X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף יאיר גולן:

ההסכם עם אירן - עובדה קיימת

אומר שעל ישראל לנצל בצורה מירבית את הפיקוח הכלול בהסכם הגרעין ולטפל ביכולת הבליסטית של אירן "אחריותו של צה"ל ביו"ש - ליצור תנאים מיטביים להסדר עתידי"
▪  ▪  ▪
גולן. לפגוע קשות בחיזבאללה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

אירן רואה עצמה מעצמה אזורית, ושואפת להפיץ את ההגמוניה שלה. מהלך אפקטיבי נגד ראייה זו, דורש שיתוף פעולה בין ישראל למדינות אחרות. כך אומר (27.12.2017) סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף יאיר גולן, בכנס של מכון ירושלים למחקרים אסטרטגיים.
גולן סקר את עקרונות תפיסת הכוח של ישראל מול השחקנים האזוריים, כולל אירן. לשיטתו, ישראל צריכה לצמצם ולגדוע את המאמץ הטרוריסטי של אירן, המפעילה את חיזבאללה וחמאס. עוד אמר גולן, שמערכת הביטחון רואה את הסכם הגרעין מול אירן כהסכם חתום, ויש לנצל בצורה מירבית את הפיקוח הכלול בהסכם הגרעין. לדעתו, יש לטפל במרכיבים שונים שרלוונטיים ליכולת הגרעינית של אירן, אך אינם כלולים בהסכם, כמו היכולת הבליסטית.
על חיזבאללה, השלוחה המרכזית של אירן במרחב, אמר גולן שעל ישראל לעשות כל שביכולתה כדי למנוע את התעצמות הארגון, אך הסביר שאי-אפשר להצליח במאת האחוזים. בשעת מלחמה, הוסיף, צריך להסיר את האיום מהעורף מהר ככל שניתן, ולפגוע בכוח האדם של חיזבאללה ויכולותיו באופן העמוק והמקיף ביותר. את שני הדברים, הסביר גולן, יש לעשות תוך שמירה על לגיטימציה פנימית וחיצונית. מול חיזבאללה ישנה א-סימטריה, כאשר צה"ל צריך לנצל זאת בצורה המיטבית ביותר. הדבר בא לידי ביטוי בהפעלת מירב העוצמה הישראלית בו זמנית. דבר נוסף שניתן לנצל תודעתית, זו העובדה בחיזבאללה הרג מוסלמים רבים במלחמת האזרחים בסוריה.
"חילוקי הדעות הפלשתינים - נכס ביטחוני"
על הפלשתינים בכללותם, אמר גולן שחוסר האחדות ביניהם הוא נכס ביטחוני משמעותי בכל הקשור להתמודדות מול טרור. בהתייחסו לאזור יהודה ושומרון אמר גולן שלצה"ל ישנה אחריות אחת, והיא יצירת תנאים מיטביים בשטח לכל הסדר עתידי. גולן ציין שישנו תיאום מלא בכל הקשור לנושא התשתיתי ביהודה ושומרון, שכן כאשר מדברים על נושאים כמו תשתיות מים וחשמל, מסתכלים על האזור כיחידה אחת, ולא מבחינים בין פלשתינים ליהודים. לכך הוסיף גולן את הפעילות הכלכלית באזור, שמשרתת לדבריו באופן הטוב והמובהק ביותר את צורכי הביטחון של ישראל.
מבחינת הזדמנויות ציין גולן שישנו שיתוף פעולה בין המדינות הסוניות המתונות, בראשן סוריה וירדן. צריך לשמור בחשאיות על הפרטים של שיתופי הפעולה, הדגיש גולן. גורם נוסף במרחב זו הנוכחות הרוסית, כאשר רוסיה באה כדי להישאר במזרח התיכון. כיום ישנם יחסים טובים בין ישראל לרוסיה, אמר גולן, וצריך לנצל זאת כדי לתמוך בביטחונה של ישראל.
עמידרור: שינוי דרמטי במודיעין
מפקד המכללות לשעבר, אלוף (מיל.) יעקב עמידרור, אמר בכנס, כי התאמתו של צה"ל לשדה הקרב העתידי מבוססת על כך שבשנים הקרובות לא יילחם מול אויב קלאסי, אלא נגד ארגונים לא-מדינתיים. עם זאת, הדגיש, אין לשנות בשל כך את כוחות היבשה. על חיל-הים אמר עמידרור, שנרשמה עלייה בחשיבות מערך הצוללות ומשמעותו תמשיך להיות רבה, למרות שאין לו חשיבות מול האויבים בשדה הקרב היבשתי. לדברי עמידרור, חיל-הים צריך להיערך אחרת כדי להגן על המים הכלכליים של ישראל.
בנוגע לחיל-האוויר הסביר עמידרור, שהחיל צריך להתאים עצמו לשינויים שהוביל. השינוי הראשון הוא מערכות ההגנה האווירית. במקור, אחד מתפקידיו של חיל-האוויר היה להגן על שמי ישראל, אך כעת ההגנה נתונה בידי מערכות כמו כיפת ברזל. נקודה שנייה היא כניסת מטוסי ה-F-35, המעניקים לטייס מידע שבעבר היה רק בידי חמ"ל הפיקוד. מכאן עולה השאלה, כיצד הדבר ישפיע על מבנה החיל. נקודה נוספת היא העלייה בשימוש במטוסים ללא טייס. כלים אלו מבצעים כיום תפקידים שהיו שמורים בעבר למטוסים עם טייס, ומכאן עולה השאלה על תפקידיו העתידיים של החיל.
על המודיעין אמר עמידרור, שהוא עבר שינוי דרמטי מאז הכישלון היחסי של מלחמת לבנון השנייה. בשל ההתקדמות הטכנולוגית של נשקים מדויקים, מדגיש עמידרור שיש צורך במודיעין יותר מדויק. שני הדברים הולכים יד ביד, ועל כן המערך ביצע קפיצת דרך ביכולות שלו להגיע למודיעין כמה שיותר מדויק.

