הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הת'ורפדו יורה שנית: איאן ת'ורפ חזר מפרישה

השחיין בן ה-28, שזכה בתשע מדליות אולימפיות, מתכונן ללונדון 2012: "אני חוזר כדי להתחרות ברמות הגבוהות. המטרות הן 100 ו-200 מ' חופשי"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  02.02.11 - 06:08
ת'ורפ באתונה 2004, אחרי שניצח את ואן דן הוגנבנד ופלפס (gettyimages)

בגיל 22 אחרי המשחקים האולימפיים באתונה, איאן ת'ורפ הפתיע כשהודיע על פרישה מוקדמת משחייה. הפרשנים אמרו עליו שהוא בכלל לא אוהב שחייה ושאין לו את הכוחות כדי להישאר בצמרת. אז היום (רביעי), 6 שנים לאחר הפרישה, הודיע הת'ורפדו האוסטרלי: "אני כאן, חזרתי".

"אני כאן כדי להתחרות ברמות הכי גבוהות שיש", אמר איאן ת'ורפ, במסיבת עיתונאים באוסטרליה, "לא חזרתי כדי להיכנס לכושר או מכל סיבה אחרת. אני אוהב לעבוד קשה ואני אוהב להתחרות. בזמן שהייתי מחוץ למים ניסיתי לחיות חיים נורמלים, אבל משהו כל הזמן הציק לי ולאחרונה הבנתי שאני עדיין יכול לעשות קאמבק".

המטרה העיקרית של האוסטרלי היא לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים בלונדון ב-2012 ושם להתחרות במשחי ה-100 ו-200 מטרים חופשי. יש לזכור שהמקצה העיקרי שלו היה 400 מטרים חופשי.

"מעולם לא חשבתי שאכנס את מסיבת העיתונאים הזאת, ומעולם לא לא חשבתי שזה יכול לקרות", אמר ת'ורפ, שכבר הספיק להשיל 5 ק"ג ממשקלו בניסיון ראשוני להיכנס לכושר, "זה כנראה הזמן האידיאלי עבורי לחזור כי מבחינה פיזית אני עוד מסוגל לכך. כנראה שבאמת אסור לומר 'לעולם לא'".

ת'ורפ פרץ לתודעה כבר בגיל 16 כשזכה בשתי מדליות זהב באליפות העולם שנערכה באוסטרליה ב-1998. במשחקים האולימפיים בסידני 2000 הוא עלה על הפודיום לא פחות מ-5 פעמים, כשזכה בשלוש מדליות זהב ובשתי מדליות כסף. באתונה השחיין האוסטרלי הוסיף לעצמו ארד, כסף, ושתי מדליות זהב. המדליה הזכורה ביותר שלו הגיעה במקצה, שכונה "משחה המאה", ל-200 מטרים חופשי. אז הת'ורפדו הקדים את פיטר ואן דן הוגנבנד ההולנדי ואת מייקל פלפס.