הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פרסום ראשון: פרשת הכדור המרכזי נסגרה

התיקים נגד החשודים במעורבות הוסרו משולחן הדיונים על ידי הפרקליטות בשל חוסר ראיות או חוסר באשמה

מוטי פשכצקי
מוטי פשכצקי  11.07.13 - 16:40
פרסום ראשון

התפתחות דרמטית נוספת בכדורגל הישראלי. פרשת "הכדור המרכזי", שנחשפה כאן באתר ערוץ הספורט ביוני 2011, עומדת על סף סיום בשל חוסר בראיות ובחוסר אשמה.

תיקי החקירה נגד יובל נעים, מנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר, יו"ר הוועדה המקצועית לשעבר עמית קליין, מבקרי השופטים ראובן ג'ינו ואריה וולף, השופטים אלון יפת, דניאל בר נתן, משה בוחבוט, שי שטרית ובעלי הפועל פ"ת לשעבר גל חצור נסגרו, כשגם התיק בעניינם של תומר סיני וניצן שירזי ייסגרו בימים הקרובים.

פרקליטות מחוז תל אביב המליצה לסגור את התיקים בניגוד להמלצת המשטרה. "הודעה בעניין סטטוס התיקים נשלחה ליחידה החוקרת על מנת שתודיע למעורבים. מעבר לכך, לא נוכל להתייחס", נמסר מהפרקליטות.

מדובר בסיום לא מחמיא למשטרה ולמפלג ההונאה, שחקר לא מעט אנשי ספורט. חוקרי מפלג ההונאה של מחוז מרכז תחת פיקודו של קצין החקירות של המחוז, ניצב משנה מוטי אדרעי, זימנו בין היתר בכירים בכדורגל הישראלי, שנחקרו חלקם תחת אזהרה בגין חשדות במעשים לכאורה של הטיות משחקים, הימורים בלתי חוקיים, הפרות אמונים, גניבה, הלבנת הון, מירמה ושוחד.

"החלטת הפרקליטות לסגור את פרשת הכדור המרכזי מבלי להגיש כתב אישום נגד אף גורם בהתאחדות מלמדת פעם נוספת כי במוסד ובאנשיו לא דבק רבב, כפי שהבטחנו בראשית החקירה", נמסר בתגובה הרשמית מטעם ההתאחדות לכדורגל.

עוד נכתב בתגובת ההתאחדות: "כאשר ידעך הגל הפופוליסטי, הדמגוגי, המסית והשקרי של גורמים שאחראים לדו"ח ועדת זליכה ואינטרסנטים אחרים, יתברר שוב כי דברי ההכפשה והבלע נגד ההתאחדות וראשיה, ונגד הכדורגל הישראלי, היו לא יותר מהשמצות חסרות בסיס. הציבור יווכח שוב שהכדורגל ראוי להמשיך ולהוות מקור גאווה עבורו".

יובל נעים, שעמד בעין הסערה במשך תקופה ארוכה, מסר בתגובה לערוץ הספורט: "מלכתחילה כולם ידעו שזה היה קשקוש ואני שמח שבפרקליטות הבינו שהמשטרה טעתה". 

לפני כשבועיים הודיעה פרקליטות מחוז ת"א על סגירת תיק החקירה נגד יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, בשל היעדר ראיות מספיקות להעמדה לדין, וכעת נודע לאתר ערוץ הספורט כי בימים הקרובים יקבלו אנשים נוספים שנחקרו מכתבים שהתיק בעניינם נסגר, גם כן בשל היעדר ראיות מספיקות להעמדה לדין.

תחילת הפרשה ב-22 במאי החלה בגין החשד להטיות משחקים של הפועל פ"ת. מנכ"ל הקבוצה אפי צפריר,המאמן לשעבר יובל נעים, הבעלים דני לוי, תומר סיני וגל חצור והשחקן יניב לוזון נחקרו והכחישו את החשדות.

חודש לאחר מכן הייתה התפתחות דרמטית בפרשה, כשבית המשפט האריך החליט לעצור את גל חצור ותומר סיני בעקבות החדש להימורים בלתי חוקיים על משחקים של הפועל פ"ת והגשת חוזים כפולים. יממה אחרי מעצרם נעצר גם יובל נעים וחברו בן כהן, זאת בעקבות החשד שנעים נעזר בחברו כדי לקבל את הכספים המגיעים לו.

בזמן שהארבעה יושבים במעצר נעצר יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, המאמן ניצן שירזי, שחקן העבר איליה יברויאן ובעליה של הפועל אשקלון פרוספר אזגי ושופט העבר גלעד טל, שאף נעצר ושוחרר לאחר מספר ימים.

כמה ימים אחרי מעצרם, שוחררו יובל נעים, בן כהן, תומר סיני וגל חצור כשבמשטרה הבטיחו כי יוגש נגדם כתב אישום לאור "ראיות מוצקות" שישנן. לכדור המרכזי היו זרועות נוספות וחוקרי מפלג ההונאה זימנו לחקירה גם גורמים באיגוד השופטים. בין היתר נחקר באזהרה מנכ"ל האיגוד יריב טפר, יו"ר הוועדה המקצועית עמית קליין, המבקרים ראובן ג'ינו ואריה וולף הקוון דודו ביטון, והשופטים לירן ליאני, שי שטרית, מאיר לוי ואסף קינן.