X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מלמדים פרק בהפתעות עסקיות

נאמני IDB סגרו פשרה בתביעות הנגזרות

פי ההסכם אליו הגיעו עו"ד חגי אולמן ואיל גבאי עם מגישי התביעות, תשלם אי.די.בי אחזקות 23 מיליון שקל בלבד לקופת החברה הבת אי.די.בי פתוח - ותגנוז את התביעות בסך 442 מ' ש' בן משה ואלשטיין אפילו לא עודכנו
▪  ▪  ▪
גבאי. לא הודיעו לבן משה [צילום: תמר מצפי באדיבות גלובס]

נמצא פתרון לסוגיית התביעות הנגזרות באי.די.בי שאיימה לסכל את הסדר החוב בחברה: נאמני ההסדר מטעם ביהמ"ש, עו"ד חגי אולמן ואיל גבאי, חתמו על הסכם פשרה עם מגישי שתי התביעות הנגזרות כנגד אי.די.בי אחזקות, בסך כולל של כ-442 מיליון שקל, לפיה תשלם האחרונה לחברה הבת אי.די.בי פתוח, 23 מיליון שקל בלבד. מתוך סכום זה יקבלו התובעים 12%-15% שכ"ט לפי קביעת ביהמ"ש.
להסכם זה הגיעו הנאמנים ללא שיתופם או ידיעתם של בעלי הבית החדשים המיועדים לאי.די.בי - מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, כך נודע ל"גלובס".
נזכיר, כי ביום חמישי האחרון הודיעה אי.די.בי פתוח לבורסה כי דירקטוריון החברה החליט לאשר הגשת תביעת חוב מותנית להשבת הדיבידנדים כנגד החברה האם, וזאת בעקבות התעקשותם של בן משה ואלשטיין, לקדם סוגיה זו, דבר שהביא לקרע מול מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות שאיימו כי הדבר יגרור להפרת הסדר החוב שנחתם מולם, וזאת מתוך חשש כי אישור התביעות ע"י ביהמ"ש עשוי להביא להקטנת הריקברי כלפיהם ולהעמקת התספורת בהסדר מ-30% לכ-50%.
בעקבות כך שיגרו אולמן וגבאי, שלא לקחו חלק בהחלטת דירקטוריון פתוח, הודעה לבורסה ביום חמישי בערב, לפיה הם "שוקלים את צעדיהם בקשר להודעת החברה".
ואכן כך קרה. ביום חמישי בשעות הלילה המאוחרות, הגיעו אולמן וגבאי יחד עם קרן ברוש, מחזיקת האג"ח הגדולה באי.די.בי אחזקות (ברשותה כ-150 מיליון שקל ערך נקוב מאג"ח החברה) להסכמה מול מגישי שתי התביעות הנגזרות כנגד אי.די.בי אחזקות, לפיה תשלם כאמור האחרונה כ-23 מיליון שקל לקופת החברה הבת - אי.די.בי פתוח, מתוכם 7 מיליון שקל ישולמו במיידי ואילו 16 מיליון השקלים הנותרים, ישולמו לפתוח במידה ותקבל אי.די.בי אחזקות כספים נוספים מתביעות כנגד בעלי השליטה שלה לשעבר, כאשר ככל הנראה מדובר בתביעה שתיסגר מול פוליסת הביטוח של אחזקות.
הסכם פשרה זה אליו הגיעו נאמני ההסדר, דרוש שני תנאים מתלים. הראשון בהם הוא אישור של אסיפת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, והשני הוא אישור של ביהמ"ש בנושא שלמעשה יתיר את המשך הוצאתו לפועל של הסדר החוב בחברה עליו שוקדים אולמן וגבאי.
על-רקע הקרע בין בן משה ואלשטיין למחזיקי האג"ח באחזקות, נראה כי המהלך הזה של אולמן וגבאי מסמן אותם נכון לעכשיו כ"מבוגר האחראי" בדרמה הנוכחית, אשר עושה הכל על-מנת שהסדר החוב לא יפול במשמרת שלו, זאת כאשר כאמור העניין נסגר מבלי לערב את בן משה ואלשטיין בנושא.
בינתיים אישרו מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות את המזומן שבקופת החברה וחלק ממניות אי.די.בי פתוח, כבטוחה להלוואת גישור בסך 180 מיליון שקל שצפויים בן משה ואלשטיין להעביר בקרוב לקופת אי.די.בי פתוח, וזאת בשל מצבה התזרימי האקוטי של האחרונה, כאשר לפי דוח הנאמנים האחרון עומדות התחייבויותיה עד לסוף חודש מאי על היקף דומה, וזאת מבלי שקופתה יכולה לתמוך בכך.

תאריך:  09/03/2014   |   עודכן:  09/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאמני IDB סגרו פשרה בתביעות הנגזרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
העריק יצא מהארץ וניסה להשיג אזרחות אמריקנית כדי להתחמק מחובת הגיוס לצה"ל    גרוניס: התיק אינו מעורר שאלות עקרוניות המצדיקות דיון בגלגול שלישי
הדר פרבר
ועדה מיוחדת שגובשה המליצה לצמצם החשיפות של צוותי אוויר תוך התחשבות בבריאותם בעת קביעת מסלולי טיסה, שעות הטיסה ותכנון תוכניות העבודה
אפרת פרץ
מסיבת עיתונאים מיוחדת של קבוצת אקסטרה - ללא נוכחותו של מוטי בן-משה    "הראיות מועברות לפרקליטות מחוז תל אביב בבקשה לפתיחת חקירה פלילית נגד נוחי דנקנר, רו"ח יהודה ברלב ואבי ינוס"
איציק וולף
לקראת שבוע החקיקה המלא האחרון לפני היציאה לפגרה ולקראת העלאת חוק השוויון, חוק המשילות ועיגון משאל עם בחוק יסוד גובש בסוף השבוע מסמך שיחייב את סיעות הקואליציה לתמוך בהצעות כ'בלוק אחד'
יפעת גדות
"תנו לספרים להיות ספרים", קוראים הורים בבריטניה ודורשים מהמוציאים לאור שלא לתייג ספרים כמתאימים יותר "לבנים או לבנות"    מזהירים כי פעולות כאלו מגבילות את האפשרויות הפתוחות בפני הילדים בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il