הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

החגיגות נדחו: מכבי פ"ת נוצחה 2:1 ברעננה. העליה לא הובטחה

המלאבסים באו לנצח ולפתוח שמפניות, אך להורסת החגיגות הרשמית היו תכניות אחרות. נמני ושוקר כבשו והורידו את הפער בין השתיים ל-7, כשנותרו 4 מחזורים. הסיוט של הפועל פתח תקוה: הלוזונים יוכלו להבטיח עליה בדרבי במחזור הבא

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  19.04.13 - 17:45
כמו תמיד: מגרש הדמעות לא מאכזב (צילום: אלן שיבר)
כמו תמיד: מגרש הדמעות לא מאכזב (צילום: אלן שיבר)

הכל כבר היה מוכן: מכבי פתח תקוה הגיע למגרש ברעננה בידיעה שניצחון יבטיח לה באופן תיאורטי את הכרטיס לליגת העל אחרי שנה אחת בלבד בלאומית. אלא שלקבוצה המקומית, שכבר הרסה חגיגה אחת או שתיים (לפרטים: הפועל ירושלים, מכבי הרצליה ועוד) בעברה היו תכניות אחרות והיא ניצחה 1:2. החגיגות של הלוזונים נדחו.

וייתכן שההפסד הזה - לפחות באופן סימבולי - רק עשה טוב ללוזונים, שיוכלו בקונסלציה מסוימת להבטיח את השיבה לליגה הבכירה במחזור הבא. והיריבה, שימו לב, תהיה לא אחרת מאשר הפועל פתח תקווה. החלום הרטוב של עמוס לוזון, לחגוג על חשבונה של היריבה העירונית שנמצאת בעונה עלובה, עשוי להתגשם.

מנגד, מנחם קורצקי ושחקניו עשו פשוט את מה שמוטל עליהם. ולא, לא לנצח למען "הספורטיביות", כי אם בשביל עצמם. השרוניים שמרו על פער של שתי נקודות מהשניה בטבלה, הפועל נצרת עילית, שבוע לפני המאבק הישיר ביניהן. בזמן שבדרבי הפתח תקוואי יהיה קרב עירוני ענק, המשחק הזה יהיה לא פחות ממלחמת עולם.

"חבל שהפסדנו. זה לא מעניין אותנו ששיחקנו טוב, כי מי שנמצא בתחרות צריך לדעת גם לשחק טוב וגם לנצח", אמר מאמן מכבי פ"ת, משה סיני, בסיום. "אנחנו צריכים להמשיך ולעשות את העבודה שלנו כפי שהיה כל העונה. יש כאלה שחושבים שכבר עלינו ושהכל נגמר, אבל זה לא נכון".

מאמן רעננה, מנחם קורצקי, הוסיף: "אנחנו צריכים לקחת את הדברים הטובים המעטים שהיו לנו במשחק הזה ואין לנו בכלל זמן לחגוג. אנחנו חייבים להשתפר ובשבוע הבא לקחת נקודות בנצרת עילית. חבל שלא כבשנו שערים נוספים בסוף".

מהלך המשחק
4 דקות בלבד לקח למארחת לעלות על הלוח. שניר שוקר פרץ מאגף שמאל ומזווית קשה הכניע את אברבנל, 0:1 לרעננה. בדקה ה-33, הגנת רעננה איבדה כדור בפינת הרחבה, עידן שריקי לקח והרים לרחבה, אוסקר גררו הגיע לפני עדי נמני ונגח פנימה מקרוב, 1:1. בדקה ה-43 יכלה רעננה לעלות שוב ליתרון בהתקפת מסירות יפהפיה, שוקר קיבל את הכדור מחוץ לרחבה ובעט למסגרת, אך אברבנל התעופף והדף לקרן. 1:1 במחצית.

החבורה מפתח תקווה פתחה טוב יותר את המחצית השניה והגבהה נהדרת של פרדה (52) פגעה בראש של שחקן הגנה וחלפה סנטימטרים מהעמוד. בדקה ה-69 היו אלו דווקא השחקנים של קורצקי שחגגו: עדי נמני מצא את הפינה של אברבאנל בבעיטה חדה מ-25 מטרים וזה 1:2 נהדר לרעננה. פ"ת ניסתה להתקרב, אך אוהד כהן בשער ואלון זיו במרכז ההגנה בלמו כל ניסיון. 1:2 בסיום

הרכבים:
רעננה:
אוהד כהן, עדי נמני, אלון זיו, לואי טאהא, אחמד שעבאן, יוגב לרמן, בן מלכה, שניר שוקר (עדי אלישע /75), צ'אם מאמדו (בן כואז /84), מוחמד פודי (יוסי אסייג /54), צ'יבומבו וונדרס.
מכבי פ"ת: ניל אברבנל, חגי גולדנברג, ניצן דמארי, תומר אלבז, נאור פסר, יוסי אופיר, איתי עוזרי (דור אלברמן /46), עידן שריקי, אוסקר גררו (ניסים אליהו /75), דני פרדה, עומר גולן (לידור כהן /67)

הפועל נצרת עילית - בני לוד 0:1
הפתעת העונה מהצפון לא עוצרת, והיא השיגה שלוש נקודות קריטיות במאבק על המקום השני - שבוע לפני "משחק העונה" מבחינתה מול הפועל רעננה בבית. הקבוצה מהשפלה הקשתה על הבחורים של דני גולן, אבל שער בודד של יניב דרעי סגר את הסיפור וקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-37.

מכבי אום אל פאחם - הפועל כפר סבא 2:1
הירוקים מהשרון מסרבים להרים ידיים. איבוד נקודות נוסף היה חורץ ככל הנראה את גורל הקבוצה, אך היא נאחזה בחבל ההצלה האחרון שלה ונותרה בחיים. גיא מלמד, מי אם לא הוא, שם את השפיצ'ל הנעל בדקה ה-90 וסידר שלוש נקודות דרמטיות. אותו מלמד גם כבש ראשון (15), אך אחמד נהיה איזן זמנית (50). החבורה של עידן שום במרחק של 4 נקודות מחוף מבטחים.

תוצאה נוספת: מכבי אחי נצרת  - בית"ר ת"א רמלה 0:0.