הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ליגת העל מדורגת במקום ה-32 בתום 2010

מה תאמר, לוזון? ע"פ ה-IFFHS גם הליגות בפרו ובאיראן טובות יותר מהישראלית. ומי הגיעה למקום הראשון?

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  13.01.11 - 17:25
זה הרבה בזכותו. מסי (GETTYIMAGES)

לפני כשנה וחצי אמר יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, כי "הליגה הישראלית היא השישית בטיבה באירופה". כולם כולל כולם הרימו גבה, ומסתבר שלא רק בישראל. מאז 1991 ה-IFFHS (ההתאחדות הבינלאומית להיסטוריית הכדורגל ולסטטיסטיקות) מדרגת את כל הליגות בעולם בסיום השנה על פי מספר קריטריונים (מפעלים מקומיים כמו גביע וגם תוצאות של מועדונים במפעלים כמו אליפות העולם לקבוצות של פיפ"א).

בטוחים שאתם רוצים לדעת היכן ליגת העל שלנו מדורגת? אנחנו מניחים שאמרתם 'כן', לכן נבשר לכם את הבשורה. אז ככה, הליגה הישראלית הגיעה למקום ה-32 (26 מקומות מתחת למה שחושב לוזון), כאשר ליגות "אדירות" כמו הפרואנית, האיראנית והמצרית הגיעו למקומות גבוהים יותר.

ואחרי שהתעסקנו במספר ליגות זניחות משהו, הגיע הזמן להסתכל על החלק העליון של הדירוג. על פי ה-IFFHS, נכון לשנת 2010, הליגה הספרדית היא הטובה בעולם. הפרמייר-ליג, שהוליכה את הדירוג אחרי 2009, ירדה למקום השני, כאשר את הפודיום משלימה הסרייה A האיטלקית.

הבונדסליגה הגרמנית הגיעה רק במקום החמישי, כאשר לפניה נמצאת לא אחרת מאשר הליגה הברזילאית. את העשירייה הראשונה סוגרות הצרפתית (6), הארגנטינית (7), הפורטוגלית (8), ההולנדית (9) והאוקראינית (10).