הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

''לא נשלם סכומים גדולים כדי להישאר בליגה''

למרות הרצון לא לרדת ללאומית, הבעלים של אשקלון, יוסי דהאן, סרב להצעה המתגבשת: "חצי מיליון? סכום מוגזם"

רועי גלדסטון  22.07.11 - 18:17
דהאן. רוצה להישאר, מסרב לשלם
דהאן. רוצה להישאר, מסרב לשלם

עירוני אשקלון מתנהגת כקבוצה שתשחק בעונה הקרובה בליגת העל. רק אתמול (חמישי) היא סגרה עם יוני ניר וניב ברקוביץ' וראש העיר הודיע על תמיכתו, וכך גם המנהלת. אבל האם הקבוצה באמת לא תרד? לא בטוח. לאתר ערוץ הספורט נודע, כי כבר לפני חודש, התכנסה הוועדה שאמורה לקבוע את הסכום שאותו ישלם המועדון שמבקש לשחק שלא לשחק בלאומית בעונה הקרובה.

הוועדה הורכבה מיו"ר המנהלת אבנר קופל, הבעלים של גלבוע גליל חיים אוחיון ויו"ר מכבי ראשל"צ, משה קליסקי. על פי ההצעה שהגישו אוחיון וקליסקי לקופל, קבוצה שתרצה להישאר בליגה למרות שירדה, או שתרצה לקנות את מקומה תצטרך לשלם 750 אלף שקלים. יחד עם זאת, מועדון ששיחק בליגה העליונה מאז הקמת המנהלת, יזוכה ב-50 אלף ש"ח על כל שנה בליגת העל עד למקסימום של חמש עונות, שזה המקרה של אשקלון.

המשמעות היא שהדרומיים שהיו למעלה מחמש שנים בליגה, צפויים לשלם חצי מיליון ש"ח על פי ההצעה כדי לשחק בליגה. באותה ישיבה שהתקיימה לפני כחודש, לא הושגה הסכמה שכן אבנר קופל סרב להצעה של עמיתיו וציין כי על הקבוצה לשלם בין 200 ל-250 אלף שקלים. מאחר שלא הייתה הסכמה, הנושא יעבור להצבעה בין כל חברי הדירקטוריון ב-8 באוגוסט.

הבעלים של עירוני אשקלון יוסי דהאן, אמר שיסרב לשלם חצי מיליון שקל עבור השתתפות בליגת העל, במידה שההצעה תתקבל: "אין צ'אנס שנעשה זאת. גם 250 אלף זה לא סכום אקטואלי". בנוסף, על פי ההחלטה האחרונה של דירקטוריון המנהלת, ליגת העל תמנה 10 קבוצות. על מנת ליצור מקום לאשקלון ולהעלות את המספר ל-11 מקומות, ההחלטה צריכה לעבור בישיבה בחודש אוגוסט, כאשר יש מספר יושבי ראש שמעוניינים להשאיר את מספר החברות בליגה על 10, ולא להגיע למצב של מספר אי זוגי.

מכאן, שלמרות ההכנות של אשקלון כקבוצה מהמניין בליגת העל בעונה הקרובה, שני מכשולים עדיין בדרכה: נושא התשלום, כאשר דהאן אומר כי לא ישלם את הסכומים המדוברים, וההצבעה על מספר הקבוצות. יש לציין כי באשקלון קיבלו הבטחה שהבעיות תיפתרנה ולכן יצאו לדרך עם ההכנות לעונה, אבל לא מדובר בעובדה מוגמרת. חיים אוחיון אמר בנושא: "אנחנו פועלים כדי לשמור על כבודה של ליגת העל. אנחנו רוצים לשמור על ערכי הספורט, ומעוניינים שלהישגים תהיה משמעות".

משה קליסקי אמר בנושא: "צריכה להיות החלטה של מנהלת הליגה האם יהיו 10 או 11 קבוצות. אני לא מביע עמדה בנושא, אבל ההתנהלות של אשקלון כקבוצה בליגת העל היא מוקדמת מידי".

סמנכ"ל התקשורת של מנהלת הליגה חגי סגל אמר בתגובה: "אשקלון היא קבוצה חשובה לכדורסל הישראלי בכלל ולליגת לוטו בפרט ואין בכוונת המנהלת לוותר עליה. מר יוסי דהאן וראש העיר מר בני וקנין עשו מאבק אדיר כדי שהקבוצה תישאר בליגה וצריך לכבד אותם ולתמוך בהם, ולא לרפות את ידם".