X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הסדר הפשרה, שנחתם באוגוסט אשתקד, נחשף לאחרונה בעקבות בקשה שהגיש אחד מנושי מעריב, יצחק פרג'ון הנאמנים: "ההסדר היטיב עם קופת הנושים"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

תיק הפירוק של מעריב ממשיך לייצר כותרות. בחודש מארס השנה הגישו הנאמנים, עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל, דוח חריף ובו מסקנות חקירה בנוגע לאחראים להידרדרות העיתון לאורך השנים - בהם עפר נמרודי וחברת הכשרת היישוב, שהיו מבעלי העיתון. כעת מתעוררת מחלוקת בין הנאמנים לאחד הנושים בנוגע לפשרה, שבמסגרתה הנאמנים העניקו לכאורה להכשרת היישוב ולנושאי משרה בה פטור מתביעות נגדם.
ההסדר נחתם באוגוסט אשתקד ומתועד במכתב בן עמוד. במכתב, שכותרתו "הסכם פשרה הכשרת היישוב בישראל בע"מ", הוסכם בין הצדדים כי "לסילוק סופי ומוחלט של כל הטענות ו/או התביעות ו/או הדרישות ההדדיות שבין הכשרת היישוב לבין קבוצת מעריב, מכל מין וסוג, לרבות תביעות החוב שהוגשו לנאמני קבוצת מעריב, ולרבות טענות הנאמנים שהיו ו/או יהיו... ישולם מקופת ההסדר של נאמני מעריב סך של 1.6 מיליון שקל".
במסגרת ההסדר הובהר כי הכשרת היישוב אינה מודה בטענות של נאמני מעריב נגדה, וההסדר נובע "מרצונה הטוב לסייע לפנים משורת הדין לקופת ההסדר ולנושי קבוצת מעריב".
בדוח שהגישו במארס ציינו הנאמנים כי נחתם הסדר עם הכשרת היישוב, אך לא צירפו אותו לתיק. רק לאחר שאחד מנושי מעריב, יצחק פרג'ון, ביקש לעיין בו - הוגש המכתב המתעד את ההסכמות. בהודעה לבית המשפט ציינו הנאמנים כי "עיון בהסכם יסייע לבית המשפט ולמבקש להבין את יתרונות הפשרה ואת משמעותה הכספית, ובהתאם את הסיכונים שעלולים להיות מושתים על קופת הנושים אם יתבטל".
אולם פרג'ון לא השתכנע כי ההסכם הוא לטובת קופת הנושים. בתשובה ראשונית שהגיש לבית המשפט להודעת הנאמנים על מתן "הפטור", כהגדרתו, הוא תוקף בחריפות את ההסדר ומעלה תהיות באשר לאופן עריכתו ולאינטרסים שהניעו אותו.
"ההודעה של הנאמנים היא מסמך מפתיע, אשר לטעמנו, על פני הדברים - ונאמר זאת בזהירות בשלב זה - מהווה פעולה חמורה של חריגה מסמכות (אם לא יותר מכך), מעבר להסתרה עד כה", כתב פרג'ון לבית המשפט.
באמצעות עורכי הדין שחר בן-מאיר, יצחק אבירם, אמיר פלמר ואביתר קרמר, טוען פרג'ון כי קיים ספק רב אם הפטור שניתן להכשרת היישוב ולכל נושאי המשרה בה הוא חוקי, ולכל הפחות הוא "מעורר תמיהה גדולה".
בהודעתו טוען פרג'ון כי לפי הודעת הנאמנים באוגוסט ניתן פטור רחב וגורף, באופן קיצוני, לכל הקבוצה, אפילו דירקטורים חיצוניים, מכל מה שנעשה במעריב על פני כשני עשורים. "לא ברור מה נבחן קודם למתן הפטור, ואילו שאלות עלו ומדוע הוא ניתן", כותב פרג'ון ומפרט את כל השאלות המתעוררות לדעתו מההסדר שהוצג.
