הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

1:2 לק"ש על הפועל. גוטמן: בגביע יהיה שונה

אבוחצירה ועמאשה כבשו, תמוז איזן זמנית (סיים כמלך השערים עם 21). רן בן שמעון: "עשינו עונה נפלאה"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  21.05.11 - 21:49

המשחק של הפועל תל אביב הערב (שבת) בקרית שמונה באמת היה חסר כל משמעות מבחינתה, ויעיד על זה ההרכב שהציב אלי גוטמן. מאמן האלופה היוצאת העניק מנוחה למרבית הכוכבים במטרה להימנע מעייפות או לחילופין מפציעות מיותרות לפני המפגש עם מכבי חיפה בגמר גביע המדינה ביום רביעי הקרוב. החבורה התוססת של רן בן שמעון ניצלה זאת עד תום כדי לנצח 1:2 (שמעון אבוחצירה ו-וויאם עמאשה כבשו, טוטו תמוז איזן זמנית מהנקודה הלבנה) ולסיים את העונה עם טעם מתוק.

אשתקד הגיעו האדומים לשיא היכולת במאני טיים ובסיום זכו באליפות סופר-דרמטית. העונה לעומת זאת מסיימת הפועל תל אביב את הפלייאוף העליון עם ניצחון אחד בלבד. בעוד ארבעה ימים נדע האם היא גם נשארת ללא התואר השני בחשיבותו בישראל. מנגד, הצפוניים מסיימים יופי של עונה מבחינתם, אבל גם עם תחושת פספוס קטנה על כך שלא הצליחו להשיג בסופו של דבר את הכרטיס לאירופה.

"היינו שווים פה לפחות תיקו. עשינו טעות בסיום וקיבלנו שער", אמר אלי גוטמן ועבר להתייחס למשחק החשוב באמת: "המשחק בגמר הגביע יהיה אחרת כי כל השחקנים הבכירים יחזרו לסגל. אסכם את העונה רק לאחר גמר הגביע".

"אני תמיד שומע שאומרים שיש מלחמות. אני ובן שהר חברים טובים ואני לא יודע למה תמיד מחפשים את השלילי", אמר טוטו תמוז. "אני מקווה שנעשה את זה וניקח גביע. אני אוהב את הפועל, אבל רוצה להתקדם לאירופה. יש מספיק הצעות".

"זהו ניצחון מתוק. הוא סידר לנו את המקום החמישי וגם קצת כסף לאיזי שירצקי שמשקיע המון בקבוצה", סיכם רן בן שמעון. "עשינו עונה נפלאה, אפילו מדהימה, עם סגל צעיר ונמרץ. אני לא רוצה לדבר עכשיו על העונה הבאה, רוצה לעשות ניקוי ראש ורק לאחריו אתחיל לחשוב על זה".

מהלך המשחק
כיאה למפגש בין שתי קבוצות שכבר סיימו את העונה, הדקות הראשונות היו בקצב טוב כאשר שתיהן חיפשו את השער וכמה שיותר מהר. בדקה ה-14 ניסה רוצ'ט להפתיע את ניצן בבעיטה ממרחק, אך השוער התל אביבי היה במקום. בחלוף 3 דקות רביבו שיחרר פצצה מכ-25 מטרים, הכדור חמק סנטימטרים מהחיבורים של חיימוב. כעבור דקה טועמה ירה טיל מרחוק שהיה בדרכו לחיבור, אבל חיימוב התעופף והדף לקרן.

הקצב המטורף נמשך ומכדור הקרן הצליח פרנסמן לנגוח כדור שהורחק מהקו. באדיר היה על הריבאונד אך הכדור הלך למשקווף. מנגד, המארחת כמעט עקצה במתפרצת, אבל ברק בדש החמיץ ברשלנות מול איתמר ניצן. בדקה ה-31 חור עמוק בהגנת האדומים הותיר את עמאשה לבדו מול ניצן. החלוץ יכול היה לשאול את ניצן באיזו פינה הוא רוצה את זה, אך במקום ניסה להתחכם עם הקפצה והכדור חלף מעל למשקוף. רגע לפני ההפסקה בדש סובב כדור חופשי למסגרת, ניצן ירד טוב וקלט. בתוספת הזמן מרעי השאיר כדור גדול עם העקב ל-לאלה, אך החלוץ בעט מקרוב לחוץ.

עם פתיחת החצי השני הכניס רן בן שמעון את שמעון אבוחצירה, וכבר בדקה ה-50 הוא קיבל תמורה. טעות של באדיר הותירה את החלוץ לבד מול ניצן וזה לא התקשה למצוא את הרשת - 0:1 לקרית שמונה. כעבור חמש דקות תמוז הכניע את חיימוב, אבל השופט פסל את השער בטענה לנבדל. ההמשך היה חלש מאוד, אבל בדקה ה-85 הגיע מפנה. איתן טיבי ספק נגע בידו ברחבה, והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. תמוז לקח את הבעיטה וקבע 1:1 בשערו ה-21 העונה. בתוספת הזמן וויאם עמאשה מצא את הרשת של ניצן. 1:2 דרמטי לקרית שמונה בסיום.

הרכבים
קרית שמונה
: גיא חיימוב, אלעד גבאי, יניב לביא, איתן טיבי, אורי שטרית, בריאן גרזיצ'יץ', בני בן זקן (שמעון אבוחצירה/46), אדריאן רוצ'ט, וואהיל מריסאת (עדי אלישע/59), וויאם עמאשה, ברק בדש (סלאח חסארמה/75).
הפועל תל אביב: איתמר ניצן, עמריי קנדה, וואליד באדיר, ביבאן פרנסמן, דדי בן דיין (גל שיש/63), שי רביבו, יוסי שבחון, סלים טועמה (טוטו תמוז/46), אלרואי כהן, מהראן לאלה (כפיר אייזנשטיין/75), ויקטור מרעי.