הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ניימאר עם המחאה: "מקבל השראה. השלטונות יתעוררו"

הכוכב הברזילאי לא התרגש מה-0:2 של נבחרתו על מקסיקו בגביע הקונפדרציות, ובחר דווקא להתייחס לבלאגן הפוליטי: "אני אוהב את המדינה, אבל יכול לייצג אותה רק בכדורגל. רוצה ברזיל של צדק, בטחון וכנות"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  20.06.13 - 08:02

גביע הקונפדרציות הוא אולי לא המפעל הגדול בחשיבותו בעולם, אבל דווקא השנה הוא מפגיש נבחרות ושחקנים שאי אפשר להוריד מהם את העיניים. בין כל המהומות בברזיל, שריפת הצמיגים וההפגנות, אולי הכוכב הבולט ביותר ובעיקר המסקרן מכולם, הוא ניימאר. הברזילאי הציג עד כה יכולת נהדרת, כבש שני שערים שייכנסו לפנתיאון ומצליח איכשהו להחזיק את גודל הציפיות על כתפיו. אמש (רביעי), הוא הבקיע בוולה יפהפה לרשת של מקסיקו ב-0:2 שהעלה את הסלסאו לחצי הגמר.

הנבחרת אולי מצליחה, אבל בברזיל נמשכות המהומות סביב אירוח המונדיאל ב-2014. תושבי המדינה הענייה זועמים על בזבוז הכסף הגדול סביב האירוע המטורף ועם פתיחת משחקי הקונפדרציות, החליטו לצאת לרחובות ולהפגין. נראה שדווקא המהומות מסביב, הן אלה שמשאירות את הכוכב וחבריו מאופקים, לא חוגגים עד תום את הצלחתם.

אבל להבדיל מכמעט כל כדורגלן על הפלאנטה, ניימאר לא נשאר אדיש למהומות והסכים "ללכלך את ידיו" בפוליטיקה. "אני ברזילאי, המשפחה והחברים שלי חיים כאן, וכולנו אוהבים את המדינה. לכן אני רוצה שברזיל תהיה מקום של צדק, בטחון, בריאות וכנות, ולכך הממשלה מחוייבת. השלטונות עוד יתעוררו. אני מסוגל לייצג את המדיה רק על מגרש הכדורגל, אבל מעתה והלאה אעלה לכר הדשא תחת השראת המאבק".

"אני שמח שניצחנו ושהבקעתי, אבל אני לא מרוצה מהצורה שבה הנבחרת שיחקה", אמר ניימאר בתום המשחק, "אני יודע שאנחנו משתפרים ממשחק למשחק, אבל יש לנו גם הרבה מזל". הכוכב המקומי הפך לרכש הבולט של הקיץ האחרון כאשר עבר לברצלונה תמורת 54 מיליון יורו. בעונה הבאה הוא ילהטט בספרד, אולי היריבה הכי גדולה של ברזיל בגביע הקונפדרציות.

"אני יודע שברזיל היא אחת הנבחרות פייבוריטיות לזכות בטורניר", הוסיף הכוכב, "עדיין, אנחנו חייבים להישאר עם הרגליים על הקרקע. אנחנו צוברים ביטחון בעצמנו ובמשחק שלנו. במחזור הבא נפגוש את איטליה, אין ספק שזה יהיה משחק גדול". כומ כל הכוכבים הגדולים, גם ניימאר מחזיק חשבון בטוויטר ולאחר המשחק הוא צייץ: "אנחנו בדרך הנכונה. קדימה, ברזיל!".

מי שעוד בחר להחמיא לכוכב היה מאמן הנבחרת הברזילאית, פליפה סקולארי: "ניימאר מביא לנבחרת את האיכויות שלו. כולם כאן יודעים שהוא אחד מ-3 השחקנים הטובים בעולם, הוא אולי בן 21 אבל נראה כאילו הוא משחק כבר הרבה זמן. אתם אולי שמים לב רק להתקפה, אבל ניימאר תורם המון גם למשחק ההגנה. אנחנו לא מפחדים מאף נבחרת בטורניר, זה היה ניצחון גדול".