הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצ'אנס שלנו: הספורט בארץ חייב להתקדם בזכות היורו

הטורניר הוא הפרסומת טובה ביותר לישראל. רק שלא נלך אחורה בסופו

ליאב רוזנברג  05.06.13 - 12:31

אליפות אירופה לנבחרות צעירות מתקיימת החל משנת 1978 ומאגדת בתוכה את הכישרונות הצעירים הגדולים ביותר שיש ליבשת להציע שנייה לפני שהם פורצים בענק. מספיק רק להסתכל על רשימת השחקנים שנטלו חלק בטורניר המפואר ולנבחרו למצטיינים: רודי פלר, לורן בלאן, דאבור סוקר, לואיס פיגו, פאביו קנאברו, אנדראה פירלו, פטר צ'ך ועוד רבים וטובים שהגיעו בתקופה נטולת אינטרנט ויוטיוב לטורניר אחד שהציג לאירופה את דור העתיד.

גם בתקופה הנוכחית, ולמרות הניסיון לצייר זאת כהצלחה פוליטית של אבי לוזון שנועדה בעיקר לקדם את האחיין המוכשר בעיניי היבשת (חוזה בליאז'), האליפות הזו חשובה עבור ישראל בראש ובראשונה בשל באתגר הספורטיבי שהיא מציבה בפני שחקני הנבחרת שלנו. הסיכויים של אייל גולסה, ניר ביטון וחבריהם להתמודד מול שחקנים של מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד, ברצלונה ושאר אריות היבשת הוא כמעט ולא קיים, לכן האליפות הזו מאפשרת התמודדות שווה בין השחקנים והזדמנות לפגוש את אלו שמשחקים ברמות הגבוהות ביותר.

מבחינה ספורטיבית, היורו יכול לגרום לאמונה בשחקן הישראלי ככזה שיכול להופיע ברגעים מכריעים ולהתמודד כשווה בין שווים. רק אז, אולי, נראה יותר שחקנים צעירים משתלבים בקבוצות ליגת העל ומקבלים הזדמנות שהם ראויים לה. ההזדמנות הזו לטעום את רוח ההשתתפות בטורניר גדול היא זו שתחדיר בהם מוטיביציה לשוב ולעשות זאת בעתיד.

גם מבחינה תדמיתית, הטורניר הקרוב יכול לעשות את מה שמיליון ביקורים של שר החוץ ומשרד ההסברה הישראלי לא יוכלו. שחקנים, מאמנים, אנשי צוות, כתבים, עיתונאים ותיירים מכל העולם מגיעים סוף סוף כדי לראות את ישראל במו עיניהם, ולא דרך מסכי הרשתות הזרות שמציירות מלחמה כמצב תמידי במדינת ישראל. האפשרות הזו, בה אנשים יוכלו לחוות את החיים בישראל תעזור ותתרום ליחסי החוץ של המדינה ואולי תשנה מעט את התפיסה השוררת באירופה כולה.

וכאן הגענו לנקודה החשובה ביותר, ההמשכיות: השאלה הגדולה היא האם ב-18 ביוני (מועד הגמר) תסתיים הפנטזיה ונחזור לאפרוריות שמאפיינת את הספורט הישראלי ולקומבינות הנעשות בחדרי חדרים. מצד שני, אולי קברניטי הספורט הישראלי יחליטו לשמר את הדברים הטובים שהטורניר הזה מייצר עבור ישראל בדמות רמת התשתיות הגבוהה וגם לשמור על מחירי הכרטיסים השפויים על מנת שנמשיך ליהנות מספורט ברמה גבוהה.

אז צאו למגרשים, לכו לראות את כוכבי העתיד ותראו תצוגות כדורגל מרשימות (כך לפחות אנו מקווים). עודדו את נבחרת ישראל, שיכולה לעשות דברים יפים, למרות קיומן של הנבחרות החזקות האחרות. בעיקר, חשוב לזכור שבשבועיים הקרובים יש לנו את ההזדמנות להוכיח מה אנו שווים לא רק על כר על הדשא אלא גם כחברה ומדינה.

חגיגת יורו שמחה לכולם.