הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צפו באשדוד עולה לגמר גביע ווינר עם 59:69 על ירושלים

דיימון סימפסון (19 נקודות) וכריס אלן (15) להטו מול הופעה חלשה של האדומים ויפשגו את מכבי תל אביב בגמר. דרוקר: "התפרקנו מהר מאוד"

רועי גלדסטון  04.10.12 - 19:02

אמנם מדובר רק בגביע ווינר, אבל מכבי אשדוד הוכיחה הערב (חמישי) שלמרות תהפוכות גדולות בסגל שלה, היא תדבר חזק בליגה גם השנה. הקבוצה של עופר ברקוביץ' הביסה את הפועל ירושלים 59:69 ועלתה לגמר הטורניר, במשחק שההפרש הנמוך בסיום לא עשה עימו חסד.

אשדוד התעללה בירושלמים במחצית הראשונה, כאשר היא מונעת ממנה לקלוע נקודות קלות, חוטפת כדורים רבים ורצה למתפרצות בצד השני. בדיוק כמו ברבע הגמר מול גליל/גלבוע, דיימון סימפסון וכריס אלן שהצטרפו הקיץ לקבוצה הציגו משחק מרשים והובילו את ההתקפה הצהובה, לצד דרור חג'ג'.

מאיר טפירו עזב את אשדוד לירושלים, כנראה לסיבוב פרידה, אבל כמו שזה נראה כרגע הוא לא יהנה ממנו. בשנה שעברה הוא לקח את האשדודים עד לגמר הפיינל פור, ולדרוקר יש עבודה רבה כדי לתת לרכז הוותיק סיכוי נוסף להגשים חלום. ג'ייקוב פולן איכזב אצל האדומים ועושה רושם שהספסל בעיר הבירה קצר מאוד. לפחות הם הצליחו להמתיק מעט את התוצאה לקראת הסיום.

שרון דרוקר ניתח בסיום: "התפרקנו מהר מאוד, שיחקנו לידיים שלהם, החטאנו זריקות טובות וזה מאוד השפיע על המשחק שלנו. עצרנו אותם בהגנה בחצי השני וזה לא הספיק, היה פיגור גדול מדי. פולן יצטרך ללמוד הרבה דברים, יש לו כישרון אבל הוא יצטרך לשפר הרבה דברים ונצטרך ללמד אותו".

עופר ברקוביץ' סיפר: "בואו לא נהיה חזירים. היה חצי ראשון מצוין וטבעי שירושלים יעשו צעדים כדי לחזור. החצי הראשון היה מיוחד, על זה לא שנתנו להם להגיע למשחק צמוד צריך להגיד כל הכבוד לחבר'ה. נישאר, ניראה את המשחק השני ונמשיך לתקן. סוד הקסם הוא עבודה. הרכזים שלי מנוסים מאוד בליגה ויודעים לכוון. מזרחי נותן לנו מהניסיון והזרים הצעירים מתחברים וככה זה נראה בעבודה קשה".
צפו בתגובות מהמשחק >>

קלעו לאשדוד: דיימון סימפסון 19 נקודות, כריס אלן 15, קני גבריאל 10, גוני יזרעאלי 9, משה מזרחי 8, דרור חג'ג' 5 (7 אסיסטים), ג'יימי סקין 3.
קלעו לירושלים: רביב לימונד 12 נקודות, קורטני פלס וג'וש דאנקן 10, קרייג סמית' 9, ג'ייקוב פולן 8, אורי קוקיה 6, אלישי כדיר ומאיר טפירו 2.

מהלך המשחק
אשדוד פתחה את המשחק עם הגנה חזקה ויכולת קליעה מצויינת בהתקפה, בדרך ליתרון 4:16. כריס אלן הפציץ 8 נקודות מהירות ודרוקר לא הצליח למצוא פתרונות גם לאחר שהזעיק פסק זמן. הרבע הסתיים ב-7:23 חד משמעי של הצהובים.

למרות שברקוביץ' עשה רוטציה בחמישייה, ירושלים המשיכה להתקשות לקלוע גם מתחת לסל והיתרון כבר הגיע ל-20 הפרש. איבודי הכדור לא הפסיקו בצד הירושלמי והמטווח המשיך בצד השני, כאשר גוני יזרעאלי קבר שלשה גדולה כחלק מריצה שעשתה 18:43. ג'ייקוב פולן הצליח להמתיק מעט את התוצאה במחצית - 24:43.

ירושלים קצת התעוררה ברבע השלישי אחרי שהשחקנים קיבלו שטיפה מדרוקר, ורביב לימונד צימק ל-49:35. האחוזים הרעים של האדומים המשיכו להתיישר, אשדוד הורידה רגל מהגז וזה נראה קצת יותר טוב עבור ירושלים. למרות הכל, אשדוד המשיכה להוביל בנוחות, 44:60.

אשדוד לא הצליחה להוסיף נקודות ב-3 וחצי הדקות הראשונות של הרבע האחרון, דרור חג'ג' יצא בעבירה חמישית מוקדמת, אבל ירושלים לא הצליחה לעשות עם זה הרבה. האשדודים איבדו כיוון ואחרי ליי-אפ של לימונד זה כבר היה רק 59:65 כשנותרה קצת יותר מדקה. אבל אשדוד הצליחה להשלים את העבודה מהקו ולקחה את הכרטיס לגמר בשבת.