פרג'ון תוהה, בין היתר, "אם ניתן לגורם כלשהו פטור, איזה טעם יש לחקור אותו לאחר שניתן לו כבר פטור? ומדוע הדבר לא נזכר בשום תגובה של הנאמנים בבקשות של המבקש להשלים את החקירות? ומדוע בכלל הדוח כולל ממצאים על הכשרת היישוב, שבמילא הם - לגישת הנאמנים - לא רלוונטיים?". כן תוהה פרג'ון אם הפטור שניתן להכשרת היישוב קיבל את אישור בית המשפט.
בנסיבות אלה מבקש פרג'ון להורות לנאמנים לפרט באופן מלא, ובצירוף המסמכים הרלוונטיים, את סוגיית הפטור.
החוב קטן ל-1.6 מיליון שקל
המחלוקת בין הנאמנים לפרג'ון נולדה על-רקע תביעה אישית שביקש פרג'ון להגיש נגד נמרודי בעקבות פרסום הדוח. בדוח ציינו הנאמנים כי הגיעו להסדרים עם נמרודי והכשרת היישוב, שכן לא נמצאו ראיות המצדיקות הגשת תביעות נגדם. אולם בחודש מארס הגיש פרג'ון לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להורות לנמרודי לשלם לקופת הנושים 30 מיליון שקל - ההפסד שספגה קבוצת מעריב מההשקעה בחברת XM ב-2005, כפי שעלה מדוח הנאמנים.
נמרודי טען בתגובה כי הבקשה היא ניסיון פסול ופופוליסטי להפעיל עליו לחץ לשלם כספים, הגם שלא נפל פגם בהתנהלותו, לטענתו. הנאמנים טענו כי היעתרות לבקשת פרג'ון לחייב את נמרודי אישית תפגע בקופת הנושים, והוסיפו כי אין מקום להתערב בשיקול-דעתם לאחר שבחנו את מכלול המסמכים והראיות בתיק. לטענתם, במקרה של החברות בקבוצת הכשרת היישוב, ההסדר הביא להקטנת החוב כלפיהן מכ-10 מיליון שקל לכ-1.6 מיליון שקל.
לטענתם, הליך נגד נמרודי יביא להקטנת קופת הפירוק בזמן הקרוב כדי להמר על כספים גדולים יותר, שספק רב אם יתקבלו לבסוף.
בתגובה לטענות שמעלה פרג'ון, מסרו הנאמנים כי "כל הנתונים נחשפו בהרחבה בפני בית המשפט והגורמים הרלוונטיים. הסדר הפשרה עם הכשרת היישוב היטיב מאוד עם קופת הנושים והפחית משמעותית חשיפה של מיליוני שקלים רבים".
עוד מסרו הנאמנים כי "הטענות בבקשה המפורטת בכתבה אינן נכונות, ותשובה מפורטת תוגש לבית המשפט בימים הקרובים".

תאריך:  01/05/2016   |   עודכן:  01/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכשרת היישוב לא תהיה חשופה לתביעות מעריב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מעריב - הקריסה
איתמר לוין
בעל השליטה לשעבר בקבוצת מקור ראשון טען שחברה שבבעלות משפחתו הלוותה לעיתון 37.6 מיליון דולר וביקש לגבות אותם כחוב    ביהמ"ש קבע: מדובר בהלוואת בעלים שתיפרע אחרונה
יצחק דנון
בעל מניות מהציבור מבקש לתבוע 64 מיליון שקל מקינן, דנקנר וזיו בעקבות העמדת אשראי בעשרות מיליוני שקלים למעריב שהיה בשליטת נמרודי
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר תביעה נגזרת נגד בעל השליטה לשעבר בדסק"ש ונגד הדירקטורים על רכישת מעריב    קובע: הדירקטוריון פעל כדי לרצות את דנקנר ולא משיקולי טובת החברה
איתמר לוין
המו"ל לשעבר של מעריב ומקור ראשון ערב אישית לתשלומים לדפוס שבבעלות הארץ    בית המשפט דחה את כל הטענות שהעלה בבקשתו להתגונן בפני תביעת גרפופרינט נגדו
איתמר לוין
קובע: התמונות שפורסמו באתר לפני המכירה לישראל היום - שייכות לקבוצת אדלסון; השם מעריב יימחק מכל פרסום שנעשה בו לאחר מכירתו לישראל היום, שכן העיתון נמכר לעזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il