תאריך:  27/12/2017   |   עודכן:  27/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסכם עם אירן - עובדה קיימת
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
המצב באזור גרוע משחושבים
מרלין  |  27/12/17 19:23
2
צה"ל עושה תפקיד שלא התבקש
"הסדר עתידי"  |  27/12/17 20:10
3
נזכרתי בתהליכים
באום  |  27/12/17 21:13
 
- אלה מפקדיך ישראל
ישראל עמיאל  |  27/12/17 23:10
4
איש טיפש
מגיב ותיק  |  27/12/17 22:02
 
- והשוטה הזה היה סגן הרמטכ"ל
ביטוי קולע: טיפש  |  28/12/17 06:08
5
איך אהבל כזה הגיע לדרגה כזו??
עד מתי טיפש יעלוז  |  28/12/17 02:13
6
לפתע פתאם יאיר גולן שובר ימינה
ינקותא  |  28/12/17 06:02
7
כל קצין בכיר נהיה הוגה דעות לפ
רמי מ.  |  28/12/17 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עמי דור-און
השאלה המעסיקה את המערב: מה יבוא לפני מה - פצצת אטום מבצעית אירנית או מתקפת-מנע ישראלית
מירב ארד
תחקיר של "פוליטיקו" חושף כי ממשל אובמה דחה בקשות להגיש כתבי אישום נגד בכירים בארגון הטרור ואף סיכן מעצרים משמעותיים של פעילים בכירים שהלבינו מיליארדי דולרים מרווחי הברחות הסמים
רפאל בוכניק
מאמר בכתב העת EUROASIA REVIEW התבסס על מקורות בקהילת המודיעין האמריקנית, טוען כי קוריאה הצפונית העבירה לאחרונה לאירן מספר ראשי קרב גרעיניים. המאמר גם סוקר בהרחבה את מכלול הקשרים החשאיים הגוברים בין פיונג-יאנג לבין טהרן בנושא גרעין וטילי קרקע קרקע ארוכי טווח
עוזי רובין
לאחרונה הצהירו האירנים כי המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית הורה להגביל את טווי הטילים שלה ל-2,000 ק"מ, טווח שמאיים על ישראל, סעודיה ומצרים אך איננו מאיים על מערב אירופה    במציאות, הצהרה זו איננה חדשה ואיננה נכונה ולאירופה יש סיבה לדאגה
אריאל י' לוין
פעילותה המדינית והצבאית של אירן משתרעת מתימן ועד עירק - והאייתולות אינם מתכוונים לעצור שם. סקירה מקיפה מציגה את האיום בפניו ניצבים ישראל והמערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il