X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד ציפי איסר-איציק פורשת לאחר 6 שנים בתפקיד יו"ר העמותה: "ציפי תמשיך ללוות את העמותה גם בעתיד ותתרום לאנשי העמותה מידיעותיה ומניסיונה העשיר"
▪  ▪  ▪
עו"ד ציפי איסר-איציק [צילום: יח"צ]

מנכ"ל אדם טבע ודין בשש השנים האחרונות, עו"ד ציפי איסר-איציק, הודיעה הבוקר (ג', 12.1.10) על פרישתה מתפקיד מנכ"ל החברה. לבקשת הצוות הניהולי של העמותה, תמשיך ללוות את העמותה בפרויקטים ייחודיים תוך שימת דגש רב על העצמת העמותה וכן יצירת הזדמנויות לשיתופי פעולה חדשים.
איסר-איציק הודיעה ליו"ר אדם טבע ודין, עו"ד ברי לבנפלד, ולחברי הוועד המנהל על כוונתה לסיים את תפקידה בחודשים הקרובים ונענתה לבקשה להוסיף ולכהן כמנכ"ל העמותה, עד למינוי מנכ"ל חדש. הנהלת העמותה החליטה על מינויה של ועדת איתור שתקיים הליך מסודר שבסיומו יועבר התפקיד למועמד שימונה.
ציפי איסר-איציק, עורכת דין ובעלת תואר שני במשפטים, התחילה את דרכה באדם טבע ודין לפני כעשר שנים ושימשה, בין היתר, כאחראית על המחלקה המשפטית של העמותה. בתפקיד זה הובילה את תחום איכות האוויר ובכלל זה את ניסוחה של הצעת חוק אויר נקי, את ההליכים המשפטיים כנגד זיהום האוויר ברמת חובב, ואת ההליכים המשפטיים נגד הקמת תחנת הכוח הפחמית באשקלון. לאחר מכן קודמה לתפקיד סמנכ"ל ולפני כשש שנים מונתה למנכ"ל.
במהלך כהונתה, גדל צוות העמותה והוא עומד כיום על 35 אנשים, הכולל אנשי מקצוע בתחום המדע והתכנון ועורכי דין ומשפטנים, התקציב השנתי של העמותה גדל לכשישה מיליון שקלים. היקף הפעילות המשפטית הוכפל ומספר חברי העמותה גדל לכ-4500.
לדברי עו"ד איסר-איציק: "עם כניסתי לתפקיד מנכ"ל העמותה, הצבתי בראש סדר העדיפויות להפוך את העמותה, אשר ייצגה חזון שהיה נחלתם של מעטים, לעמותה מובילה בתחום, בעלת דפוסי התנהלות מקצועיים ואפקטיביים שהצליחו להפוך את החזון הסביבתי לחלק מהקונצנזוס הציבורי בישראל. לאחר 10 שנים בעמותה ושש שנים כמנכ"ל, אני גאה על ההישגים הרבים שאדם טבע ודין זקפה לזכותה. פעילותה של עמותת אדם-טבע ודין הביאה לכך שהמגזר התעשייתי והעסקי כיום מחויב בהשקעה בפעילות סביבתית המונעת נזקים סביבתיים. העמותה מייצגת נאמנה את האינטרס הציבורי בהגנת הסביבה אל מול אינטרסים וכוחות איתנים שניצבו מולה ויתרה מכך, פעילותה של העמותה נעשית בסטנדרטים מקצועיים וציבוריים מהגבוהים ביותר הקיימים בארץ והעלתה את העיסוק בנושא לסדר עדיפות לאומי".
יו"ר העמותה, עו"ד ברי לבנפלד: "במהלך כהונתה של ציפי כמנכ"ל העמותה, העמותה זכתה להישגים ושבחים רבים ועל כך תודתי. ציפי תמשיך ללוות את העמותה גם בעתיד ותתרום לאנשי העמותה מידיעותיה ומניסיונה העשיר. אני מודה לציפי בחום על תרומתה רבת השנים לאדם טבע ודין. הייתה לי זכות ועונג לעבוד יחד איתה ואני משוכנע שתצליח בכל דרך בה תבחר".
בתקופת כהונתה של ציפי איסר-איציק רשמה העמותה הישגים חשובים בהגנת הסביבה בישראל, תוך הגברת המודעות של גורמי השלטון, המגזר העסקי והמגזר התעשייתי לתחום הסביבתי. בין יתר ההישגים ניתן למנות את:
1. ניסוחו וקידומו של חוק אויר נקי - עו"ד איסר-איציק הייתה ממובילי ומנסחי הצעת החוק ופעלה לקידומה בכנסת במשך כחמש שנים. החוק עבר בכנסת באוגוסט 2008, ועתיד להיכנס לתוקף בשנה הבאה. החוק מאמץ נורמות מודרניות המקובלות בעולם לניהול איכות האויר בישראל.
