הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מורן רוט סובב את הקרסול ולא ישחק הערב מול סיינה

הגארד נפצע אמש ולא יתלבש. במכבי ת"א יודעים שהפסד בית רביעי יהפוך את העונה הזו לכתם, רק שמחכה להם קרב קשה מול סיינה ובובי בראון שמועמד להגיע. אוחיון: "חייבים לנצח היום, הסיכויים לא אבדו" (21:05, שידור באתר)

רועי גלדסטון  21.02.13 - 13:00

מכבי ת"א תפגוש הערב את סיינה במחזור הראשון בסיבוב השני של הטופ 16. זהו המפגש הרביעי בין שתי הקבוצות האלה השנה, כאשר מכבי ניצחה בשניה האחרונה בהיכל נוקיה בשלב המוקדם, והפסידה פעמיים באיטליה, בשלב המוקדם ובפתיחת הטופ 16. הקבוצה לא נקלעה לביש מזל מבחינת התוצאות, אלא גם מבחינת הסגל, מורן רוט נפצע אמש ולא יתלבש למשחק הקרוב.

אתמול בערב לקראת סיום האימון, מורן רוט סובב את הקרסול בצורה חדה ופונה לבית החולים לטיפול. בדביקה התגלה כי אין לו שבר, אלא נקע חמור מאוד והוא לא יתלבש היום למשחק. ליאור אליהו שמחלים גם הוא מפציעה גם לא יתלבש, כך שלרשותו של דייויד בלאט יעמדו רק 9 שחקנים בכירים.

אצל סיינה, תומאס רס סובל מבעיה ברגל, הוא הגיע עם הקבוצה לארץ אבל אתמול הוא לא התאמן. היום הוא יתלבש אבל כנראה ישחק מעט מאוד אם בכלל.

הקבוצה של לוקה באנקי היא אחת מהפתעות היבשת. היא חולקת את המקום הראשון בבית עם ברצלונה ומחזיקה מאזן מדהים של 6 נצחונות מול הפסד בודד (מול ברצלונה בחוץ). ללא ספק סוד ההצלחה של האיטלקים אלה האחוזים מקו ה-3. למעלה מ-40 אחוזים עונתיים, כשבמשחק האחרון מול קאחה לבורל, סיינה קלעה ב-57 אחוזים מעבר לקשת.
 
בלאט התייחס אתמול לנתון המדהים במשל הג'ירפות. "למה הג'ירפה אוכלת מצמרות העצים?" שאל. "כי היא יכולה", ענה. כך גם סיינה. למה היא זורקת כ"כ הרבה שלשות? כי היא קולעת אותן, וכי זה עובד. מי האמין שהאיטלקים שפתחו את היורוליג עם 3 הפסדים רצופים בבית המוקדם, לאלבה ברלין, מכבי ת"א ולמלאגה, ירוצו אח"כ למאזן חיובי של 3:11. שאפו.
 
בובי בראון היה מועמד למכבי ת"א אחרי ששיחק באולדנבורג הגרמנית ולפני שנחת בסיינה. אמש הוא אמר: "מכבי ת"א תמיד הייתה במקום גבוה בסדר העדיפויות שלי". בראון, שמרגיש נוח בהיכל נוקיה, ואפילו לבש טייץ' צהובים של מכבי לאימון המסכם אולי ימצא את עצמו במכבי בעונה הבאה אם הצהובים יכניסו את היד עמוק לתוך הכיס, כשללא ספק מדובר בשחקן הבולט העונה באירופה עד כה. הוא פקטור אדיר בהצלחה של לוקה באנקי. הגארד שלא מגיע ל1.90 מ', קולע במהלך הטופ 16 בלמעלה מ-42% מקו ה-3, ותפר 19 שלשות ב-7 משחקים בטופ 16. אפשר להעריך שמכבי ת"א תשמור לא מעט הגנה אישית הערב כדי להידבק לקלעי החוץ, אבל לא בטוח שזה יעבוד. 

אחד מהשומרים הטובים של מכבי העונה, יוגב אוחיון נדרש לסוגייה: "סיינה קבוצה מאוד קשוחה. הם קולעים הכי הרבה שלשות באירופה באחוזים מצויינים והמטרה שלנו היא להוריד את כמות הזריקות הנוחות שלהם מקו ה-3". זאת אומרת, לרווח את המשחק, לצאת חזק לקלעים, ולקוות ששון ג'יימס יסתדר עם החדירות, וישנה זריקות כמו שהוא יודע לעשות.
 
במשחק הערב יש אלמנט מנטאלי חשוב. הצהובים עומדים על מאזן גרוע של 5:2 בסיום השלב הראשון. אף אחד מהשחקנים לא רוצה להיזכר כחבר בקבוצה שהפכה את נוקיה להיכל מסביר פנים לאורחות שמגיעות לשחק בו. אף אחד לא רוצה לרשום לחובתו הפסד בית רביעי, כשאנחנו בסך הכל לאחר המשחק הראשון של הסיבוב השני.
 
"המחשבה על נקודה שחורה בקריירה פחות מעניינת אותנו", אמר אוחיון בנוגע לנתונים הרעים, "מה שכן מעניין זה מה שאנחנו רוצים להשיג וזה שעדיין יהיה לנו את סיכוי העלייה לשלב הבא. אנחנו הולכים צעד אחר צעד והמשחק הזה הוא בראש ובראשונה הוא MUST".

אז איך עוצרים את בובי בראון? "מאמץ קבוצתי, הוא שחקן מוכשר וסקורר אדיר". במכבי כבר חושבים על העונה הבאה. אמרנו כבר שמכנסי הטייץ של בראון צהובים, אתמול אמרו אנשי המשק לגארד שהוא יכול לשמור אותם לעצמו, בתנאי שהוא מגיע לנוקיה בעונה הבאה. "אין בעיה", צעק בראון מגרם המדרגות בדרך לחדר ההלבשה. אנשי המשק עשו את העבודה, וסגרו עיסקה ראשונה לעונה הבאה.