X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש לענייני משפחה דחה את תביעתה של כרמלה וילנסקי, זוגתו לשעבר של מימון, לבטל את הסכם הפירוד עליו חתמו ולחלק את רכושו ביניהם בחלקים שווים
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי זליגר]

זוגתו לשעבר של המיליארדר קובי מימון אינה זכאית למחצית מרכושו של הטייקון החשאי - כך הותר אתמול (ב') לפרסום. לבקשת "גלובס" וכלי תקשורת נוספים הותר לפרסום כי בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב דחה לאחרונה את תביעתה של זוגתו לשעבר של מימון, כרמלה וילנסקי, לבטל את הסכם הפירוד עליו חתמו ולחלק את רכושו ביניהם בחלקים שווים.
בפסק הדין חויבה וילנסקי בהוצאות משפט בסך 200 אלף שקל וכן שכר-טרחת עורכי דין לטובת מימון.
עוד הותר לפרסום כי בהסכם הפירוד עליו חתם מימון בשנת 2010, בעת פרידתו מזוגתו לשעבר, נקבע כי מימון יישאר הבעלים של מניותיו בחברת ישראמקו. ההסכם חשף למעשה טפח ממעורבותו של מימון בישראמקו - חברה אשר הוא מכחיש בעלות עליה.
בחודש שעבר הגישה וילנסקי לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערעור על פסק דינו של בית המשפט לענייני משפחה הדוחה את תביעתה. באמצעות עורכי הדין בועז בן-צור, תומר שקרצי, ישראל וולרמן ורמי שמאמה, תקפה וילנסקי את בית המשפט לענייני משפחה, על כך שקבע כי הסכם הפירוד עליו חתמה תקף, כאשר לטענתה מדובר בהסכם למראית-עין, עליו אולצה לחתום על-ידי מימון.
מימון נחשב לאחד המיליארדרים הגדולים בארץ, כאשר מיוחסת לו שליטה בחברת אקויטל, בשותפות עם משפחת לבנת. אקויטל נחשבת לחברה-האם של כל נכסיו של מימון, החל בנדל"ן וכלה בנכסי אנרגיה.
דרך אקויטל ודרך יואל, החברה-הבת, מיוחסת למימון פעילות ב-3 מגזרים עיקריים: הראשון - נדל"ן מניב בישראל ובאירופה (דרך איירפורט סיטי ודרך נצבא החזקות, חברה-בת של איירפורט סיטי); השני - נפט וגז בארץ ובארה"ב (דרך נפטא ודרך השותפות המוגבלת ישראמקו); והשלישי - נדל"ן למגורים דרך נצבא החזקות.
כל אחת מחברות אלה מחזיקה בנכסי מקרקעין ואנרגיה מסועפים ומגוונים. איירפורט סיטי מחזיקה, בין היתר, ב-16 תחנות מרכזיות של תחבורה ציבורית, 7 קניונים ומרכזי מסחר וכמובן פרויקט איירפורט סיטי שליד נתב"ג, כמו גם מבני משרדים בצרפת.
פעילותה של איירפורט סיטי וכן זו של נצבא החזקות מתגמדות על-רקע שווי פעילות האנרגיה שמיוחסת למימון, ומתנהלת תחת המטרייה של החברות נפטא וישראמקו - אחת מהשותפות בשתי תגליות הגז הגדולות ביותר של ישראל: "תמר" ו"דלית"; אבל את הבעלות בכל אלה הוא כאמור מכחיש.
מכל אלה, ובכלל, מימון מדווח כבעל שליטה בחברת פוליגון הציבורית, שנסחרת לפי שווי של עשרות מיליונים, ודווח כבעלים של מניות בישראמקו אינק.
כעת, כאמור, התיר בית המשפט לפרסם כי במסגרת הסכם הפירוד שנחתם בין בני הזוג לשעבר באוקטובר 2010, ואשר אושר על-ידי בית המשפט וקיבל תוקף של פסק דין, נרשם כי מניות המוחזקות על-ידי מימון בשתי חברות - ישראמקו ו-worldtec - יישארו בידיו.
