הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורמולה: ניצחון לפטל במירוץ משוגע במונאקו

הגרמני ניצח בפעם החמישית העונה כשהקדים את אלונסו בפחות משנייה. המילטון גרם לשתי תאונות, פטרוב נפגע. ג'נסן באטן סיים שלישי. גם מיכאל שומאכר לא הצליח לסיים את המירוץ

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  29.05.11 - 16:18

אין מילה אחרת לתאר את המירוץ היום (ראשון) במונטה קרלו פרט למשוגע. כבר אמש התנגש סרחיו פרס במהירות 250 קמ"ש בקיר. והפעם לא פחות מארבעה נהגים היו מעורבים בתאונות שגרמו להפסקת המירוץ. אבל השורה התחתונה נשארה זהה: סבסטיאן פטל שוב חצה ראשון את קו הסיום, שוב קיבל את דגל השחמט ושוב עלה ראשון על הפודיום.

פטל הקדים ב-1.1 שניות בלבד את פרננדו אלונסו מפרארי, שרשם את הישג השיא שלו העונה. ג'נסן באטן סיים במקום השלישי וסגר את הפודיום במונטה קרלו. מארק וובר שוב איכזב ובמירוץ השני בתוך שבוע הגיע רק למקום הרביעי. הפתעת המירוץ, קאמויי קובאייאשי, נעל את החמישייה הראשונה.

החצי הראשון של המירוץ עבר על מי מנוחות כאשר היתרון של סבסטיאן פטל היה ברור והיה נראה כי נקבל שיחזור מדויק של המירוץ בברצלונה בשבוע שעבר. אבל בהקפה ה-33 התמונה השתנתה. המנוע של מיכאל שומאכר שבק חיים והוא נאלץ לפרוש. מיד אחר כך המילטון ניסה לעקוף את פליפה מאסה מפרארי וגרם לתאונה (ראשונה). הנהג של מקלארן החל את העקיפה בתוך המנהרה (היכן שהתרסק אמש פרס) ותוך כדי נתן מכה קלה למכוניתו של מאסה שהמשיכה לתוך הקיר.

בהקפה ה-69 הגיעה התאונה השניה והקשה יותר. אדריאן סוטיל איבד את השליטה ופגע קלות בקיר הבטיחות. הדבר גרר תאונת שרשרת. חיימה אלגוסווארי איבד שליטה גם הוא ופגע בהמילטון. אבל מי שספג את המכה הקשה ביותר היה ויטאלי פטרוב שכדי להימנע מפגיעה בהמילטון, סטה ונכנס בקיר. הנהג של מקלארן, שסבל מיום נוראי, וסוטיל התאוששו והמשיכו במירוץ.

שוב בדומה לתאונה של פרס אמש, המירוץ הופסק ואמבולנסים הוזעקו למסלול כדי לחלץ ולטפל בנהג של רנו. לאחר כ-20 דקות חודש המירוץ ופטרוב פונה לקבלת טיפול. הדיווחים הראשונים היו שהוא סובל מכאבים קלים. כשהמירוץ חודש סבסטיאן פטל נאבק בפרננדו אלונסו, שנצמד אליו וניסה לעקוף אותו. אך בשל תנאי המסלול במונאקו, שם קשה מאוד לעקוף, אלוף העולם הצליח לשמור על מיקומו ולנצח.

העשירייה הראשונה
1. סבסטיאן פטל (רד בול)
2. פרננדו אלונסו (פרארי)
3. ג'נסן באטן (מקלארן)
4. מארק וובר (רד בול)
5. קאמוי קובאייאשי (סאובר)
6. לואיס המילטון (מקלארן)
7. אדריאן סוטיל (פורס-אינדיה)
8. ניק היידפלד (רנו)
9. רובנס באריקלו (וויליאמס)
10. סבסטיאן ביומי (טורו רוסו)