הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

רק אחרי הארכה: צפו במכבי גוברת 70:72 על אילת בהיכל

קטש כמעט הדהים את האקסית, אך לוגאן הציל את הצהובים. 23 לסמית

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  17.02.13 - 22:13

דרמות כאלה אנחנו אוהבים, במיוחד בגלל שאנחנו לא מקבלים מספיק מהן בהיכל נוקיה בליגה. מכבי תל אביב גברה הערב (ראשון) 70:72 על הפועל אילת, רק אחרי הארכה וסיום משוגע. עודד קטש שחזר להיכל כמעט הצליח שוב לגבור על האקסית, אבל בסופו של דבר הצהובים הצליחו להתאושש מההפסד לברצלונה ביורוליג, גם אם זה עלה להם בהרבה יזע.

למכבי יהיו את התירוצים שלהם למשחק החלש שהציגו. בנוסף לליאור אליהו שממשיך להתאושש מהפציעה בברך, גם ריקי היקמן לא התלבש בגלל כאבים במרפק. תוסיפו לכך את העובדה שלהיכל הגיעה הקבוצה מהמקום ה-2 בטבלה, וללא ספק החבורה של דייויד בלאט התמודדה עם לא מעט בעיות. בשורה התחתונה הצהובים הוסיפו עוד "וי" לעמודת הניצחונות, אבל ביכולת הזו בהחלט יתכן שבסוף העונה נכתיר אלופה אחרת.

אילת שלטה במשחק במשך דקות ארוכות וגררה את מכבי לסגנון איטי והגנתי שהתאים לקטש. במחצית הראשונה זה היה דריוס וושינגטון שעשה צרות למכבי, אבל במחצית השנייה התעורר אפיק ניסים שפשוט דפק הופעה שהזכירה את זו של גל מקל רק לפני שבועיים בגמר הגביע. הגארד הוותיק נכנס לדו-קרב אישי עם דווין סמית', אך מי שיגרוף את התשבוחות על הופעתו בקלאץ' הוא דייויד לוגאן.

האמריקני צלף שלשה אדירה, 25 שניות לסיום, שכפתה הארכה. שם כבר היה ברור לכל מי שישב בהיכל, ולא היו הרבה כאלה למרבה הצער, שהצהובים יקחו את הניצחון. הרוח יצאה מהמפרשים של אילת, ולמרות שהיא ניסתה להשיג את הניצחון המרשים, עוד שתי קליעות מדהימות של לוגאן מעבר לקשת וכמה שריקות מפוקפקות של השופטים חרצו את גורלה. מכבי רשמה הפעם ניצחון, במאי לא בטוח שזה יעבוד. נתראה בקרוב?

קלעו למכבי ת"א: דווין סמית' 23 נקודות ו-10 ריבאונדים, דייויד לוגאן 16, סילבן לנדסברג 11, שון ג'יימס 9, ניק קיינר-מדלי 5, יוגב אוחיון 4, מורן רוט ודארקו פלאניניץ' 2 כ"א.
קלעו להפועל אילת: אפיק ניסים ודריוס וושינגטון 18 נקודות כ"א, איליי הולמן 10, יחזקאל סקוורר 7, ג'רום טילמן 6, דיון דאוול 5, אבי בן שימול 4, טוני יאנגר 2.

מהלך המשחק
הצהובים פתחו את המשחק טוב, במיוחד סילבן לנדסברג ודייויד לוגאן שהעלו את מכבי ליתרון 12:19. אבל השחקנים של בלאט חוו רפיון לקראת סוף הרבע הראשון, ודריוס וושינגטון שהחל את המשחק לוהט צימק ל-18:19 בתום הרבע עם 11 נקודות משלו.

אילת לקחה את המומנטום לרבע השני ודאנק רועם של הולמן העניק לקטש יתרון ראשון במשחק. מכבי המשיכה לא למצוא קצב התקפי, שלשה של סקוורר שלחה את האורחים ליתרון 4 נק'. המשחק ההגנתי שירת את האורחים, שירדו להפסקה עם 29:33.

מכבי יצאה למחצית השנייה עם אנרגיות אחרות לחלוטין ומהר מאוד החזירה לעצמה את היתרון. גם זה לא עזר לבלאט לברוח לאורחת שלו והקצב האיטי המשיך בהיכל. כשכבר נראה שהצהובים מייצרים סוג של ריצה קטנה, ניסים וטילמן צימקו ולרבע הרביעי שתי הקבוצות נכנסו כשהתוצאה רק 41:42 למכבי.

דווין סמית' נותר פחות או יותר השחקן היחיד של מכבי שסיפק נקודות, ונכנסו לדקות האחרונות בתוצאה צמודה. ניסים ענה לו בענק וקלע על ימין ועל שמאל כדי לתת לאילת יתרון שיא של 7. הדרמה הגיעה לשיאה בסיום: בפיגור 3 נק', 25 שניות לסיום, לוגאן תפר שלשה ענקית והשווה. אילת יצאה להתקפה האחרונה, אבל סקוורר זרק עם הבאזר והכדור הסתובב על הטבעת ויצא - הולכים להארכה במצב של 62:62.

ב-5 הדקות הנוספות, לוגאן רכב על המומנטום עם עוד שתי שלשות מטורפות שנתנו לצהובים יתרון מבטיח. שוב ניסים דאג לצמק ולהבטיח שהסיום יהיה צמוד, אבל אחרי שקלע פעם אחת מהעונשין בפיגור 3, הוא החטיא בכוונה ותפס את הריבאונד, אלא שהזריקה שלו נחסמה והמשחק נגמר ב-70:72 למכבי.