שאר הפרטים בתיק נותרו חסויים.
התיק התנהל מזה מספר שנים בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב בפני השופט יהורם שקד, לאחר שזוגתו לשעבר של מימון מזה כשני עשורים, אם שלושת ילדיו, הגישה בקשה לחלוקת הרכוש הרב - לטענתה - שצבר מימון לאורך השנים, חרף הסכם הפירוד. לבקשת "גלובס" כאמור, הותרו לפרסום החלקים המתייחסים לדחיית תביעה של וילנסקי וכן העובדה כי על-פי ההסכם מימון מחזיק במניות ישראמקו.
במסגרת הפרשה העיד בבית המשפט לא אחר מאשר שר האוצר משה כחלון, חברו הקרוב של הטייקון החשאי קובי מימון. בעדותו בבית המשפט לפני כשנה סיפר כחלון על עסקיו של איל הגז וחברו הקרוב. מימון כאמור טוען במשך שנים כי הוא שכיר, ולא בעלים, במרבית החברות בקבוצת אקויטל-יואל-ישראמקו - אך שר האוצר קשר בין איש העסקים לקבוצה החולשת על נכסים רבים.
כחלון, שלא השתתף בהחלטות הנוגעות למתווה הגז בשל קרבתו למימון, סיפר גם על התסכול הגדול שחש הטייקון מהרשויות בשל המתווה המתגבש, שהובילה, לדבריו, לעזיבתו של מימון את הארץ. בין היתר העיד כחלון: "ממה שאני יודע, קובי הוא ראש קבוצה של הרבה חברות גדולות".
במסגרת עדותו הסיר שר האוצר את מסך העשן שאופף את חברו הטוב, איש העסקים קובי מימון, שטוען זה שנים כי אינו בעלים של מרבית החברות בקבוצת אקויטל-יואל-ישראמקו, החולשת על נכסים רבים, החל בנדל"ן וכלה בנכסי אנרגיה, וכי הוא שכיר במרבית החברות המיוחסות לו.
גם עדות זו הייתה חסויה לציבור, ואולם לבקשת "גלובס" הותרו חלקים ממנה לפרסום. זאת, לאחר ש"גלובס" וכתב המשפט של העיתון, חן מענית, באמצעות עורכי הדין יורם מושקט ומנחם אברהם, פנו לבית המשפט בבקשה לפרסם את החלקים בעדותו של שר האוצר שראוי כי הציבור הרחב ייחשף אליהם - אלה הקשורים לעסקיו של מימון, לחברות האמיצה בינו לבין כחלון וליחסו של כחלון אל חברו הטייקון.
מימון מתנהל בעסקיו, כמו גם בחייו הפרטיים, תחת מעטה כבד של חשאיות, ומי שנחשב ל"פנים" ול"פה" שלו ברוב עסקיו הוא שותפו וחבר ילדותו, חיים צוף. השניים גדלו יחד בפתח-תקווה, ודרכיהם כמעט ולא נפרדו. צוף הוא זה שרשום כבעל השליטה באימפריה שמיוחסת לשניים.
במסגרת חקירת כחלון, ביקש עו"ד בן-צור, המייצג את וילנסקי, לברר עם השר כחלון מה ידוע לו על יחסים אלה. לאחר שכחלון העיד כי נפגש מעת לעת גם עם צוף, שאל בן-צור מי מהשניים דומיננטי בקבוצה - צוף או מימון - ועל כך השיב כחלון: "אני יודע שקובי מאוד דומיננטי, ואני יודע שהוא עומד בראש קבוצת הרבה מאוד חברות שאני לא בקיא בהן, אבל יודע שהן חברות מאוד גדולות".
