הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מארי זכה בשנחאי, יעלה למקום ה-3 בעולם

פדרר ירד למקום הרביעי לראשונה מאז 2003. הבריטי ניצח את דויד פרר 5:7, 4:6 בשעה ו-46 דקות: "מאמין בדרך שלי. אם אסיים את השנה לפני פדרר בדירוג, זה יהיה הישג ענק"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  16.10.11 - 14:11
ממשיך להתקדם. אנדי מארי (gettyimages)
ממשיך להתקדם. אנדי מארי (gettyimages)

הרבה שנים אמרו על אנדי מארי שהוא פוטנציאל לא ממומש, או אם תרצו יהלום בלתי מלוטש. האם עכשיו הכישרון סוף סוף יתפרץ? הבריטי זכה היום (ראשון) בטורניר המאסטרס בשנחאי לאחר שניצח 0:2 את דויד פרר ואסף את תוארו החמישי העונה.

התקופה הטובה של מארי החלה בסוף אוגוסט לאחר שניצח את נובאק דיוקוביץ' בגמר טורניר סינסינטי (נולה פרש בפיגור 6:4, 3:0). מאז הוא פשוט בכושר נפלא. באליפות ארה"ב הוא נתן פייט לרפאל נדאל ונעצר רק בארבע מערכות ולאחר מכן זכה בשלושה טורנירים רצופים בבנגקוק, טוקיו וכעת בסין. בדרך ניצח הבריטי פעמיים את פרר ופעם אחת את נדאל.

המשחק מול פרר היה יחסית שקול, אך מארי הצליח להתעלות ברגעים המכריעים ולנצח בשתי מערכות. בסט הראשון הוא השיג שתי שבירות כולל אחת שסידרה לו 5:7. הבריטי השלים 0:2 עם 4:6 במערכה השניה וניצח במשחק בתוך שעה ו-46 דקות. עם כל הכבוד להישגים האחרונים של מארי, הוא יודע שהמבחן הגדול הבא שלו יהיה על המשטחים הקשים בגראנד סלאם במלבורן בחודש ינואר.

הזכייה של אנדי מארי תיתן לו דחיפה גדולה לביטחון בעיקר בשל העובדה שהוא יעלה למקום השלישי בעולם במקום רוג'ר פדרר, שירד לרביעי לראשונה מאז 2003. "המטרה שלי אחרי אליפות ארה"ב הייתה לנצח כמה שיותר משחקים כדי לסיים את השנה במקום גבוה יותר", אמר אנדי מארי לאחר הניצחון על פרר בסין. "אני מרגיש נהדר, אבל עדיין לא בטוח שאסיים את השנה במקום השלישי, מצפה לי לא מעט עבודה בשביל לשמור על מקומי בדירוג. ברור שלסיים את השנה מעל פדרר זה בבחינת הישג ענק עבורי".

אז עד כמה הכושר של מארי משכנע? הוא ניצח ב-25 מתוך 26 המשחקים האחרונים והיה מהבודדים שניצחו את המדורג 1 בעולם, נובאק דיוקוביץ', בשנה המטורפת שלו. "אני מרוצה מהיכולת שלי, מהדרך ומהפוקוס שאני נמצא בו", הוסיף הבריטי, שהתייחס גם לגמר היום: "דווקא הפעם לא הייתי במיטבי, אבל אני שמח שהצלחתי לנצח. בסך הכל ברור שהיה לי כאן שבוע נהדר".