X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"משפחה בשבי" אומנם נתן הצצה לרגעים בחייה של משפחת שליט שלא היינו מודעים אליהם, אך השיבוץ מול "האח הגדול" היה פופוליסטי ונבע משיקול קר ומחושב
▪  ▪  ▪
אנטי-גיבורים קלאסיים [צילום: פלאש 90]

הסיפור קורע הלב של משפחת שליט הוביל למצב אירוני קשה שבו הדרך להשגת לחץ ציבורי על מקבלי ההחלטות היא לתת לתקשורת להיכנס ולחטט במצוקה הנפשית הפרטית. הטירוף, הטלטלות, התקווה, הייאוש, הכן-עסקה-ולא-עסקה, מוצגים לראווה. משימתן העיקרית של יוצרות הסרט "משפחה בשבי" הייתה להשיג את אישור המשפחה. משם היציאה לדרך אומנם קשה ומורכבת, אך די בטוחה. משעה שמציבים מצלמה בקרביים של משפחה שנמצאת בלב הישראליות, יצר הסקרנות גועש, מטבע הדברים, והצופים מוכרחים להגיב. כך נרקמה מעין עסקה: ליוצרות יש בלעדיות טוטלית על מה שקורה בפנים, ולמשפחה יכולת להשאיר את הדיון על סדר היום, עם אמירה ברורה. זהו "win-win situation" כתוצר של טרגדיית "lose-lose situation".
למרות ההתעסקות התקשורתית הבלתי פוסקת בנושא, הסרט מצליח לספק כמה נקודות תצפית חדשות. למשל, מובאת בו חשיפה מעניינת של מאחורי הקלעים של קמפיין יחסי הציבור - ישיבות מערכת, הפקה ואסטרטגיה. מסע השכנוע שההורים נאלצים לצאת אליו מונצח כצורם במיוחד. הם מובלים על-ידי מצגות, נשלחים למשימות, יש סלוגן פלוס עיצוב; הכל נעשה בצורה מחושבת. בהמשך נרקמות סיטואציות הזויות כמו המצעד למען ישראל בניו-יורק ("גלעד באיזה בור, ואנחנו בין גוצ'י לפראדה, בין אסקדה לטראמפ"), כתיבת נאומו של נועם בנסיעה ברכב, והתעכבות על דקויות להעצמת הרגש ("הבן שלי" ולא "בני גלעד"), והפגישה הגורלית עם ג'ימי קרטר, שיושב אדיש, לועס מסטיק וממהר לחתוך.
נועם ואביבה שליט הם אנטי-גיבורים קלאסיים שמגיבים באצילות נפש לפורנוגרפיה הרגשית שעליהם לחוות. הם מתנהלים בתוך בועה מול מה שנעשה סביבם, ומשדרים איפוק שלא תמיד מובן. ההישג הגדול הוא תיעוד המשפחה בצפייה הראשונה בקלטת הווידאו מהשבי, הכולל תצלום תקריב מרגש על ידיה של אביבה שמשחקות בקפיץ למריטת העצבים. אולם גדולתו של הסרט הוא בהצצה לרגעי היום-יום הטריוויאליים: תפעול עסק הצימרים - אביבה במטבח מטגנת את החביתה לאורחים, שיחת הטלפון עם הבת שזקוקה לאקמול, הבן שמצא אהבה באוהל המחאה, הג'וגינג של נועם, הנוף במצפה הילה. חסרים עוד כאלה, עוד מהצד הלא מוכר, וחסרה האחות הקטנה הדס - נוכחת נפקדת בעריכה, כיום חיילת בצה"ל.
בהפקת הסרט הלך ערוץ 10 יד ביד עם הרשות השנייה, זאת שמאיימת להוציאו למכרז חדש. השקעה בדוקו איכותי נותנת לו יכולת לשווק עצמו כעוסק בערכים נעלים. ערוץ 10 מתעקש ללבוש פסאדה של נושא דגל המאבק הציבורי לשחרורו של שליט. לכאורה הוא מדגמן חשיבות לאומית, אך החלטת השיבוץ מול "האח הגדול" היא החלטה שפופוליזם ביסודה.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  07/12/2009   |   עודכן:  07/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפחת שליט נחשפת, אנחנו חייבים להתרגש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מפעילי רכבות מכל העולם השתתפו בפרויקט הרכבת לקופנהגן שמטרתו העלאת המודעות להשפעה שיש לתעבורה על שינויי האקלים    נסיעה בת חודש מקיוטו לתחנה המרכזית של עיר הבירה הדנית קופנהגן
איילה פנייבסקי
בין מניפולציות הבכי המביכות של המשימה והנשיקה המזויפת של סער ואיילה, הודחה אתמול אחת הדיירות הכי אמיתיות בבית    רק אנחנו מרגישים שעובדים עלינו?
איציק וולף
סמ"ר גל אזולאי טבע במהלך אימון זוגות    כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו    הלווייתו תתקיים מחר ב-14:00 בזכרון יעקב
איציק וולף
עמותת רגבים מפרסמת נתונים ולפיהם התנהלות מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה גורמת לכך שמעל ל-700 בתים לא חוקיים של ערבים לא נהרסים בעוד שכמעט ואין מקרה דומה כשמדובר בבית של יהודים
איציק וולף
האיש הגיע למעבר לפנות בוקר, החל לרוץ לעבר הרצועה ולא שעה לקריאות המאבטחים    "אין מקום לעוד חבר ליד גלעד שליט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il