הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מהפכה: עונש "משחק ללא קהל" לא יכלול גם את אוהדי האורחת

הסוף למראות המדכאים של יציעים ריקים? בהתאחדות אושר תיקון תקדימי לפיו לדייני ביה"ד תינתן אפשרות שלא היתה להם בעבר: כעת יוכלו לקבוע שגם כאשר קבוצה נענשת, אוהדי היריבה דווקא כן יורשו להכנס לאצטדיון. גורם: "זה מבורך"

מוטי פשכצקי
מוטי פשכצקי  18.10.12 - 13:02
"מהלך מבורך" (אלן שיבר)
"מהלך מבורך" (אלן שיבר)
פרסום ראשון

תגיות: בית דין

נמאס לכם לשמוע או לקרוא על עוד משחק שנקבע להיערך ללא קהל ביציעים? כנראה שלא תיאלצו עוד. בישיבת מזכירות ההתאחדות האחרונה מצאו פתרון יצירתי לנושא הבעייתי, זאת בעקבות הטענות הרבות על כך שעונשים שכאלה פשוט הורסים פה את הכדורגל.

מזכירות ההתאחדות לכדורגל החליטה לאשר תיקון לתקנון, בו תינתן לדייני בית הדין הסמכות לקבוע כי במקרה שהחליטו להעניש את הקבוצה המארחת במשחק ללא קהל, הם יהיו רשאים לאפשר את כניסתם של אוהדי הקבוצה האורחת. בכך למעשה מצב של משחקים מול יציעים ריקים יוכל להיעלם סופית ממפת הכדורגל הישראלי.

כמו כן, לבית הדין תהיה את הסמכות, על פי החלטת מזכירות ההתאחדות, לאפשר את כניסתם של אוהדי הקבוצה הנענשת בטווח גילאים מסוים ו/או נשים בלבד ו/או בעלי מנויים משערים מסויימים. "זה מהלך מבורך. הדיינים מבינים שהכדורגל לא שווה שום דבר בלי קהל", אמר אחד מחברי המזכירות.

מה שקידם את המהלך המבורך הוא כניסתו של השופט בדימוס אורי גורן לתפקיד נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות. כשמונה הוחלט לעבור על התקנון ולשנות סעיפים שעד עכשיו לא הצליחו הדיינים האחרים לשנותם.

בסביבתו של גורן דיברו על כך שהתקנון יעבור שיפוץ לסעיפים נוספים. בין היתר מדברים על כך שעונשים על סעיפים מסויימים של עבירות משמעת לא יהיו דומים בין הליגות המקצועניות לליגות הלא מקצועניות.