הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שייט: שחר צוברי רביעי בפלמה, קורזיץ שניה

הישראלים עושים חיל בגביע העולם בספרד. משיח מדורג 10 בסוף 2 שיוטים בניל פרייד. בוסקילה וכהן במקום ה-2

דניאל רוט  04.04.11 - 19:35
השאיר למשיח אבק, שחר צוברי

סבב גביע העולם בפלמה דה מיורקה יצא היום (שני) לדרך, כאשר עבור שייטי ישראל מדובר בעוד תחרות יוקרתית לקראת המשחקים האולימפיים. הקרב המסקרן ביותר בענף הוא המאבק בין נמרוד משיח לשחר צוברי. בתחרות גביע העולם הקודמת במיאמי משיח פתח טוב יותר וסיים במקום הרביעי הכללי. הפעם היה זה תורו של המדליסט האולימפי מבייג'ין לפרוץ מוקדם ובתום היום הראשון הוא מדורג במקום הרביעי.
צוברי סיים את שני השיוטים שנערכו היום במקומות 4 ו-5 בהתאמה וכעת הוא רביעי עם 9 נק'. גם טוני וילהלם הגרמני, המדורג שלישי, יש 9 נק' (מקומות 3 ו-6). וילהלם התאמן עם צוברי באילת לפני התחרות ואף גלש במשחקי אס"א.

משיח, חניכו של האלוף האולימפי מאתונה גל פרידמן, סיים תשיעי את השיוט הראשון ובשני הגיע רק למקום ה-18. כעת משיח מדורג עשירי עם 27 נקודות חובה. חשוב לציין כי זהות הגולש שייצג את ישראל בלונדון 2012 בתחרות הניל פרייד (אפשר לשלוח רק נציג בודד) תיקבע בסמוך למשחקים האולימפיים בעוד פחות מ-500 ימים. מבחינת השניים, כרגע הכל פתוח.

דוריאן ואן ריסלברג ההולנדי, שניצח בתחרות גביע העולם במיאמי, התחיל את סבב פלמה באופן מושלם עם שני ניצחונות, שסידרו לו פער של 6 נק' בפיסגה. הגולש הבריטי ניק דמפסי, שהפסיד את מדליית הארד במשחקים האולימפיים בבייג'ין לשחר צוברי מדורג שני. האלוף האולימפי מבייג'ין, תום אשלי הניו זילנדי היה המאכזב הגדול של היום הראשון והוא מדורג כעת רק במקום ה-22.
לי קורזיץ, אלופת העולם לשעבר בדגם מיסטרל מ-2003, השיגה שתי תוצאות מצוינות ביום השיוטים הראשון. הגולשת, שמתאמנת במכמורת, סיימה שלישית במקצה הראשון וניצחה את השני. כעת קורזיץ מדורגת שנייה, כשהיא בפיגור נקודה מהמוליכה, אלסנדרה סנסיני.
 
צמד הבנות בדגם ה-470 רשמו גם הן יום מוצלח בספרד. ורד בוסקילה וגיל כהן מדורגות במקום השני לאחר שני שיוטים. את השיוט הראשון הן סיימו במקום החמישי ובמקצה שלאחר מכן התקדמו למקום השני. הפער בין בוסקילה וכהן לבין הצמד היפני, שבמקום הראשון, עומד על 5 נקודות.