הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שייט: מדליית ארד לקליגר וסלע בוויימות'

שייט: הישג נהדר לצמד הישראלי בדגם ה-470 באתר בו ייערכו התחרויות במשחקים האולימפיים ב-2012. סלע: "בעוד שנה לא נסתפק במקום השלישי". ורד בוסקילה וגיל כהן סיימו במקום השביעי בנשים

דניאל רוט  12.08.11 - 16:02
מועמדים למדליה אולימפית. קליגר וסלע (באדיבות איגוד השייט)

"המטרה שלנו ברורה - אנחנו רוצים מדליה. יש לנו את היכולת והרמה הדרושה לכך, נקרע את עצמנו כדי לעמוד על הפודיום". כך נשמע גידי קליגר לפני כשבועיים כשנותרה שנה אחת בדיוק עד לפתיחת המשחקים האולימפיים בלונדון 2012. היום (שישי) הוכיחו הצמד קליגר את סלע כי הם מסוגלים לעמוד ביעדים אותם הם מציבים. השניים רשמו הישג מצוין בתחרות הקדם אולימפית בוויימות' כשזכו במדליית ארד.

"פתחנו את התחרות לא בצורה הכי טובה, אבל בשיוטים האחרונים הפלגנו מצוין", אמר ערן סלע לאתר ערוץ הספורט מיד לאחר הזכיה במדליה, "התוצאה הזו משקפת בדיוק את היכולת שלנו. כרגע אנחנו מרוצים אבל בעוד שנה לא נסתפק בארד".

קליגר וסלע זינקו היום לשיוט המדליות המסכם כשהם במקום השלישי הכללי וכדי לזכות במדליה עליהם לשמור על הצמדים מיפן, שבדיה ובריטניה. וכך היה הישראלים אמנם סיימו רק במקום השביעי וקיבלו 14 נק' שליליות למאזן, אך זה הספיק מכיוון שהיפנים סיימו רק במקום החמישי, הבריטים ניק רוג'רס וכריס גרוב במקום השמיני והצמד השבדי הגיע אחרון.

הצמד הישראלי נותר במקום השלישי עם 72 נק', 8 לפני הצמד היפני אימאמורה ומצונגה. פייר לבוש ו-וינסנט גארו זכו במדליית הזהב עם 34 נק' ואילו הצמד האוסטרלי הנהדר מת'יו בלצ'ר ומלקולם פייג' סיימו במקום השני (54 נק').

קליגר וסלע יזכו למענק מהוועד האולימפי בסך של 18,000 שקלים ואילו מאמנם יקבל כמחצית מהסכום. מעבר להישג, השניים גם הבטיחו מעשית את מקומם במשחקים האולימפיים, שייערכו כאמור גם במרכז השייט בוויימות', לאחר שקבעו את הקריטריון הישראלי (מקומות 1-10), המחמיר יותר מאשר הקריטריון הבינלאומי.

אצל הנשים, ורד בוסקילה וגיל כהן דורגו במקום השביעי הכללי בדגם מה-470 אחרי שהגיעו רק במקום ה-9 בשיוט המדליות וסיימו את השבוע בוויימות' עם 79 נק'. היפניות אלי קונדו ו-וואקאקו טאבאטה זכו בזהב (42), האנה מילס וסאסקיה קלארק המקומיות בכסף (45)  וצמד ההולנדיות, ליסה ווסרטהוף ולובקה ברקוף, בארד.