הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בלאט: חבל שהלפרין לא יגיע, נחפש לו מחליף

יממה אחרי שהתפוצצה עסקת העברתו של גארד אולימפיאקוס, מאמן הצהובים מביט קדימה: "יש שחקנים טובים בשוק". בלאט, שיאמן את רוסיה ביורובאסקט הקרוב, החמיא לנבחרת בכחול-לבן: "מדובר בנבחרת ישראל החזקה אי פעם"

רועי גלדסטון  17.07.11 - 20:00

מאמן מכבי תל אביב, דייויד בלאט, המריא הבוקר (ראשון) לרוסיה כדי להתחיל בהכנות עם הנבחרת המקומית לאליפות אירופה שתחל בסוף החודש הבא בליטא. רגע לפני שיצא, התייחס המאמן לסוגיית יותם הלפרין, שלא ישחק במכבי בגלל בעיות מס, למחליפים האפשריים ולנבחרת ישראל.

"לפעמים התקווה והרצון עולים על ההגיון או על המציאות וכך היה במקרה של הלפרין", אמר בלאט המאוכזב. "חבל מאוד בשביל הקבוצה, בשביל יותם ובשביל הכדורסל הישראלי שהוא לא ישחק כאן בעונה הקרובה. אין מה לעשות, זה מה שהוא החליט או יותר נכון זה מה שהוחלט בשבילו ועם זה נתמודד ונמשיך הלאה".

"יש מספר שחקנים שחקנים טובים עדיין בשוק, אנחנו בודקים איתם, מדברים איתם ובקרוב נחליט על אחד מהם", התייחס המאמן לאופציות הבאות. "יוגב אוחיון ומורן רוט הם בהחלט שניים מהטובים שיש בשוק". בלאט רמז גם על האפשרות שלימונד הוא זה שיצורף: "מלבד אוחיון ורוט, יש גם אחרים".

ש: אתה ממריא להכין את נבחרת רוסיה. יש סיכוי שתפגשו את ישראל במהלך האליפות?
"לנבחרת ישראל יש את הנבחרת אולי הכי חזקה שהייתה אי פעם. אני אומר את זה בבטחון ולא כדי להלחיץ. אני חושב שלאריק שיבק, דן שמיר ועודד קטש יש חבורה של שחקנים מוכשרים, מוכנים מנוסים, מוצלחים ומלאים ברצון. אני רואה את השחקנים שלי במכבי. כולם עובדים קשה, מכינים את עצמם ויחד עם הכשרון והצוות אני חושב שיש להם סיכוי מצוין לעשות טורניר טוב".

המאמן דיבר גם על נבחרתו שלו: "אני עם רוסיה כבר 6 שנים, יש שחקנים טובים ומנוסים, שחקני מישנה ששיחקו בשנים האחרונות ביחד במקום הכוכבים ועשינו תוצאות יפות. אנחנו מקבלים חזרה השנה את אנדריי קירילנקו שזו תוספת מאוד משמעותית. חבל לי שג'יי אר הולדן החליט לפרוש כי הוא יכל להצטרף אלינו לשנה אחרונה. חבל לי גם על ויקטור חריאפה, אבל הסיפור שלו הוא עצוב ועגום כי הוא יכול לשחק, אבל יש כל מיני עניינים טכניים, ביטוח וויכוחים כאלה ואחרים שימנעו ממנו לשחק איתנו".

ש: לקחת את אליפות אירופה עם רוסיה ב-2007, קירילנקו חוזר, יש ציפיות שתלכו חזק על התואר גם הפעם?
"ציפיות הן חלק מהחיים שלנו, שלי. זה רק אומר שיש לי עסק עם שחקנים טובים, קבוצות טובות וכחלק מהם אני אמור להביא את הסחורה ואין לי בעיה עם זה".

בנוגע לסיפור שהתרחש סביב הגעתו של יותם הלפרין, במכבי ישנה ביקורת כלפי רשויות המס. "יותם באמצעות היועצים המשפטיים שלנו ביצע פנייה לשלטונות המס כבר לפני שבועיים והציג את כל המסמכים", אמר אחד הבעלים של המועדון, דייויד פדרמן, "קיבלנו חוות דעת חד משמעית שהוא היה תושב חוץ. הרשויות לא טרחו להשיב לנו".