כחלון נשאל שוב אם מימון הוא האדם הדומיננטי בקבוצה, והשיב: "כן. הוא דומיננטי מטבעו".
מימון וההכחשה שלו בנוגע לבעלותו על חברות מובילות במשק עלו לכותרות, בין היתר, במסגרת ההליך הפלילי שנוהל נגד דוד ואנונו, לשעבר ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המיסים. האחרון הורשע בלקיחת שוחד במאות אלפי שקלים מנישומים תמורת סיוע בבעיות המס שלהם ונשלח ל-6 שנות מאסר בפועל. ב-2011 העיד מימון בתיק של ואנונו ואמר: "יש לי כל הזמן עניינים עם מס הכנסה, אבל דרך רואי החשבון שלי. מעולם לא התנהלה נגדי חקירה במס הכנסה, ואין כל ספק באשר לחלוקת הבעלויות בחברות שבהן אני מעורב".
מדובר היה בתיעוד נדיר של מימון מדבר על נכסיו, לאחר שניאות, בחוסר חשק, לבקשת הפרקליטות להגיע לבית המשפט. בחקירה הנגדית בתיק, נשאל מימון על הפרסומים לפיהם הוקם צוות חקירה ברשות המיסים לבחינת היחסים בינו לבין שותפיו בנושא הבעלויות על חברות ישראמקו ונצבא, ומימון השיב: "אין ספק באשר לבעלויות. זה קשקוש".
ואולם, בגיליון חקירת המשטרה, שהגיע לידי "גלובס" ב-2011 ופורסם בעיתון, נחשפו פרטים לגבי תיק המס של מימון ברשות המיסים, בהקשר של פרשת ואנונו. מהחקירה עלה כי התיק במס הכנסה נגד מימון נפתח במאי 2010, והועבר למחלקת המודיעין של הרשות 3 חודשים לאחר מכן. רכז חקירות בחקירות-מרכז ברשות המיסים, אבי ניסן, הסביר בחקירתו במשטרה את מהות התיק של מימון כך: "המידע שיש בתיק הוא שקובי מימון שולט בחברות בארץ ובחו"ל, כאשר הדבר לא מקבל ביטוי בתיק שלו".
באפריל השנה ניתן פסק הדין של בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב בתביעתה של וילנסקי לחלוקת הרכוש, אך בית המשפט בחן בעיקר את תוקפו של הסכם פירוד עליו חתמו וילנסקי ומימון, ולאחר שקבע כי הוא תקף, דחה את תביעתה של וילנסקי. כעת, כאמור, מערערת וילנסקי על קביעות אלה.

תאריך:  14/06/2016   |   עודכן:  14/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זוגתו לשעבר של קובי מימון אינה זכאית למחצית מרכושו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קוראת להגביר את השימוש במשפט העברי בפסיקה - אך אינה מוכנה לומר האם תתמוך בתיקון לחוק יסודות המשפט, אשר יורה במפורש לפנות למשפט העברי
איציק וולף
נשיא ארצות הברית תוקף את המועמד הרפובליקני לנשיאות בעקבות דבריו נגד מוסלמים לאחר הטבח באורלנדו    טען שנמנע משימוש במונח 'איסלאם רדיקלי' כי שימוש בו לא יועיל ולא ישנה דבר
איציק וולף
ועדת הפנים של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ עליזה לביא להורדת הגיל לקבלת רישיון ירי    ההצעה נולדה לאחר שחיילות קרביות משוחררות לא יכלו להוציא רישיון לכלי יריה
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה לנגישות פיזר ישיבה שבה אמורות היו להיות מאושרות תקנות שינגישו אוטובוסים    הסיבה: התקנות אינן מתייחסות לתחנות ההמתנה
יצחק דנון
העירייה דורשת ממשרד הביטחון 5 מיליון שקל כהיטל סלילה על האזור בו הוצבה הסוללה מחוץ לעיר    המשרד: דרישה מקוממת, חסרת תקדים ובלתי חוקית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il