הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לוזון: נראה שיש כאן כדורגל ולא מלחמות

יו"ר ההתאחדות במסע"ת, לאחר זכייתה של ישראל באירוח אליפות אירופה לנבחרות צעירות ב-2013: "עדיין יש לי צמרמורת מההחלטה. אנשים יראו את היופי שפה". גיא לוזון: "נסתכל לכל נבחרת בעיניים"

שירלי בר דיין
שירלי בר דיין  31.01.11 - 18:30

בשבוע שעבר נרשמה היסטוריה כשישראל זכתה לארח את אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 בשנת 2013. הטורניר, שצבר יוקרה רבה בשנים האחרונות, הוא אירוע הכדורגל הבין-לאומי הראשון שיתקיים בארץ מאז אליפות אסיה ב-1964. "עדיין יש לי צמרמורת בגוף מהרגע שאחרי הזכייה", אמר אבי לוזון במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום (שני) בהתאחדות לכדורגל.

בפתח דבריו התייחס אבי לוזון לאירועי העבר שהובילו לזכייה: "לפני כשנתיים הגשנו מועמדות לאירוח הטורניר ב-2011 ועם כל המאמצים, סיימנו במקום השני ודנמרק זכתה לארח. לצערי גם לא הצלחנו להעפיל לטורניר, אבל אז שינסנו מתניים ועשינו מספר צעדים. תחילה, בחירתי לוועד הפועל של אופ"א הובילה לאירוח הקונגרס של אופ"א ב-2010. למעלה מחמש מאות איש הגיעו והתארחו ושם הוכחנו שיש לנו כושר אירגון ויכולת להוציא לפועל אירועים שכאלו. אחרי כל זה הגשנו הצעה יפה לאירוח בפני הוועד הפועל, שכנענו את האנשים וכעת נזכה לארח את היורו".

יו"ר ההתאחדות התייחס גם למתקנים שעתידיים לקום: "באוגוסט 2011 נפתח את בית הנבחרות שיהווה את אבן היסוד שלנו לשנים הבאות ויעזור לנו לקדם את הדור הצעיר. באוגוסט 2011 ייפתחו גם שני איצטדיונים חדשים בפ"ת ובעכו. שנה לאחר מכן ייפתח גם המגרש בנתניה וכעבור חצי שנה (תחילת 2013) ייחנך האיצטדיון הגדול בחיפה. בנוסף, ביוני הקרוב יתחילו לשפץ את טדי בירושלים".

"לצערי, אנחנו לא רגילים לזכות באירוח של טורנירים מסוג זה", הוסיף לוזון, "זו תהיה הזדמנות מצוינת עבורנו להראות לעולם את ישראל היפה, זו שמתעסקת בכדורגל ולא במלחמות, כפי שמנסים לצייר אותנו כל הזמן. אנשים נדהמו מכך שאנחנו מדינה מודרנית. זו גם הזדמנות שיראו את המדינה ואת יופיה מבלי לחשוב שכל היום 'רוכבים כאן על גמלים' או 'יורים ברחובות'". נשיא מדינת ישראל, שמעון פרס נענה תמיד לכל בקשה שלנו ועזר לנו לזכות באירוח ועל כך מגיעה לו תודה".

"אני פונה כעת לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשרת הספורט, לימור לבנת - תנו כתף, בואו נשלב ידיים. יש לנו צ'אנס חד פעמי להראות את היופי של המדינה. אני כבר 4 שנים יו"ר ההתאחדות לכדורגל וזו פעם ראשונה מיום המינוי שאני מודה ומתוודה שזכיתי לפרגון מקיר לקיר ועל כך אני מודה. אני רוצה לעשות עוד המון דברים שכולנו נהיה גאים", סיכם לוזון את נאומו.

גם מאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוזון, התייחס ליורו 2013 במסיבת העיתונאים: "זה מאוד מרגש ומאתגר אותי. אני כבר מפנטז על המשחק הראשון ומחכה לו בכיליון עיניים. אני לא יודע לדבר על מה יהיה כי עדיין לא ידוע מה יהיה ההרכב ואני עוד לא יודע מי היריבות. מה שאני כן יודע הוא שהנבחרת תדע לפני הטורניר מה היעדים ותסתכל לכל יריבה ישר בעיניים גם אם זו גרמניה או ספרד".

"אני יכול לומר שיש לי ניסיון של מעל 30 משחקים באירופה, שזה כמו שנה שלמה בליגה. אני רוצה להגיע להישגים. לכל בעייה יש פתרון ואין נבחרת גדולה, ככל שתהיה, שאין לה נקודות תורפה. אנחנו נדע להחזיק מעצמנו, לא לוותר ולהיות נחושים. השחקן הישראלי הוא טוב מאוד ולמרות שנוטים מאוד לזלזל בו בגלל התוצאות, אם יעבדו איתו נכון אז הוא יהפוך למנצח כמו בתחומים אחרים".

"מבחינה אישית אני הוא לא העיקר", הוסיף לוזון, "העיקר הוא שהנבחרת תביא הרבה גאווה, תגרום לשמחה ותסחוף אחריה רבבות. אני מאמין בעצמי ויודע שאם אעבוד כמו שצריך אני אגיע לאן שאגיע. יש לי מטרות גבוהות". על ההכנות של הנבחרת אמר המאמן: "אנחנו נעשה הכל על מנת שיהיו לנו משחקי ידידות כדי שנגיע מוכנים. אנו מתאמנים אחת לשבוע ועד הטורניר עוד נגביר את הקצב. ישראל תהיה הנבחרת הכי מוכנה בטורניר".

למרות שיש עוד יותר משנתיים וחצי עד היורו, המאמן לא מפחד להציב רף גבוה במיוחד: "ציפיות זה דבר טוב ונפלא, מי שמפחד ממנו נמצא במקצוע הלא נכון. אני אוהב את האתגרים האלה ומבחינתי שנתחיל מחר. אנחנו נבוא דומיננטים בלי שום רגשי נחיתות ולמרות שקשה לדעת מה יהיה ומי יהיו היריבות המשימה הראשונית היא להעפיל לחצי הגמר, אבל לא נשב על זרי הדפנה".

על שיתוף הפעולה עם המאמן הנבחרת הבוגרת, לואיס פרננדס, אמר: "אין לי תאקלים עימו. אם יש שחקן אולימפית שמיועד לבוגרת, אז הוא יהיה שם וברגע שהוא לא אז הוא יחזור לאולימפית. לא צפויות בעיות כי אין פעילות לבוגרת הזמן הזה".

עוד לפני החלטת אופ"א, בהתאחדות הניחו כי קיימים סיכויים גדולים לערוך את האליפות בישראל, בעיקר משום היחסים הטובים של לוזון עם ראשי הפדרציה האירופית והעובדה כי תמכו בגלוי בנשיא אופ"א הנוכחי, מישל פלאטיני. בבחירה עצמה, ישראל זכתה ב-8 קולות מתוך ה-13 של חברי הוועד הפועל וזכתה באירוח כבר בסיבוב הראשון. אחריה דורגה אנגליה עם חמישה קולות. מועמדות אחרות היו בולגריה, וויילס וצ'כיה. פרט לאירוח, שיביא עניין וכדורגל ברמה גבוהה למגרשים, קיבלה ישראל גם כרטיס עלייה אוטומטי.