הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מאמן ויאדוליד מירוסלאב ג'וקיץ' בין המועמדים לאימון מכבי ת"א

הסרבי בן ה-47, שהדריך בעבר גם את הנבחרת הלאומית של ארצו, הודיע על עזיבת המועדון הספרדי. כבלם הספיק לשחק שנתיים עם אוסקר גארסיה במדי ולנסיה וכעת עשוי להיות מחליפו בקרית שלום. שכרו נאמד ב-450 אלף יורו לשנה

שירלי בר דיין
שירלי בר דיין  30.05.13 - 15:05
מירוסלב ג'וקיץ', בין המועמדים למכבי ת"א (gettyimages)
מירוסלב ג'וקיץ', בין המועמדים למכבי ת"א (gettyimages)

עידן אוסקר גארסיה כבר הסתיים, כעת עשוי להכיר מכר קרוב שלו בתור המחליף. מירוסלב ג'וקיץ', מאמנה של ויאדוליד, הוא אחד המועמדים להדריך את מכבי תל אביב. הסרבי בן ה-47 הודיע מוקדם יותר כי ייפרד מהמועדון הספרדי לאחר 3 שנים, כאשר עדיין נותרה לו שנה בחוזהו הנוכחי.

ג'וקיץ' שיחק בעבר כבלם לצדו של אותו אוסקר גארסיה, אז עוד במדי ולנסיה, ובשנים האחרונות צבר הכרה לא מבוטלת בכדורגל הספרדי. לאחר קדנציות כשחקן לה קורוניה, ולנסיה וטנריפה, הסרבי הדריך את הנבחרת הצעירה של ארצו ובהמשך הוביל גם את פרטיזן בלגרד.

ב-2007 החליף ג'וקיץ' את חבייר קלמנטה באימון הנבחרת הבוגרת של סרביה, לפני מינויו של ראדומיר אנטיץ'. הוא הצטרף למוסקרון הבלגית וב-2011 חזר לספרד, הפעם כמחליפו של אסטבן ויגו שפוטר מהרקולס. על אף השיפור ביכולת, הקבוצה לא שרדה בליגה הבכירה.

ביולי 2011 מונה למאמן ויאדוליד, אז עוד בליגת המשנה. ג'וקיץ' בנה מחדש את ויאדוליד, העלה אותה בחזרה לליגה הבכירה ובעונה הנוכחית הצליח להבטיח הישארות בתחתית הלוהטת 3 מחזורים לפני תום העונה. הוא נחשב למאמן מוחצן והיה הראשון בספרד עם חשבון טוויטר בו פירסם עדכונים שוטפים.

עבודתו בוויאדוליד זכתה להערכה רבה, אבל מחזור לסיום העונה הוא הודיע כי יעזוב את המועדון שנה לפני סיום חוזהו. "אין לי עדיין שום דבר סגור", הכריז בראיון ל"מארקה", שם טרחו להזכיר כי הסרבי ייאלץ להסדיר את עזיבתו מול המועדון ונשחב למועמד גם למועדוני ענק כמו ולנסיה ולבנפיקה. בעונה הקרובה הוא היה אמור להשתכר כ-450 אלף יורו, סכום שבהחלט בא בחשבון מבחינת מכבי ת"א, שהייתה משלמת סכום דומה לאוסקר גארסיה במקרה שהיה מוביל אותה לליגת האלופות.

מלבד ג'וקיץ', גם שם מוכר יותר לאוזן הישראלית הוזכר בימים האחרונים כמועמד להגיע. מדובר בלואיס אנריקה, שחקן ריאל מדריד וברצלונה לשעבר, שהחליף את פפ גווארדיולה כמאמן קבוצת המילואים של בארסה. ניסיונו הראשון בבוגרים, על הקווים של רומא, היה כושל למדי וכעת הוא מחפש הזדמנות לשקם את תדמיתו.