הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לחמן חתם בראשל"צ: ''זו החלטה קשה מאוד''

הכתומים מעיר היין פתחו דף חדש. המאמן שעזב לאחרונה את מכבי פ"ת: "זאת הייתה ההחלטה הקשה בקריירה". אסי בלדוט: "נעזור לו להתאקלם, בבני יהודה הייתי במצבים קשים יותר". אברהם: "נקווה שחילופי המאמנים יעשו טוב"

זיו אברג'יל  30.01.12 - 23:15

אחרי שסיכם את תנאיו לעונה וחצי, אייל לחמן חתם הערב (שני) על החוזה בהפועל ראשון לציון. עם זאת, את אימון הבכורה שלו במועדון הוא אמור להעביר רק מחר, כאשר היום שרון מימר העביר את האימון. בתחילה הגיע ניסן יחזקאל להיפרד מהשחקנים, שניכר עליהם כי הדבר קשה להם. במועדון רוצים שמימר יישאר כעוזרו של לחמן.

"להחלטה לחתום היו לא מעט התחבטויות", סיפר אייל לחמן לאתר ערוץ הספורט לאחר הצטרפותו הרשמית למועדון. "הייתי בסיטואציה מאוד מוזרה כי עזבתי קבוצה רק לפני שבוע. זו אחת ההחלטות הקשות שעשיתי בקריירה. אני מעריך את הפניה של ראשל"צ ואני מלא מוטיבציה ושמחת חיים כדי לאמן, במיוחד כאשר מדובר בקבוצה בה התחלתי את הקריירה".

"באתי לכאן מתוך ראייה לטווח ארוך", הוסיף לחמן, "חתמתי לשנה וחצי כדי לעשות את הדבר שאני טוב ומאמין בו ובדגש על הנוער. ברור יש ראייה הישגית לטווח קצר, אבל גם לטווח ארוך". המטרה הראשונית של לחמן היא להחתים את אחד משני הבלמים שנבחנים. מדובר בסטפן דיאק הסרבי ובאנדריי גונצ'אר האוקראיני. לחמן גם ימתין עד תום חלון ההעברות כדי לראות אילו שחקנים יישארו פנויים.

בעלי הקבוצה, רביב ספיר, אמר לשחקנים באסיפה: "המועדון הוא מעל הכל. לא היה לנו פשוט להיפרד מניסן, ויש לו מניות רבות בקבוצה. יש לנו משימות חשובות בעתיד הקרוב והמטרה היא כמובן להישאר בליגה. כנסו לפוקוס, השינויים על הקווים לא צריכים להפריע לכם. שרון מימר הוסיף: "ניסן נתן לי ולשאר הצוות המקצועי את ברכת הדרך להמשיך כאן".

בתום האימון נפרד אסי בלדוט מיחזקאל. "לפעמים בחיים יש דברים שאי אפשר לגשר עליהם. אני מעריך אותו כמאמן, לא תמיד רואים איזו עבודה הוא עשה מאחורי הקלעים, אבל קרו דברים שלא בשליטתנו ואני מאחל לו ולנו בהצלחה", אמר בלדוט, שהוסיף: "נעזור ללחמן ונעשה את הכי טוב שלנו, אני יכול להגיד שעברתי דברים יותר גרועים בבני יהודה, אני מקווה שחילוף המאמנים יעשה לנו רק טוב. הדבר הכי חשוב הוא שהקבוצה תישאר בליגה".

דודו אברהם סיפר על התחושות של השחקנים בחדר ההלבשה: "עברנו רגעים לא קלים באסיפה, יש יותר מדי תקשורת, יותר מדי החלטות. היינו מחוברים לניסן ואני מאחל לו בהצלחה כי הוא מאמן טוב, אבל אנחנו מתחילים דרך חדשה ומסתכלים קדימה". אברהם דיבר על מאמנו החדש: "אני מכיר את לחמן בצורה אישית למרות שהוא לא אימן אותי אף פעם, אנחנו נעשה הכי טוב שאנחנו יכולים. שינוי של מאמן הוא תמיד טוב לקבוצה בהתחלה ואני מקווה שזה מה שיקרה. ידענו מתחילת העונה שניאבק נגד הירידה ואני מקווה שנצליח".

גם אחד מבעלי המועדון, רון חדד, התייחס להצטרפותו של לחמן: "רוב הפרטים סוכמו. אנחנו נעביר את זה בהמשך היום לכתב. נותרו חילוקי דעות לא משמעותיים. נצא לדרך משותפת ונדאג שהכניסה של אייל תהיה חלקה ככל שאפשר".

"אני מקווה שהשקט יחזור למועדון ונחזור להתנהלות שפויה. אני בטוח שהדברים ישפיעו גם על המגרש", הוסיף חדד. "היום אני יותר אופטימי לגבי ההישארות שלנו בליגה. באופן לא מפתיע אייל מכיר היטב את השחקנים והמועדון וזו נקודת זכות עבורו. הוא לא נוחת עלינו מהירח".

ראשון לציון השיגה ניצחון קריטי בשבת האחרונה, 0:2 על בית"ר ירושלים, אך היא עדיין מדורגת מתחת לקו האדום ורחוקה שלוש נקודות מחוף מבטחים. הופעת הבכורה של לחמן על הקווים תהיה בשבת הקרובה, מול הפועל עכו בחוץ.