הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צוברי כבר במקום ה-3, משיח ירד עד ל-22

יומה השני של אליפות אירופה: האלוף המכהן סיים את כל שיוטיו בשלישיה הראשונה ותפס את המקום ה-3 הכללי. יריבו על הכרטיס ללונדון התנגש בגולש איטלקי ונפסל. אצל הנשים: קורזיץ נותרה ראשונה

דניאל רוט  13.09.11 - 22:06
ברח ליריבו. צוברי
ברח ליריבו. צוברי

התחרות הגדולה בין שחר צוברי לנמרוד משיח על הזכות לייצג את ישראל באולימפיאדת לונדון 2012 עדיין לא הוכרעה, אך היום השני של אליפות אירופה הנערכת בבולגריה שייך כולו לצוברי. הגולש הצעיר הצליח לסיים במקום הראשון בשיוט המוקדם, ולאחר מכן הסתפק במקומות 2 ו-3 (בהתאמה). בעקבות התוצאות טיפס הגולש למקום השלישי הכללי, ובנוסף ראה איך יריבו מדרדר עד למקום ה-22 הכללי. הסיבה לנפילה של משיח היא התנגשות בה היה מעורב עם גולש אחר, ובגינה נפסל השיוט השישי שלו. אצל הנשים, לי קורזיץ ממשיכה להוביל את התחרות.

כזכור, אתמול, בסוף יומה הראשון של האליפות נמרוד משיח דורג במקום השלישי והותיר את שחר צוברי במקום השמיני בלבד. אך היום צוברי כבר נראה אחרת לגמרי. זוכה הארד בבייג'ינג 2008, ואלוף אירופה בשנתיים האחרונות, הציג יכולת מצויינת, עלה חמש מקומות, והתייצב במקום השלישי, שהיה שייך למשיח עד אמש.

בעוד הוא רואה את יריבו מסיים בשלושת המקומות הראשונים בכל השיוטים, כוכב יום אתמול, נמרוד משיח, סיים את שלושת שיוטיו במקומות 5, 3 ו-19 בהתאמה. אלא שבתום השיוט השישי היום, לאחר שאירעה התנגשות בין האיטלקי מארקאנטוניו באליון למשיח על קו הזינוק, החליט הראשון להגיש עירעור, בטענה שהישראלי אשם בתקרית.

השופטים צידדו באיטלקי וקיבלו את טענותיו והודיעו למשיח על פסיל. שיוטו. הגולש, כמקובל במצבים כאלה,  הודיע  על פרישה מהשיוט, מתוך מחשבה שממילא המקצה יזרק כבעל הניקוד הגרוע ביותר. השופטים לא קיבלו את בקשת הפרישה ופסקו לו פסילה מסוג DNE, כזו שאינה ניתנת לזריקה. כתוצאה מכך נפגע דירוגו באופן משמעותי והוא ירד כאמור למקום ה-22.

לאחר התייעצות פנה הישראלי אל השופטים בבקשה לפתיחת העירעור מחדש והסביר שברצונו להביא עדים, ביניהם גולש מפולין, שיעידו לטובתו. השופטים קיבלו את הבקשה ומחר (רביעי) בשעה 11:00 יפתח העירעור ויידון מחדש.

בגזרה הנשית, לי קורזיץ, שניצחה אתמול את כל שלושת השיוטים התחילה את השיוט הראשון היום במקום ה-13 והלא מוצלח. בשיוט השני הצליחה להתאזן וסיימה שלישית, ובשיוט האחרון קורזיץ המשיכה להשתפר וסיימה במקום השני, ולאחר יומיים ו-6 שיוטים היא ממשיכה להוביל במקום הראשון.