס הבינלאומי הדו-שנתי להיסטוריה חברתית וכלכלית של טורקיה, וכן נבחר לוועד המנהל של ארגון המסונף לאונסקו, שעניינו חקר ההיסטוריה העות'ומאנית.
במסגרת אחרונה זו הצליח לראשונה לערוך בישראל את הכינוס הדו-שנתי של הארגון בקיץ 1991, שאותו תכנן (בשיתוף עמיתים מאוניברסיטאות אחרות) וניהל. הוא אף משמש מזה שנים אחדות כחבר בוועדה האקדמית של הפרסומים בהיסטוריה עות'מאנית של בית ההוצאה היוקרתי Brill בליידן, הולנד.
בשנת 1990 הקים במסגרת האוניברסיטה העברית את "מכון ג'ימס שאשא לסמינרים בינלאומיים", שבו ערך וניהל - בשנים 1998-1990 - סמינר שנתי לאנשי אקדמיה, עסקים וממשל מחו"ל, שבאו מ-15 ארצות.
תפקידו האחרון באוניברסיטה העברית היה ניהול (שתי קדנציות) של מכון טרומן לקידום השלום (בשנים 2003-1998). במסגרת זו היה אחראי לתנופה גדולה במחקר, בארגון ובהרחבת מסגרות הפעילות האקדמיות והציבוריות של המכון. בתחום אחרון זה נערכו ועידות בינלאומיות, כנסים ארציים ומיפגשי חוקרים מן הקהילה האקדמית הישראלית (מגדר; תהליך השלום; התפתחויות חברתיות ופוליטיות בארצות ערב ועוד), וכן הושם דגש על ייזום וביצוע פרויקטים משותפים של מחקר עם חוקרים פלשתינים, ירדנים ואף מצרים.
מחקריו נחשבים במזרחנות הבינלאומית ובקהילה האקדמית הישראלית לפריצת דרך שלא נודעה עד כה: הוא חשף לראשונה לחוקרים בעולם ולציבור בארץ את האוצר הבלום של ארכיוני בית הדין המוסלמי של ירושלים העות'מאנית (למעלה מ-400 כרכים עלומים של חומר אפיגרפי קשה ויחיד במינו), ובעקבותיו הלך דור שלם של תלמידים שהכשיר, המלמדים כיום בחוגים למזרח התיכון בכל האוניברסיטאות בארץ. המאפיין את מחקריו הוא השימוש האינטנסיבי והאכסטנסיבי בארכיונים אירופיים, טורקיים ואיסלאמיים מקומיים לחשיפת צדדים רבים של המציאות השלטונית, החברתית והכלכלית בארץ ישראל תחת האימפריה העות'מאנית.

תאריך:  19/02/2007   |   עודכן:  19/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרופ' כהן - זוכה פרס ישראל בתחום ידע א"י
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מזל טוב! תביאו עוד כתבות כאלה
אייל.ב  |  19/02/07 16:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
יו"ר הכנסת הציגה היום את פרויקט הוועדה המקוונת    מצלמות אינטרנט יוצבו בוועדות ויעבירו את הדיונים בשידור חי    יו"ר הכנסת: "אני רוצה את האזרחים שותפים"
יפעת גדות
יובל זעירא מונה למנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אי.בי.אי
עידן יוסף, מוטי אקסמיט
גרונו של נהג משאית ישראלי שוסף    פלשתינים דיווחו על מציאת גופתו של הישראלי - עודד לניאדו תושב שערי תקווה
מחלקה ראשונה
במהלך פגישת האורח עם שרת החוץ, יחתמו השניים על הסכם בין ישראל לאזרביג'אן לקידום השקעות והגנתן
מירב לוי
אל על הודיעה לאחרונה על הפסקת טיסותיה ללרנקה בשל חוסר כדאיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il