הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פרסום ראשון: מכבי הוזמנה לליגת ה-VTB

לא רק האדריאטית: סגנית האלופה מחוזרת גם ע"י הליגה בה משחקות צסק"א, חימקי וז'לגיריס, בין השאר. השתתפות תבוא על חשבון ליגת לוטו. בכיר במכבי: "ההצעה הזו נשקלת ברצינות רבה על ידינו"

רועי גלדסטון  14.04.11 - 11:54

פרסום ראשון. האם מכבי ת"א תמשיך להשתתף בעונות הקרובות בליגת לוטו, או שמא תעדיף לקחת חלק בליגה אירופית אחרת? התשובה לכך עדיין לא ברורה. רבות דובר על כך שהליגה האדריאטית הזמינה את סגנית האלופה הישראלית להצטרף אליה, אולם כעת לאתר ערוץ הספורט נודע כי הצהובים גם קיבלו הזמנה מה-VTB.

מדובר בליגת איחוד מזרח אירופית, בה לוקחות חלק בין היתר: צסק"א מוסקבה, חימקי, ז'לגיריס, אזובמאש האוקראינית, קאלב האסטונית, פרוקום הפולנית, ריטאס וילנה, מינסק והונקה הפינית.

במכבי ת"א בהחלט שוקלים הצטרפות לאחת מהליגות הללו, אדריאטית או VTB בשנה הבאה, בעיקר בגלל חוסר שביעות הרצון משיטת הפיינל פור הנהוגה בליגה הישראלית, ובה האליפות מוכרעת במשחק אחד ולא סדרה, וגם בעקבות האפשרות שבעונה הבאה יבוטל החוק הרוסי, והקבוצות יורשו לרשום בטופס המשחק 4 זרים בלבד.

מכבי ת"א המשתתפת ביורוליג מעוניינת ב-5-6 זרים בסגל, ואם היוזמה אכן תעבור הצהובים למעשה יחזיקו שני סגלים, לליגה המקומית וליורוליג דבר שבמכבי רוצים להמנע ממנו. יש לציין שההחלטה עוד רחוקה מדיון, ואם יתברר כי אכן החוק הרוסי נשאר על כנו, וכי בעתיד הקרוב שיטת האליפות תשונה לסדרת גמר, הצהובים יישארו בליגה הישראלית. בכירים במכבי ציינו בפני אתר ערוץ הספורט: "זה נכון. מונחות בפנינו הצעות להצטרף ל-VTB ולליגה האדריאטית והן נשקלות ברצינות רבה".

בגלל הקהילה היהודית בישראל למרבית המדינות שמשתתפות ב-VTB יש טיסות ישירות מישראל, מה שיקל על מכבי ת"א, אם תחליט להצטרף לליגת האיחוד.