2. ניקוי הזיהום הסביבתי במקביל להקמת עיר הבה"דים בנגב - הודות למאבק משפטי שהגיע להכרעתו של בית המשפט העליון, חויבה מערכת הביטחון לבצע תסקיר השפעות על הסביבה, אשר יחשוף את היקף הסיכונים הסביבתיים שיוצר אזור התעשיה ברמת חובב על בריאותם וחייהם של החיילים שעתידים לאכלס את עיר הבה"דים ואשר ייוביל להסרתם במקביל לבנייתה של עיר הבה"דים.
3. ניקוי זיהום הקרקע במתחם תע"ש רמת השרון יחד עם תושבי האזור כתנאי לבנית שכונת מגורים על הקרקע. המאבק הוביל עד כה לקבלת פסק דין המאמץ את עמדת אדם טבע ודין.
4. עצירת הבנייה של מיזם תיירותי ענק בעמק ססגון שבתמנע ובחוף פלמחים לאחר מאבק משפטי וציבורי רחב.
5. מניעת הלאמת כספי הקרן לשיקום מחצבות בסך של למעלה מ-300 מיליון שקלים לתקציב המדינה והבטחת שיקומן של מאות מחצבות נטושות בכספים יעודיים אלה. זאת, לאחר מאבק משפטי ממושך שהסתיים בפסק דין של בג"צ שקיבל את עתירת אדם טבע ודין במלואה.
6. מאבק להפסקת הזרמת הכימיקלים לנחל הקישון ממפעלי התעשיה במפרץ חיפה, ובעיקר מחיפה כימיקלים.
7. קידום תוכנית לפארק מטרופוליני ע"ש אריאל שרון בחיריה ושיקום הר הזבל, ומאבק נגד האינטרס של יזמי נדל"ן לבנות בו פרויקט נדל"ו רחב מימדים.
8. העלאת משבר האקלים העולמי לסדר היום הציבורי באמצעות דוח חדשני שפרסמה העמותה על השלכות המשבר על מדינת ישראל, ובאמצעות ניסוח הצעת חוק מקיפה לטיפול בנושא. העמותה זכתה למעמד של ארגון משקיף מטעם האו"ם לאמנת האקלים. עו"ד ציפי איסר-איציק נמנתה על חברי המשלחת הרשמית של ישראל לוועידת האקלים בקופנהגן.
9. קידום מחזור הפסולת בישראל באמצעות קידום קביעתו של היטל הטמנה שהופך את מחזור הפסולת לכדאי יותר מבחינה כלכלית ועדיף על פני הטמנה. במקביל ניסחה אדם טבע ודין הצעת חוק למחזור אריזות שמטרתה להטיל אחריות על היצרנים להעמיד לטובת הציבור תשתית איסוף פסולת למחזור.
10. קידום שיפור איכות מי השתייה באמצעות מאבק משפטי מוצלח לאימוץ תקנים מחמירים פרי המלצתה של ועדת עדין.
11. מניעת גביית דמי כניסה בפארקים עירוניים הן באמצעות מאבק משפטי בעניין פארק רעננה, והן באמצעות קידום חקיקה בנושא.
12. קידום קריטריונים סביבתיים להענקת הלוואות ומענקים ממרכז ההשקעות בתעשיה (במסגרת חקיקה שניסחנו), לשקיפות סביבתית בדוחות של חברות הנסחרות בבורסה מול רשות ניירות ערך, ולניהול סיכונים סביבתיים בבנקים מול הפיקוח על הבנקים.

תאריך:  12/01/2010   |   עודכן:  12/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל אדם טבע ודין פורשת מתפקידה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פז וייסמן
אתר "ג'רוזלם אונליין" נפרץ והושחת על-ידי גורמים טורקים. גולשים שיבקשו להיכנס אליו יופנו למסרים כמו "פלשתין של זהב" ו"עמק הזאבים יעלים את ישראל"
אסף לבנון
מכירים את אלו שמבקשים ממכם שוב ושוב חברות למרות שאתם לא מכירים אותם ולא מעוניינים להכיר? גם פייסבוק מכירה, ומתכננת בימים אלו פיצ'ר שאמור לחסום להם את האפשרות לנדנד לכם
עידן יוסף
"הם היו מסתובבים כטווסים, עם שומרי ראש וג'יפים יוקרתיים בראשי חוצות, והיום הם עסוקים בלברוח ולהסתתר"    אהרונוביץ': "שנים שלא היה כאן יועמ"ש עסוק כל כך"
עופר וולפסון
כך עולה מנתוני הלמ"ס    בשנים 2009-2000 עברה ישראל שלושה אירועים ביטחוניים גדולים    לאחר כל אירוע נצפתה ירידה חדה בתיירות הנכנסת ולאחר זמן מה נרשמה התאוששות    בסיכומו של עשור ישראל לא הגדילה את כמות התיירים שבאו בשעריה    בתיירות היוצאת הסיפור שונה: למעט ירידות חולפות, חל גידול מתמיד
מאיה שני
ארגונים ואישים תיארו את מדען הגרעין שחוסל באירן כדמות בלתי-מזוהה פוליטית    משרד החוץ האירני האשים במעשה את אמריקה ואת "המשטר הציוני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il