מוקדמות אליפות העולם 2023
קבוצה מש’ נצ’ הפסד יחס נק’
1 גרמניה 12 10 2 854:960 22
2 פינלנד 12 9 3 934:978 21
3 סלובניה 12 7 5 958:994 19
4 שבדיה 12 5 7 939:919 17
5 ישראל 12 4 8 948:944 16
6 אסטוניה 12 4 8 977:870 16
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שיבק שוקל לרשום 11 שחקנים ליורובאסקט

9 ימים לפני אליפות אירופה, מאמן נבחרת ישראל שוקל את האופציה מאחר וייתכן כי הפורוורד יחלים מהפציעה בברך ויוכל לשחק רק באמצע הטורניר: "ניתן לו זמן וקרדיט". עומרי: "עושה הכל לחזור הכי מהר שיש, אבל הזמן לא פועל לטובתנו"

רועי גלדסטון  19.08.11 - 14:14

נבחרת ישראל עשויה לרשום למשחקיה הראשונים באליפות אירופה רק 11 שחקנים בטופס המשחק ולא 12. לנוכח פציעת הברך של עומרי כספי שוקל המאמן הלאומי אריק שיבק לפתוח את הטורניר בליטא עם שחקן פחות, מאחר וקיים סיכוי ששחקנה של קליבלנד יספיק להתאושש ולסייע לנבחרת במהלך האליפות.

היום ערכה הנבחרת אימון נוסף לקראת פתיחת החזרה הגנרלית שלה ליורו באסקט – טורניר ישראל בו תתמודד מול נבחרות פולין ורוסיה, אותה מאמן דייויד בלאט. כספי, שאינו מתאמן, הגיע לאימון כדי לשהות עם שאר חבריו. מלבד הפורוורד התאמנו כל שחקני הסגל.

"הנבחרת חזרה מסידרת משחקים בחו"ל, ושמחתי שהיום היה לנו סוף סוף אימון עם כל השחקנים פרט לכספי", אמר המאמן אריק שיבק, "אני מקווה שגמרנו כבר עם כל הבעיות האישיות של השחקנים. התאמנו היום, נתאמן מחר ויש לנו ניסוי כלים ביום ראשון ומשחק מול משוכה מהגבוהות באירופה ביום רביעי – נבחרת רוסיה".

"ליורו באסקט נגיע אחרי 9 משחקי אימון. תארו לכם שאם היו לנו יותר אימונים זה היה עוזר לנו לנוכח הבעיות האישיות של מספר שחקנים", הוסיף המאמן הלאומי, "לא סתם נסענו למשחק נוסף בגיאורגיה. בסך הכל, אם מסתכלים על ההכנה ואורכה זה זהה לשנה שעברה. היום סוף סוף יש לנו סגל מלא למעט כספי".

על הפורוורד הפצוע אמר המאמן: "העלנו את האפשרות לנסות ולהאריך את תקופת ההחלמה של כספי ולרשום רק 11 שחקנים ביורו כדי שאולי יצטרף יותר מאוחר. בואו ניתן לעומרי את הזמן שלו והקרדיט. אם הוא אומר שהוא לא מוכן אז הוא לא מוכן. יש לו פציעה, ואני מקווה שביום שני או שלישי יהיו תשובות סופיות. כרגע אני לא אופטימי, אבל אני לא רופא אלא עושה מה שהצוות הרפואי אומר לי, וגם מה שהוא יגיד לי".

"עוד לא ניצחנו מספיק משחקים", אמר טל בורשטיין, "זה מתקשר לאיך שאנחנו שומרים בעיקר, כי בהתקפה אנחנו לא רעים. אנחנו עובדים על הדברים ומדברים עליהם. אני מרגיש את החשיבות שלי ומשתדל לעזור כמות תמיד לנבחרת. אני תמיד מסתכל עליה ולא על הנקודות שלי. כולם, כולל אני, צריכים להעלות את רמת הריכוז, הנחישות והכדורסל".

"בניגוד לעונה, קשה בתקופה קצרה בנבחרת לשנות דברים כל כך מהר, ובגלל זה אנחנו צריכים להכניס את עצמנו במהירות למוד הנכון", סיכם הקפטן.

"דיברנו על כך  שאעשה את המקסימום כדי לחזור לנבחרת", אמר כספי, "אבל אם להיות ריאליים אנחנו מאוד פסימיים. הזמן לא עובד לטובתנו. אני עושה את הכל כדי לחזור מהר ככל האפשר. דיברנו על האפשרות שיהיו 11 שחקנים בסגל, עודד קטש דיבר איתי על כך, אבל זה תלוי בברך. אם היא תהיה בסדר אעלה מיד לשחק. זה תלוי בהרגשה שלי ובבדיקות שאעבור".

לגבי האפשרות שיחזור למכבי ת"א אמר כספי: "אמרתי שאם אחזור לאירופה מכבי היא האופציה המועדפת. כרגע עוד יש כמו בעיות שנוצרו, כמו בעיה עם המס. קיווינו שנדע סופית לקראת סוף השבוע אבל נדחה את זה עוד קצת כנראה".