הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ראדי: ''הראינו שיש כאן דרך. זאת רק תחילתו של המרתון''

במכבי ת"א עוד לא נסחפים, למרות ה-0:4 על האלופה. המאמן אוסקר: "מרוצה מהניצחון. כרגע הטבלה ממש לא מעניינת אותי". שרן ייני, שהפעם הוצב כמגן ימני, התבדח: "אולי בסוף אשחק כחלוץ"

שירלי בר דיין
שירלי בר דיין  24.09.12 - 21:55
ראדי ואוסקר גארסיה. תחילתה של ידידות מופלאה? (אלן שיבר)
ראדי ואוסקר גארסיה. תחילתה של ידידות מופלאה? (אלן שיבר)

מכבי תל אביב ממשיכה להיראות כמי שיכולה לשים העונה קץ לתקופה הרעה ולהביא אליפות ראשונה לקרית שלום אחרי 10 עונות רצופות. הצהובים אירחו הערב (שני) את האלופה מקרית שמונה למפגש יוקרתי, ויצאו עם 0:4 משכנע ששמר אותם על מאזן מושלם גם אחרי המחזור הרביעי. אז נכון שהאורחת מהצפון ספגה שני אדומים גבוליים (שיר צדק ודארקו טאסבסקי) ממנשה משיח, אבל גם כשהיא היתה עם 11 שחקנים וינסנט אניימה כלל לא נגע בכדור. גונסאלו גארסיה, אלירן עטר (צמד) ומהראן ראדי דאגו כי לאוהדים הצהובים יהיה צום קל.

"שיחקנו נגד קבוצה טובה ששיחקה בליגה האירופית", אמר בסיום המאמן אוסקר גארסיה שלא ממש נסחף, כהרגלו יש לומר, "עבדנו קשה ואני מרוצה מהניצחון. היינו עדיפים גם כשעמדנו מול 11 שחקנים כי פשוט שיחקנו יותר טוב, לא בגלל השופט. ואנחנו נראים יותר טוב ממשחק למשחק". הספרדי גם פירגן למהראן ראדי שהיה מהמצטיינים וכבש את השער השלישי בדקה ה-82: "אני שמח עבור ראדי. הוא בועט הרבה כדורים והייתה לו הזדמנות להבקיע".

למרות המאזן המושלם של קבוצתו, אוסקר יודע שעוד מוקדם להסיק מסקנות. גם אוהדי הצהובים, ששבעו בשנים האחרונות לא מעט אכזבות בוודאי יודעים זאת, ומאמנם כבר מסתכל קדימה:" הטבלה לא חשובה כרגע. אנחנו רק אחרי 4 משחקים. לא יהיה לנו קל במשחק הבא מול הפועל ב"ש שעוד לא ניצחה. יש להם מאמן טוב ושחקנים מוכשרים. כולם יודעים שזו קבוצה ביתית ויהיה קשה מאוד". לסיום נשאל המאמן על מחשבות לאליפות, ולא ממש חידש: "ברור שאנחנו רוצים תואר, אבל זה לא יעזור לדבר על זה". 

ומה היה לראדי לומר על התצוגה שלו ושל חבריו הערב? "אנחנו במגמת שיפור היו חלקים במשחק שהיינו טובים ובחלק פחות. הראינו שיש כאן  דרך, ללא קשר לתוצאות. אני מאוד שמח שניצחנו, אך זו רק תחילתו של המרתון. צריך להמשיך ככה".

כמו בכל משחק של הצהובים גם הפעם הקשר ירה פעם אחר פעם מרחוק. בסוף זה כאמור גם נכנס. "הצוות המקצועי יודע שיש לי יכולות בעיטה טובות", סיפר ראדי, "אני מנסה לאיים כמה שיותר על השער. התחלתי את המשחק קצת מאחורה ובהמשך נכנסתי יותר לעניינים. אני ומקווה להמשיך ככה". ראדי אגב סבל בסיום משבר קטן באף, ואמר בחיוך: "לא הייתי צריך לצחוק בשבוע שעבר על אלירן עטר (שגם קיבל מכה באף)".

"קרית שמונה קבוצה טובה ומסודרת אבל הצלחנו לנטרל אותה" סיפר הקפטן שרן ייני, "אני שמח שהבקענו גול ראשון מדהים ממסירה של גל (אלברמן) לגונסאלו (גארסיה) והמשחק התפתח כמו שהתפתח. אחרי האדומים זה כבר היה משחק שונה".

ייני מוצא את עצמו העונה ככלבויניק של הקבוצה. פעם הוא מתופקד כבלם, פעם כקשר. היום הוא הוסט לעמדת המגן הימני. נראה שהקפטן כבר התרגל: " אני מרגיש ביטחון מהצוות המקצועי. התפקידים שלי משתנים, אולי בסוף אני אשחק  בכלל כחלוץ. אני עושה את מה שהקבוצה צריכה והעיקר שאני משחק ועוזר". כזכור, גם בעונה שעברה הצהובים פתחו טוב ולאחר מכן קרסו, ייני לא ממש מתייחס לכך: לא חושבים על זה. אנחנו עובדים ויודעים מה צריכים לעשות. אנחנו לא מתעסקים בעבר".