הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קלינגר חתם באשדוד: ''יש כאן את הבסיס הדרוש כדי להצליח"

אחרי שהשאיר את הפועל חיפה בליגת העל אך עזב בטונים צורמים, המאמן חתם בקבוצה הדרומית ל-3 השנים הבאות: "יש פה מתקנים טובים וצעירים מוכשרים, רוצה להישאר לזמן ארוך". דוד רביבו לא צפוי להמשיך, ירו בלו מסכנין מועמד

זיו אברג'יל  19.05.13 - 17:03
מחייך לעבר הג'וב הבא. קלינגר
מחייך לעבר הג'וב הבא. קלינגר

אחרי שעזב את הפועל חיפה בטונים צורמים, ניר קלינגר מצא את התחנה הבאה הבאה: המאמן נפגש היום (ראשון) עם הבעלים, ג'קי בן זקן, וסיכם למעשה על תחילת עבודתו בכסא הנהג במ.ס אשדוד.  אחרי החתימה אמר: "אני שמח, כל הצדדים רצו בשידוך, ואני מקווה להישאר כאן לטווח ארוך. יש פה צעירים מוכשרים ומתקנים טובים, יש פה את הבסיס שדרוש להצלחה".

שחקן העבר, שזכה באליפות עם מכבי תל אביב לפני כעשר שנים, חתם לשלוש שנים בדרום. עדיין לא ברור האם החוזה יותנה בשנתיים ראשונות מוצלחות ואז אחת נוספת, או שלוש שנים מראש. למעשה, אשדוד היא התחנה העשירית של קלינגר בקריירת האימון שלו.

המאמן החדש של אשדוד התראיין לאחר מכן בתוכנית הספורט של רדיו 103FM והתייחס לקדנציה שלו בהפועל חיפה. "אני מאוד מעריך ומכבד את יואב כץ, אך הזמן עבר והחוזה לא נחתם. כל אחד צריך לדאוג לעצמו, אם לא הייתה סחבת הייתי עדיין בהפועל חיפה, כל הזמן הצהרתי שאני אשמח להישאר שם. עכשיו זה מאחוריי. אני בטוח שהדברים שכץ אמר עליי, נאמרו מתוך כעס", אמר קלינגר.

"התחלתי לדאוג למצבי ואני רוצה לישון טוב בלילה", אמר קלינגר על הסחבת בהפועל חיפה, "הדיווחים בתקשורת גרמו לי לתהיות. הייתה לי שנה מיוחדת בהפועל חיפה וברגע שהתחברנו הדברים הלכו טוב, הלוואי שאוכל לחזור למועדון בעתיד". על הקבוצה החדשה אמר: "אשדוד הוא מועדון שבנוי מתשתית מקומית וזה דבר שעשיתי בזמנו במכבי ת"א. יש הרבה שמות שאני רוצה, אבל עוד לא נכנסנו למשא ומתן. למיטב הבנתי, דוד רביבו יעזוב את אשדוד".

הוא החל בבית"ר באר שבע הצנועה מהליגה הלאומית ולאחר מכן קיבל את ג'וב חייו כאשר מונה למאמן מכבי תל אביב, הקבוצה עימה היה מזוהה יותר מכל. אחרי שהביא את התואר אך ניפה את אבי נמני ועזב לאחר מחול שדים, הוא החל את הנדודים בקפריסין: קלינגר עבר בפראלימני, א.א.ק לרנקה, פאפוס, א.א.ל לימסול וניאה סלאמינה. לאחר מכן הוא הגיע להפועל באר שבע וכעבור עונה חזר שוב לפראלימני. בתחילת העונה הנוכחית הוא מונה למאמן הפועל חיפה במקום טל בנין.

את 2012/13 פתח קלינגר בצורה איומה ונוראה בקריית אליעזר, כאשר הקבוצה שלו השתרכה בתחתית והציגה כדורגל גרוע. למרות זאת, הבעלים יואב כץ לא הפסיק לתת בו את האמון, שהשתלם בסופו של דבר. עם הזמן נכנסה חיפה לקצב ובפלייאוף התחתון כבר היתה הקבוצה הטובה ביותר. אלא שדווקא אחרי הבטחת ההישארות, החל הבלאגן: המאמן נפגע מדבריו של אפרים גבאי כאן באתר ערוץ הספורט ולאחר מכן לא הצליח ליישר את ההדורים עם ההנהלה.

בלי קשר למינויו של קלינגר, כל ההערכות באשדוד גורסות כי דוד רביבו לא ימשיך וזאת בשל מערכת היחסים העכורה בינו לבין בן זקן. חרף העובדה שלו ולמאמן הבא ישנם יחסים טובים - זכר לתקופתם בהפועל באר שבע - נראה כי לדבר לא תהיה משמעות. כזכור, גם בעונה החולפת, תחת יוסי מזרחי, "בילה" הקפטן הוותיק זמן רב בצפיה מהיציע.