הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הקרב על דאבלין: מי תזכה בליגה האירופית?

פורטו ובראגה יפגשו לדרבי פורטוגלי חם בבירת אירלנד בגמר ביום רביעי. מאמן האדומים לבנים דומינגס פאסיינסה: "פורטו פייבוריטית גדולה". וילאס בואס: "אל תקראו לי ז'וזה מוריניו"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  18.05.11 - 19:42
שחקני פורטו בפוזה מוכרת. יחגגו גם בדאבלין?

אומנם 48 קילומטרים בלבד מפרידים בין הערים פורטו לבראגה, אך כשהשתיים יפגשו הערב (21:45) לגמר היסטורי של הליגה האירופית, הן יעשו זאת כ-1,300 ק"מ מהבית, באצטדיון אביבה פארק בדאבלין. למרות הקירבה הפיזית בין הערים, הפורטוגליות מציגות תפיסות עולם שונות. פורטו, אלופת הסופר ליגה, נחשבת לעשירה, אהודה וזוללת תארים בארצה וידועה בזכות משחק ההתקפה האימתני שלה. בראגה לעומת זאת, צנועה ממנה פי כמה ומציגה כדורגל הגנתי ומבוקר. והנה עוד אנקדוטה: התואר האחרון וגם היחיד שהשיגו האדומים לבנים היה הגביע הפורטוגלי ב-1956. לפורטו יש בארון לא פחות מ-63 תארים. עולם אחר, כבר אמרנו?

הדרקונים, המודרכים על ידי אנדרה וילאס בואס המוכשר, עשו קמפיין מרשים במיוחד. הם דילגו מעל גנק בשלב הפלייאוף (2:7 בסיכום) ולאחר מכן טיילו בשלב הבתים עם 5 ניצחונות ותוצאת תיקו מול בשיקטש, רפיד וינה וצסק"א סופיה. בשלב 32 האחרונות עברו בצורה מעוררת כבוד את סביליה (2:2 בכללי), ברבע הגמר הביסו את ספרטק מוסקבה (3:10) ובחצי גמר הגיעה ההצגה של פלקאו שכבש רביעייה ב-1:5 במשחק הראשון. בגומלין, שהיה לפרוטוקול, הפסידה פורטו 3:2.

עבור בראגה מדובר בעונה היסטורית. 'הארסנליסטס' העפילו לראשונה בתולדותיהם לליגת האלופות בקיץ אחרי שחלפו על פני סביליה. מהמפעל היוקרתי נשרה הקבוצה לשלב ה-32 האחרונות של הליגה האירופית, שם ניצחה את לך פוזנן. בשמינית עברו הפורטוגלים את ליברפול. ברבע גמר הקורבן היה דינמו קייב ובחצי גמר דילגו מעל יריבתם לליגה, בנפיקה, אחרי 2:2 בסיכום הכללי.

פורטו, שקרעה את הליגה המקומית (27 ניצחונות ו-3 תיקו) היא כמובן הפייבוריטית. וילאס בואס בן ה-33, שיכול להיות המאמן הצעיר ביותר שזוכה בליגה האירופית, ירצה להביא לדרגאו גביע אירופי רביעי, אחרי שהקבוצה זכתה בעבר בשתי אליפויות אירופה (1987, 2004) ובגביע אופ"א (2003). מאמן הכחולים לבנים צפוי לעלות במערך הקלאסי שלו 4-3-3, כאשר היריבה תצטרך להזהר מפלקאו, החלוץ הקולומביאני שהבקיע כבר 16 שערים במפעל (שיא חדש), ועמיתו להתקפה האלק הברזילאי.

בראגה שסיימה את הליגה במקום הרביעי מרחק 38 נקודות (!) מהאלופה, היא כאמור קבוצה שדוגלת בכדורגל מסוג אחר. היא מגינה עם הרבה שחקנים מאחורי הכדור ויוצאת להתקפות מתפרצות מסוכנות. קו ההגנה היציב של המאמן דומינגוס פאסיינסה כולל את השוער ארתור והבלמים המצויינים רודריגס ופאולאו. בחלק הקידמי צריך לשים לב לאלאן, הקשר הברזילאי ובן ארצו לימה שיתופקד כחלוץ שני, כנראה לצד מאיונג זה.

"פורטו תמיד הייתה קבוצה חזקה ונכון לעכשיו הם קבוצת ליגת האלופות שגם יכולה להצליח שם", אמר פאסיינסה ולא חידש הרבה, "באופן טבעי הם יהיו הפייבוריטים הגדולים. אבל זה גמר, בסה"כ מדובר במשחק אחד שהכל יכול להיות בו".

וילאס בואס, שרבים משווים אותו לז'וזה מוריניו, הביע הרבה יותר צניעות מ'המיוחד' במסיבת העיתונאים שבחר לדבר יותר על הקבוצה ופחות על עצמו."אל תקראו לי מוריניו החדש", הפציר מאמן פורטו באנשי התקשורת, "הרבה אנשים מתרכזים בעבודה של המנג'ר, אבל אני לא רואה את זה ככה. לא מדובר פה בהופעה של איש אחד. כדורגל לא מוכרע על ידי איש אחד אלא בזכות המשחק הקבוצתי, האיכויות של השחקנים והמבנה של המועדון. התפקיד שלי זה לקדם את הכישרון הזה ולתת להם לקבל החלטות על הדשא".

"בראגה ניצחה השנה את סביליה, ליברפול, בנפיקה וארסנל (בצ'מפיונס ליג). מדובר בקבוצות גדולים בקנה מידה אירופי. זה מראה שהם עשו עבודה נהדרת ואנחנו צריכים להיות בפוקוס כל הזמן. אנחנו באמת רוצים לזכות בגביע ויש לנו את הביטחון שנעשה את זה".

הרכבים משוערים
פורטו
: הלטון; שאפונארו, רולאנדו, מייקון, אלברו פריירה; גווארין, פרננדו, מוטיניו; האלק, פלקאו, וארלה. בראגה: ארתור; גרסיה, רודריגס, פאולאו, סילביו; אלאן, ואנדיניו, קוסטודיו, הוגו ויאנה; לימה, מאיונג זה.