X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממשרד מבקר המדינה נמסר כי בשל הנסיבות הבדיקה תתבצע בהליך מזורז
▪  ▪  ▪
שפירא. בדיקת מכלול היבטים הקשורים למצוקת הדיור [צילום: פלאש 90]

הלחץ הציבורי והירתמות חברי כנסת למאבק נגד ביטול תוכנית המענקים לרוכשי דירה ראשונה בפריפריה נשא פרי. מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, החליט היום (ה') לעסוק בנושא ביטול התוכנית ולבחון את הנושא לעומק - כך נודע ל"גלובס".
במשרד מבקר המדינה אישרו את הפרטים ומסרו כי "מבקר המדינה החליט הבוקר לבדוק את נושא ביטול המענקים לרוכשי דירה ראשונה בפריפריה. בתוקף הנסיבות הבדיקה תתבצע בלוח זמנים מזורז".
במקביל הזכירו במשרד המבקר כי "משרד מבקר המדינה נמצא בעיצומה של מטלת ביקורת משותפת לכמה מחטיבות המשרד על מכלול היבטים הקשורים במצוקת הדיור, שאמורה להתפרסם כדוח מיוחד לקראת סוף השנה האזרחית".
בעקבות ביטול המענקים יצאו רוכשי דירות רבים למאבק כדי להאריך את הוראות המעבר שגובשו או לבטל את הגזירה. אחד מהתומכים הבולטים במאבק זה היה חבר הכנסת איציק שמולי, שליווה את המאבק ויזם דיון בוועדת הכלכלה ומאוחר יותר גם בוועדה לביקורת המדינה בנושא זה.
בשני הדיונים האמורים נמתחה ביקורת קשה על ביטול המענקים ועל הוראות המעבר הנוקשות שפורסמו מצד שורה ארוכה של חברי כנסת שקראו להאריך את הוראות המעבר ולבחון את הנושא לעומקו.
יש לציין כי בדיון שנערך בנושא בוועדה לביקורת המדינה הוצגה סקירה שנערכה על-ידי מכון המחקר והמידע של הכנסת בנוגע לתוכנית המענקים. סקירה זו הציגה נתונים שהעידו כי למרות טענות משרד האוצר כי התוכנית נכשלה, מה שהוביל לביטולה, מדובר דווקא על הצלחה.
על-פי המסמך, עד סוף מאי 2013 מימשו 720 זכאים את הזכות למענק. עוד על-פי המסמך, בהשוואה בין מכירת דירות חדשות ביישובים שהשתתפו בתוכנית טרם כניסת התוכנית לתוקף, ולאחריה נרשמה עלייה של לא פחות מ-76% בנתון זה.
במקביל, מראים הנתונים כי באותה התקופה, ביישובים בפריפריה שלא נכללו בתוכנית, נרשמה דווקא ירידה של כ-11% ברכישת הדירות בבניה רוויה, כלומר: "בתקופה בה פעלה התוכנית, סך המכירות של דירות בבנייה רוויה ביישובים המשתתפים היה גבוה באופן ניכר מבשאר המדינה", כך על-פי המסמך.
לאחר הדיון הסוער בוועדה לביקורת המדינה, שלח חבר הכנסת שמולי מכתב למבקר המדינה, בדרישה לחקור את הנושא לעומק.
תוכנית המענקים שאת הרקע לביטולה בודק כעת המבקר היא תוכנית אותה הוציא לפועל משרד הבינוי והשיכון לפני כשנתיים. במסגרת תוכנית זו הובטחה הטבה כספית לכל מי שירכוש דירה חדשה בבנייה רוויה ברשימה מפורטת של ייישובים בפריפרייה הצפונית והדרומית.
במסגרת התוכנית הוענקו כ-60 אלף שקל לרוכש הדירה כהשלמה להון עצמי ברכישת הדירה, ועוד כ-40 אלף שקל שיועדו לסבסוד הוצאות הפיתוח של הקבלנים. תוכנית זו בוטלה על-ידי הממשלה בתחילת מאי, וזאת עקב עמדת משרד האוצר שטען כי היא נכשלה.
לאחר ביטולה גובשו הוראות מעבר שהועברו לבנקים כדי להעניק תקופה נוספת של אפשרת למימוש המענק למי שכבר התחיל בתהליך לרכישת דירה על סמך המענק, אולם הוראות מעבר אלה נוסחו בצורה כזו שכמעט ולא היה ניתן ליישמן, במיוחד למי שרכש דירה באמצעות קבוצת רכישה והתבסס על מענק זה.
עובדה זו הייתה רלוונטית במיוחד לחברי קבוצות רכישה ביישוב החדש חריש, משום שמדובר בכמות גדולה מאוד של אנשים שהחליטו להיכנס לקבוצות על סמך המענק שבוטל.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  04/07/2013   |   עודכן:  04/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר בודק ביטול המענקים לרוכשים בפריפריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עידן יוסף
למורת רוחם של חברי הוועדה לביקורת המדינה נמנע היו"ר אמנון כהן מקיום דיון ענייני על דוח מבקר המדינה    דורש מהמשטרה לחשוף את התחקיר המבצעי לאסון, ומזהיר: נחקור עד-תום מי מקציני המשטרה כשל - ולא נשא באחריות או קודם
עידן יוסף
כבר לפני שבע שנים החליטה הממשלה כי כוחות הביטחון ישלמו אגרות שימוש בתדרים. בפועל צה"ל והמשטרה אינם משלמים, ואיש אינו מפקח
עופר וולפסון
המערכת, שתחליף מספר מערכות קיימות ותהווה את אחת ממערכות הליבה של המשרד, עתידה לשרת מספר מאות משתמשים בפריסה ארצית וצפויה להפוך מבצעית במהלך 2014
עו"ד אלון קוחלני
ב-22.5.13 פירסם מבקר המדינה את הדוח לשנת 2012 על תלונות הציבור המצביע על ירידה דרסטית במספר התלונות של חושפי שחיתות, האומנם מצבם השתפר?
איציק וולף
תנועת אומ"ץ פנתה אל המבקר שפירא בבקשה שיבדוק את מכלול הקשרים שבין נשיא המדינה למרכז האקדמי ברחובות שהוקם בעבר כמכללה פרטית למטרות רווח    "הסכמתו של פרס שהמרכז האקדמי ייקרא על שמו הינה תופעה פסולה כשלעצמה"
רשימות נוספות
משרד המבקר: ניסיונות לפגוע במבקרים פנימיים  /  איתמר לוין
"צוות בית הספר מטייח תאונות"  /  עידן יוסף
מנכ"ל בר-אילן יחזיר מימון כפול לרכב  /  עידן יוסף
קרב מבקר במבקר  /  עו"ד אברהם פכטר
קנאת מבקרים לא תרבה חוכמה  /  יהודה קונפורטס
מבקר לא קובר מבקר  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il