הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אליפות ישראל: זהב לכהן, רק ארד למקסיוטה

התעמלות מכשירים: המתעמלת שתייצג אותנו בלונדון סיימה תחרות בינונית, נופר כהן זכתה במדלית הזהב. מאמנה של מקסיוטה: "לא מה שציפינו, אולי זו ההתרגשות"

דניאל רוט  23.06.12 - 21:14
"אולי זו ההתרגשות". מקסיוטה (GETTYIMAGES)
"אולי זו ההתרגשות". מקסיוטה (GETTYIMAGES)

המתעמלת ולריה מקסיוטה אמנם תייצג אותנו באולימפיאדה, אבל הצופים שהגיעו הערב (שבת) להדר יוסף לאליפות הארץ בהתעמלות מכשירים הופתעו מאוד, מאחר והמתעמלת הבכירה סיפקה תצוגה בינונית והפסידה את התואר לנופר כהן מהפועל ת"א.

שני תרגילים לא טובים של מקסיוטה הותירו אותה עם מדליית הארד בתחרות הקרב-רב (49.3 נק'), בעוד נופר כהן, שהציגה תחרות כללית טובה, זכתה בתואר הלאומי עם 50.3 נק'. אגודת הפועל ת"א גרפה את גם המקום השני, כשהדס קורן זכתה במדליית הכסף עם 49.5 נק'.


 

מקסיוטה, חניכתו של אהרון ליטווין פתחה את התחרות בצורה מרשימה עם ניצחון על המכשיר החזק שלה, שולחן הקפיצות, עליו השיגה 14.3 נק'. נופר כהן סיימה שנייה על המכשיר עם 13.7 נק'. אופיר נצר מהפועל עמק הירדן סיימה שלישית על המכשיר עם 12.95 נק'.

במכשיר הבא, המקבילים המדורגים, מקסוטה נתקלה במכשול הראשון, כאשר באחד האלמנטים על המתח הנמוך, כפות רגליה נגעו במזרן, מה שגרר הורדת נקודה. עבור נופר כהן היה זה המכשיר היחיד בו זכתה בזהב כשקיבלה 12.1 נק', לפני קורן עם 11.9 נק'.

הקורה נחשב למכשיר השני בחוזקו אצל מקסוטה. הפעם זה היה המכשיר הכי חלש שלה. עם שלוש נפילות מהמכשיר, מקסוטה דורגה במקום הרביעי בלבד עם 10.6 נק'. שתי התל-אביביות ניצחו שוב, הפעם בסדר הפוך. קורן סיימה ראשונה עם 12.3 נק' לפני כהן עם 11.9. למרות שניצחה בתרגיל הקרקע עם 12.75 נק', ניקוד זהה לזה שקיבלה הדס קורן, מקסיוטה הסתפקה כאמור במדלית ארד.

אהרון ליטווין, מאמנה של מקסוטה, התייחס בסיום להופעה של חניכתו: "אין לי הסבר למה שקרה היום. אולי זה הפחד מפציעה, אולי התרגשות של חובת ההוכחה. בכל מקרה זה לא מה שאני או היא ציפינו מהתחרות הזו. ברור לי שבלונדון היא תתן הופעה מעולה. רק דבר אחד אני קונה מהתחרות הזו ללונדון - את מעמד הפודיום".